27-04-2006, 07:10
|
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
|
|
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
|
|
נכון
על אב הטיפוס החמישי התקינו גלגל חרטום קבוע קשיח (לא מתקפל) כדי לבדוק את הרעיון והחל מאב טיפוס 6 הותקן גלגל חרטום רגיל מתקפל. הסיבה לשינוי היתה קושי בהמראה. התכנון האוירודינמי של המטוס לא איפשר זרימת אויר מספקת על הגאי הגובה בשעה שגלגל הזנב נגע בקרקע וכתוצאה מכך לא התאפשרה הרמת הזנב בשעת ריצת ההמראה. התרגולת שפיתחו טייסי הניסוי היתה לתת נגיעה קצרצרה בבלמים כאשר המטוס היה מגיע למהירות מסויימת ואז הזנב היה מתרומם והגאי הגובה היו נעשים אפקטיביים. התרגולת חייבה נסיון רב ואחרי תאונת המראה שקרתה לאב טיפוס 3 בקיץ 1942 הגיעו למסקנה שבמצבו הנוכחי המטוס מעולם לא יהיה בשל לשרות מבצעי והוחלט להתקין גלגל חרטום.
|