לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-03-2005, 12:25
  Boss11 Boss11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.01.04
הודעות: 4,378
שלח הודעה דרך MSN אל Boss11
כתבה כל הדרכים לקבל הנחה על כרטיס הטיסה


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://ico.walla.co.il/w/l/finance.walla.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://ico.walla.co.il/w/l/finance.gif]


כל הדרכים לקבל הנחה על כרטיס הטיסה
יום שישי, 25 במרץ 2005, 17:39 מאת: זוהר בלומנקרנץ, הארץ




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://wmh.walla.co.il/w/18-200/4209-18.jpg]

(צילום ארכיון: בוצ'צ'ו)
מקובל לחשוב שאם נזמין כרטיס לטיסה סדירה במכירה מוקדמת נשלם מחיר נמוך יותר מהזמנה ביום הטיסה. מסתבר שלא תמיד

לפני שאתם רוכשים כרטיס טיסה הנה עובדה אחת שכדאי לקחת בחשבון: יכול מאוד להיות שהנוסע שיישב לידכם קיבל את הכרטיס בהנחה משמעותית, בלי שעשה כל מאמץ או היה אפילו מודע לכך שהוא מקבל הנחה. המדיניות של חברות התעופה היא לא להשאיר מושב פנוי במטוס, גם אם לשם כך צריך למכור את הכרטיס במחיר זול יותר.

על "הפלא הזה", שנועד לתת פתרונות ריווחיים לחברות התעופה ולסייע בקביעת מחיר כרטיס הטיסה ליעדים השונים, אחראית בין היתר, מערכת תוכנה מיוחדת. לדוגמא, בחברת אל על מדובר במערכת Manugistics.

"כנוסע במחלקת עסקים אשר מרבה לטוס מישראל לחו"ל, הרבה פעמים תוך התראה מאוד קצרה ולפרקי זמן של ימים, המערכת לא יעילה. שכן, כנוסע אהיה מוכן לשלם כל מחיר אשר תדרוש ממני חברת התעופה, על מנת שאוכל להגיע בזמן לפגישות", מודה תת-אלוף (מיל) ראובן בנקלר, מנכ"ל חברת ISCS-Intelligent Supply Chain Solutions המייצג בישראל את Manugitics העולמית, יחד עם דוד פרידינזון, מבעלי חברת פרידנזון, המעניקה שירותים לוגיסטיים.

קביעת רמות המחיר של כרטיס טיסה לנוסעים במחלקות המטוס השונות, היא לא משימה כל כך פשוטה. המחיר צריך להיות רווחי עבור חברת התעופה מחד ולהיות משתלם וכדאי לנוסע, מאידך. תחרות מצד חברות תעופה והורדת מחירים, מחייבת אף היא תגובה של חברות התעופה אשר מתמודדות על נתיב או יעד מסויים. אם נזמין כרטיס במכירה מוקדמת של חברות התעופה נשלם מחיר זול יותר. אך באותה מידה, אם הטיסה לא תתמלא, לחברות התעופה ישאר עודף מושבים והיא תעמיד את המקומות למכירה ברגע האחרון, במחיר זול גם כן.

שיקול נוסף שמשפיע על המחירים הוא עונת הנסיעה. בתקופות החגים כמו פסח, ראש השנה וסוכות, ועונות שיא העונה ביולי-אוגוסט, מחיר כרטיסי הטיסה מתייקרים באופן אוטומטי והם גבוהים עד מאות דולרים לכרטיס, מאשר מחיר כרטיסי הטיסה בעונות השפל, כמו פברואר בחורף או בעונות המעבר סתיו ואביב, בהם לא חלים חגים.

אוספים מידע על כל נוסע


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://wmh.walla.co.il/w/18-200/123855-18.jpg]

נתב"ג (צילום ארכיון: איתמר סיידא)
השפעה נוספת על קביעת מחיר כרטיסי הטיסה לחו"ל, תהיה תדירות וכמות הטיסות ליעד מסויים של חברת התעופה. אז איך משכללים מגוון משתנים אלה ואיך באמת חברת התעופה קובעת את מחירי המקומות שלנו במטוס?

מסתבר, כי השימוש במערכות תוכנה ממוחשבות וניהול, משמשות כלי עזר בידי מנהלי חברות התעופה, אשר בלחיצת כפתור, יכולים לקבל את התחזית עבור היעדים השונים ואת מחירי הטיסה הכדאיים.

