06-02-2006, 19:43
|
|
|
חבר מתאריך: 23.07.05
הודעות: 132
|
|
ביום החלל והמדע במכון פישר
יצא לי להיות מוצג, בתוקף תפקידי (לא בנסיבות חברתיות או משהו) בפני מפקדת מעבורת הדיסקברי, איילין קולינס. בין היתר שאלתי אותה על ההכשרות של אנשי הצוות, לפני קבלתם למסלול האסטרונאוטים. בעוד שבמעבורת קולומביה, שירתו חמישה טייסי קרב (אחד מהם רופא) ועוד טייסת אזרחית אחת, הרי שבדיסקברי שירתו שני טייסי קרב בלבד (שני הטייסים) ועוד טייס אזרחי אחד - ולמרות שיש בהכשרה כזו יתרון, לדברי קולינס, הרי היא ממש ממש לא הכרחית ועובדה היא שאיננה מהווה קריטריון משמעותי.
קריטריון שחיוני לאיוש תפקידי הטייסים, הוא היותם טייסי ניסוי בהכשרתם. מעבר לזה - למרות שמן הסתם לא חסרים טייסי ניסוי, טייסי קרב וטייסים אזרחיים גם בארה"ב בכלל וגם בתוכניות החלל השונות בפרט - מומחי המשימה השונים באים ממגוון רחב של מקצועות, ושם לחיל האוויר (או לצבא בכלל) אין מונופול על קביעת האנשים, ואולי אפילו לא עדיפות כלשהי. אצלנו, כאשר (אולי בקרוב, מי יודע) יוכרז שוב על פרוייקט אסטרונאוט ישראלי, כולנו יכולים להיות בטוחים שחיל האוויר ישתלט (או ינסה להשתלט, מן הסתם עם סיכויי הצלחה גבוהים) על העניין.
אני מצטער שהצפתי שוב נושא שנסגר, אבל זה גם כדי להתנצל על הבטחה מסוייגת שנתתי לדווח מיום החלל - אלא שכמו שצפיתי, ממש לא היה לי כח להאזין להרצאות. אז מה שיש זה רק משיחות מסדרון. אני סבור שמה שלמדתי מקולינס, מחזק את הקו שניסיתי להציג, אבל אין לי כח (וגם אין טעם) לפרט איך.
|