02-10-2005, 09:36
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
תיקון טעות
ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
עד כמה שידוע לי אורות הניווט (ירוק\אדום בקצות הכנפיים) חייבים להיות דלוקים רק לאחר\קצת לפני ההתנעה של המנועים...
וגם שכחת את אורות ההסעה...
אני מניח שעכשיו אפשר להעביר את האשכול הזה בחזרה ל"תעופה אזרחית"
|
אורות הניווט חייבים להיות דולקים במהלך כל הטיסה בחושך\אור נמוך מאחר שתפקידם לאפשר למטוסים אחרים לזהות את המטוס וכיוון טיסתו (אם הירוק נמצא בצד ימין והאדום משמאל - אתה מבין שאתה טס מאחורי המטוס השני, ואם הירוק נמצא מצד שמאל והאדום מימין - המטוס טס לקראתך).
(לפעמים מדליקים אותם גם באור מלא - כנוהל שיגרתי - זה לא "מבזבז" חשמל).
לגבי אורות ההסעה - אלו באמת משמשים רק בעת ההסעה ובחלק מן המטוסים אף קבועים על כני הנסע עצמם. להביד מאלו - יש גם את פנס הנחיתה אותם מדליקים בעת הגישה לנחיתה או לחילופין בעת טיסה בנתיב צפוף.
פנסי הנחיתה מושכים את תשומת ליבו של מגדל הפיקוח, בעיקר אם המטוס נתמע ברקע או שהוא רחוק מדי מכדי לאפשר זיהוי שלו.
בנתיבים צפופים - כמו למשל הנתיב לאילת - טסים עם פנסים דלוקים עקב צפיפות בנתיב, וכך ניתן לזהות מטוסים מתקרבים למרחוק - ולהימנע מחליפות קרובות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|