08-03-2009, 17:24
|
|
|
|
חבר מתאריך: 18.01.08
הודעות: 113
|
|
הריני מתכבד לחזק את ידיו של קורן בן אשר
וגם את הכונס.....
הכונס ב F16 בכלל לא בריון כמו שחושב נחמיה.
החציצים שלו בעלי גובה מינימלי - לכן יש גם הרבה מהם - ובשלב מסוים נוצר הצורך בקורת החיזוק. למיטב ידיעתי ב YF-16 היא לא היתה.
אותו סיפור היה גם בלביא, שבו החציצים היו אפילו יותר צרים.
בודאי לא שמו אותה להגנה - זה לא המטוס הראשון עם כונס תחתי נמוך.
לגבי החימום אני לא יודע אבל זה הגיוני לגמרי. ההשואה לפיטו כנראה לא מתאימה - חימום פיטו הוא בטיחות טיסה ופועל תמיד(נדמה לי). לעומת זאת מערכות נגד הקרחה - בכנפיים-זנב-כונס מופעלות לפי הצורך. מן הסתם בישראל אין כל כך צורך.
ואציין כאן מטוס אחד שמשום מה לא הוזכר, ובו מניעת חדירת גופים זרים למנוע בהמראה ובנחיתה היא חלק בלתי נפרד מהתיכון - מיג-29, שבו הכונסים נחסמים לגמרי עם דלתות, והמנוע יונק אויר מדלתות משניות בגב הכונס.
יש לכך כמובן מחיקר במשקל ושאר ביצועים, אבל מי שרוצה להמריא ממסלולי עפר - או מסלולים שהפכו לעפר - משלם את המחיר.
|