"המערכת יודעת לתמחר את כרטיס הטיסה באופן רווחי. היא נותנת תחזית לרמת הביקושים עבור כרטיס הטיסה, במקומות השונים במטוס. כמו כן היא יכולה לתת תחזית לביקושים עתידיים עבור יעדים קלסיים וחדשים", מגלה אליחי פרקש, מנהל פיתוח עסקי ב-ISCS.

יתרה מכך: "המערכת יכולה לדלות את הפרופיל של הנוסע ועל פי זה להציע יעדים מועדפים וחדשים; חופשות ו'דילים' אטרקטיביים, כמות ותדירות הטיסות בעונה ותכנון עתידי ליעדים חדשים", הוסיף המנהל.

בעקרון, המערכת בנויה מעיבוד נתונים מתוך מאגרי מידע שונים ומקושרת למערכת כמו CRS שיודעת לאסוף מידע על כל נוסע ונוסע בחברת אל על ולמערכת PNR האוגרת נתונים על כל נוסע ונוסע החל ממספר הדרכון שלו ועד לנתון משטרתי - אם יש לו תיק פלילי, כדי שניתן יהיה לזהות קבוצות סיכון.

כל כיסא במטוס מתומחר


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://wmh.walla.co.il/w/18-200/142869-18.jpg]

מחלקת העסקים של ישראייר
"ברמת המקרו המערכת יודעת לבצע התאמה בין ההיצע לביקוש, כאשר ההיצע הוא מספר מקומות הנוסעים לבין הביקוש, החלק המשתנה, המתייחס למחלקת התיירות ולעסקים. בהתאם לכך, כאשר אני מוצא נקודת חיתוך בין ההיצע לביקוש, אני יודע להגיע למחיר אופטימלי. כל כסא וכסא במטוס מתומחר", אומר פרקש.

לדבריו, מערכת זו מוטמעת ב-1,200 חברות ברחבי העולם וביניהן: בואינג, קונטיננטל קרגו, חברת התעופה דלתא, חיל האוויר האמריקאי ובישראל בין היתר באל על ובתעשיה האווירית.

סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, יואב לוי, אומר, כי "כמו בכל שוק משוכלל מחיר כרטיסי הטיסה נקבעים על פי ביקוש, היצע ואיכות המוצר. לדוגמא, טיסה במחלקה ראשונה יקרה מאשר טיסה במחלקת עסקים, כי מדובר במוצר טוב יותר; טיסה ישירה יקרה מאשר טיסה עם עצירת ביניים; טיסה עם חברה אשר מעניקה נקודות של 'נוסע מתמיד', נחשבת למוצר טוב יותר ולכן יקרה יותר; טיסה בלוח זמנים נוח יותר, למשל טיסות בוקר ללונדון יקרות יותר מאשר טיסות ללילה ללונדון. כך שמחיר המוצר נקבע בהתאם לאיכותו ותחרות".

בנוסף, יש לדבריו בידול במחיר בין פלח השוק העסקי לפלח השוק התיירותי. "חברות תעופה שומרות מושבים לפלח השוק העסקי. לעיתים אף דוחות ביקושים של נוסעי תיירות, על מנת להשאיר מקומות ברגע האחרון לנוסע העסקי. מן הסתם הנוסע העסקי משלם פרמיה נוספת עבור מחיר הסיכון של שמירת המושב עבורו".

עם זאת, "ברור, שמחירים משתנים בהתאם לתשומות. אנו עדים בשנה האחרונה, לעליה במחיר כרטיסי הטיסה עקב עליית מחירי הדלק. על כל אלה יש מטריה רחבה מאוד של התחרות השונה בין חברות סדירות; חברות שטסות עם עצירת ביניים; וחברות שכר שמציגות מוצרים ברמות שונים וזמינות שונה ולכן ברמת מחירים שונה; שיווי המשקל הוא מחיר כרטיס הטיסה".

לגבי מערכת המחשב אמר לוי כי "זו מערכת שיודעת כמו כל מחשב, כיצד לעשות חיבור של מלאי המושבים אל מול מלאי ההזמנות בכל רגע נתון על כל אחת מהטיסות ובהתאם לכך מאפשרת לנו לנהל את מלאי המושבים הנותר למיכרה בכל עת בכל נתיב".
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:01

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר