29-10-2005, 10:46
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
שאלה טובה
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Elad E
סולו,
למה תדלוק נקבי נחשב כבעל חשיבות אסטרטגית ותדלוק עם מנור לא?
ד"א, עוד דרך לפתור את הבעיה בחיל האוויר הייתה התקנת מנור חיצוני קבוע בכל הקורנסים.
|
קשה לי להגיד למה שיטה אחת נחשבה לאסטרטגית והשניה לא - אולי בגלל הטווחים בהם ניתן היה לבצע את התדלוק (בואינג טס מהר ורחוק יותר מקרנף), למרות שזה בהחלט מוזר.
לגבי הקורנסים אתה צודק חוץ מדבר אחד - לצינור שהותקן קוראים גשוש (PROBE) והוא דווקא סממן של השיטה הזכרית. המנור (BOOM) הוא הצינור המחובר לאחורי מטוס הבואינג.
לגבי האמירות המתייחסות "לכישלון" השיטה האופטית הישראלית - זה נראה לי מוזר לאור כמה עובדות:
א. עדיין משתמשים בה
ב. המטוסים החדשים ששולבו במערך - בנויים עפ"י אותו העיקרון
ג. המערכת זכתה לשבחים רבים ונרכשה ע"י חילות אחרים בעולם, שהגישה ל-KC-135 לא היתה חסומה מבחינתם (אוסטרליה למשל)
ד. המערכת של התע"א מאפשרת פעולה ביום ובלילה ללא קושי - ע"י שימוש במצלמות המצוידות באמל"ר, בעוד שבשיטה האמריקאית ההנחיה הוויזואלית יוצרת קושי עקב עיוות פרספקטיבה של האמל"ר.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|