15-02-2007, 00:31
|
|
|
|
חבר מתאריך: 10.10.04
הודעות: 158
|
|
אתה טייס ????
LV-ARG הנכבד
אני מפקפק מאד מאד בטענתך שאתה טייס
א - טענותיך הטכניות בקשר לניהוג המטוס מוזרות מאד
ב - רמת הכתיבה שלך
YHS צודק בדבריו ואתה מבלבל כל מיני מושגים שאינם לענין
הרכיב שמאפשר למטוס לפנות הוא הכנף.
כדי לבצע פניה צריך להטות את כח העילוי לכיוון מרכז מעגל הפניה, כך שיווצר רכיב אופקי שיפנה את המטוס.
כדי להטות את הכנפיים יש להשתמש במאזנות. לאחר שהמטוס הגיע לזוית הנטיה הרצויה המאזנות מוחזרות למצב ניטרלי, ואילו הגה הגובה מוטה מעלה, כדי להגדיל את זוית ההתקפה ולהגדיל את העילוי כדי שיספיק גם להחזיק את המטוס באויר וגם להטות אותו הצידה.
ניתן בהחלט לתכנן מאזנות כך שלא יגמו לבריחת האף החוצה מהפניה, אבל אם צריך משתמשים בהגה הכיוון כדי להחזיק את האף בדיוק במשיק למעגל הפניה.
כל הסיפור על yaw damper ו dutch roll ממש לא שייך לכאן, וגם לא מיקום מרכז הכובד, זוית המשיכה של הכנפיים וכו' וכו'.
|