22-07-2007, 14:59
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
ארקיע שמה עין על ה 777
המדובר במהלך החשוב ביותר בתולדות חברת התעופה המתכננת לבצע טיסות סדירות ליעדים המרכזיים משני צידי האוקיינוס האטלנטי היא תתחרה בין השאר באל-על וישראייר.
חברת ארקיע מתכוונת לרכוש מטוסי בואינג-777 חדישים ולפתוח קו טיסות לניו-יורק. כך נודע ל-Nfc. ההיקף הכספי של העסקה עשוי להגיע לכ-250 מיליון דולר.
ארקיע תתחרה באל-על, שהקו לניו-יורק הוא החשוב ביותר ברשת יעדיה. בישראייר, המבצעת טיסות שכר לתפוח הגדול, וכן בחברות תעופה אמריקניות המבצעות טיסות לישראל, שביניהן דלתא הטסה בין תל אביב לאטלנטה, ג'ורג'יה, ועומדת לפתוח קו סדיר בין ניו-יורק לתל אביב, וחברת קונטיננטל. כמו-כן, יתחרו טיסותיה של ארקיע בחברות תעופה אירופאיות המטיסות ישראלים לארה"ב בטיסות לא-ישירות דרך אירופה.
ניתן להגדיר את המהלך הזה כאחד מהחשובים - אם לא החשוב ביותר - בתולדותיה של חברת התעופה שהחלה את דרכה כחברת שכר והנאבקת כיום על קבלת קווי טיסה סדירים משמעותיים שיילקחו מרשת הקווים הבלעדית של אל-על. כיום היא רשאית לבצע טיסות סדירות ליעדים זניחים ולא-כדאיים מבחנה כלכלית, כגון עמאן בירדן, יעדים בברית-המועצות לשעבר וסקנדינביה, "שננטשה" על-ידי אל-על.
בקו החדש לניו-יורק תציע ארקיע טיסות זולות יותר מאשר אלה של חברות התעופה הסדירות, וכניסתה לשוק צפויה להוביל להוזלת הטיסות.
נשיא ויו"ר ארקיע, רפי הרלב, מסר ל-Nfc, כי רכישת המטוסים ותחילת הטיסות לניו-יורק יהיו במסגרת תוכנית ההתפתחות של החברה. "אנו מעוניינים להתחיל לבצע טיסות ליעדים ארוכים", אומר הרלב, בעבר מנכ"ל אל-על, "אבל אין לנו ציוד מתאים לכך. עכשיו אנחנו מחפשים מטוסים מתאימים, ומתכוונים לרכוש בואינג-777".
האופציות העומדות בפני ארקיע הן רכישת מטוסים חדשים מפס הייצור של בואינג, או חכירה מאחת החברות המובילות בתחום כגון ג'י.אי קפיטול מקבוצת ג'נראל-אלקטריק או חברת ILFC. ניתן אף לחכור מהן מטוסים בעסקה שתעביר את המטוסים לבעלות ארקיע בסיום תקופת ההחכרה.
הבואינג-777 הוא מטוס נוסעים בעל טווח טיסה ארוך, שיאפשר לארקיע לבצע טיסה טראנס-אטלנטית ללא נחיתת ביניים באירופה. מטוסים כאלה כבר פועלים באל-על, והיצרנית מציעה אותם בשישה דגמים: הבסיסי - בואינג 777-200, שלושה דגמים בעלי טווח טיסה מוגדל, וגרסת מטענים. פרויקט המטוס החל בשנת 1990, והוא מתחרה בדגמי מטוסים מקבילים של קונצרן איירבס האירופי - איירבס-330 ואיירבס-340.
בישראל, הנתונה להשפעה פוליטית מצד ארה"ב, מתקשה איירבס לבצע עסקות מכירה גדולות, והוא הצליח לספק רק שני מטוסים - לישראייר. נראה כי כשם שאל-על שומרת את צי מטוסיה על טהרת המטוסים האמריקניים, גם ארקיע תנהג כך: בנוסף לכוונה לרכוש את מוטוסי הבואינג-777 היא חתמה על הסכם כוונות עם בואינג לרכישת שני בואינג-787, שהם מטוסי נוסעים בינוניים שיסופקו לה בתחילת העשור הבא.
ארקיע נמצאת בבעלות האחים נקש, שרכשו את החברה ממשפחת בורוביץ, שנאלצה למכור את החברה עקב כניסתה לבעלות על אל-על.
http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-...ml?tag=15-29-40
|