המאפיינים האוירובטיים המשופרים לא נועדו בשביל הכיף אלא מתוך מחשבה עתידית על קרבות אויר בין מסק"רים.
זו נקודה די מעניינת, אולי מישהו כמו האפאצ' האחרון יוכלו לשפוך יותר אור על הנושא.
יכול להיות שאני טועה, אבל להבנתי החשש לגבי עדיפות של הKA-50 בקרבות אוויר בין מסוקים, ועצם העלאת התרחיש עצמו כמוחשי, מקורו באנליסטים בפנטגון שהעלו טיעונים מופרזים ולא מבוססים.
להבנתי, הסיבות העיקריות בבחירה במועמד הקואקסיאלי של קאמוב לעומת הקונבצניונאלי של מיל הן בעיקר משום שהאבטיפוס הקואקסיאלי הציג יחס דחף משקל טוב יותר לעומת המתחרה הקונבנציונאלי בעל רוטור אחורי ובנוסף הדבר הקנה לו שרידות משופרת בגלל היעדר/אי הצורך ברוטור הזנב - במידה והזנב נפגע, הטייס עדיין מסוגל להנחית את המסוק בשלום, בניגוד לסחרור המיידי וההתרסקות במסוק בעל רוטור זנב.
לגבי מאפיינים אוירובטיים, לא חושב שמסוקים קונבציונאלים הם "פראיירים" לעומת הנ"ל.
למשל:
גם לגבי תמרון ה"משפך" שבו המסוק שומר על קו ראיה אופקי למטרה בזמן שהוא חג סביבה, שלפחות מהכתוב באינטרנט נחשב כאיזושהי גולת כותרת של ביצועי הקאמוב הנ"ל, אני שם לב שניתן לבצעו גם באפאצ'י (רצוי להנמיך את הווליום, גם חרא מוזיקה וגם חזק מדי): https://vk.com/video-104764077_456258318