09-12-2022, 21:01
|
|
|
חבר מתאריך: 30.05.18
הודעות: 62
|
|
א. המטוס שהחליף את הפוגה/צוקית היה ה"עפרוני" T-6A TEXAN II. לא האופציות המדוברות.
הטקסן כמו הפוגה משמש את מגמת ראשוני קרב, זה למעשה השלב שמקשר את החניכים שכבר יודעים להטיס מטוס בוכנה לעולם התעופה הצבאית- טיסות מבנה, תרגילי אווירובטיקה ותמרונים, דימוי יירוטים, ניווטים גיחות א"ק וכדומה.
ב. ה"לביא" M-346 וה-T50 לעומת זאת הם מטוסי אימון מתקדמים ונועדו להחליף את הסקייהוק במגמת מתקדם, ואת הF-16A נץ בקורסי האימון המתקדם שלאחר קורס הטיס- קא"מ/קאמ"מ.
מטוס אימון מתקדם נועד לקשר את החניכים לעולם המבצעי- מהפלטפורמה עצמה, דרך עבודה בסביבה מבצעית וגם איך עובדים במסגרת טייסת מבצעית ברמה ארגונית.
ג. השיקול הכלכלי היה הזדמנות, לא הסיבה.
המטוס האיטלקי הנו מטוס אימון מצוין שנבחר ע"י עוד מדינות, ביניהן אגב- מצרים בעצמה:
https://bulgarianmilitary.com/2022/...-spy-satellite/
ד. כדאי להפנים שכשמדובר במטוס אימון- נתון כזה או אחר במפרט כמו מהירות מרבית או דחף זה לא מה שבאמת חשוב.
מטוס אימון נועד להכשיר צוותי אוויר ללחימה. זה שיאיצו ויראו בתצוגה מאך 1.5 במקום מאך 1.2 זה לא באמת מה שעושה את ההבדל.
ואגב ,כידוע עם השנים ההכשרה משתנה בהתאם למציאות. בין השאר האיזון בין מיומנויות טיסה במובן הקלאסי (כמו בעבר), והפן הטקטי, קבלת החלטות ותפעול מערכות.
ותיקון אחרון- המצרים עוד לא הכריזו על רכש טנק קוריאני.
מה שהם כן החליטו זה להרכיב מקומית את התותח הוביצר 155 המכונה K9 (מזכיר חיצונית את הM109 אך יותר גדול ומודרני)
נערך לאחרונה ע"י RyonI בתאריך 09-12-2022 בשעה 21:03.
|