בחה"א מעולם לא ראיתי דיווח על ורטיגו כ-CFIT (לרוב מדובר בכמעט ונפגע, כמובן).
אם אני זוכר נכון - ועבר הרבה זמן מאז ראיתי דיווח בטיחות - CFIT מוגדר כסיווג האירוע.
לא נכון לסווג CFIT כגורם או כתוצאה. ורטיגו הוא גורם, אובדן הכרה זה גורם, התרסקות זאת תוצאה.
מהציטוט מוח"ק בגין/הררי ניתן להבין שהתעסקות במטרה הובילה ל-CFIT: טייסים ששולטים במטוס במודעות מלאה ולא נמצאים בחסך חושי (ורטיגו) טסים לתוך הקרקע כי הם מתעלמים מנתוני הטיסה וכדומה.