30-08-2015, 21:11
|
|
|
חבר מתאריך: 04.07.10
הודעות: 190
|
|
הוקאיי הוא מה שהאוסטרלים עשו כשנמאס להם לחכות ל JLTV (בערך).
הנה מה שכתבתי עליו לפני שנה אחרי יורוסאטורי 2014 (יותר קל לי לצטט מאז מאשר לכתוב הכל שוב, וגם ככה בטוח אני לא אשכח כלום):
ציטוט:
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=89194&d=1404066731]
נתחיל בכלי הרכב הכלים, והראשון הוא ההוקאי ( HAWKEI ) של Thales. החברה הצרפתית התרחבה בשנים האחרונות לנוכחות גלובלית, עם מרכזי פיתוח באוסטרליה הרחוקה. שם הם פיתחו עבור הצבא האוסטרלי רכב חדש, מתקדם מאוד ואפילו פורץ דרך. לפני ארבע שנים הם הציגו כאן מוקאפ עץ, לפני שנתיים זה כבר היה האבטיפוס הראשון, וכעת הם כבר בייצור סדרתי, תחת חוזה לספק כמות גדולה לכוחות האוסטרליים, ועם גרסת ייצוא בעלת הגה בצד הנכון.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=89195&d=1404066651]
זו ההזדמנות לתפוס שיחה ארוכה ומעמיקה עם אחד ממובילי ההנדסה של הפרוייקט, ששמח לגלות פרטים המעניינים את גולשי ג'יפולוג, אבל גם להסתיר לא מעט, כמקובל בז'אנר.
ההוקאי במידה רבה שובר מוסכמות בכך שהוא נותן שילוב שלא היה קיים עד היום בין משקל, מימדים, ביצועים ומיגון. משקל עצמי של 7 טון, רוחב (2.395) וגובה (2.30) קטנים מספיק כדי להיכנס לתוך מסוק סער, ואורך של פחות מ 6 מטר - מימדים של רכב קל אבל המיגון, שפותח על ידי פלסן הוא הרבה מעבר למה שתמצאו ברוב כלי הרכב הממוגנים במימדים האלו. הקונספט הוא של תא לוחמים סגור וממוגן, לא רק נגד קליעים אלא גם נגד מטעני גחון במשקל חנ"מ די גדול. לטובת מעבר מהיר ממשקל קל למיגון כבד שבא על חשבון הביצועים - פותח על ידי פלסן קיט שמתלבש בחיבורים מהירים על הדפנות והחלונות ומעלה את רמת המיגון לרמה מהגבוהות המקובלות בשוק.
ואם תא הנוסעים סגור - מה עם מערכת ההנעה? כדי לא לפגוע בתא, חטיבת הכח כולה נמצאת לפני קיר האש. וכאן יש חשיבה לא קונבנציונלית, שלא לומר מהפכנית עבור כלי רכב מהסגמנט הזה - מנוע שטייר מותקן לרוחב, משודך לתיבת ZF המעבירה את הכוח לגלגלים. המתלים הנפרדים עם מרכיבי ההנעה שלהם מסופקים על ידי axletech, מהמפעל בצרפת, ומסובבים גלגלי 20 אינצ' עם צמיגי מישלין 365/80R20.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=89196&d=1404066651]
ההוקאי הוא באמת פורץ דרך, שילוב לא נפוץ של תכונות, והנדסה משובחת. מספיק להסתכל על השרפה של רנו, שבאב הטיפוס שלו נסעתי כשהוצג לראשונה ב2008, כדי להבין את ההבדל בין כלי בסיסי ומאולץ לכלי שחשבו בו על כל פרט. יש בתערוכה גם את אחד מרכבי ה JLTV האמיתיים, כלי מקורי שעבר את כל ניסויי השטח ונראה קרוע ומרוט כמו שרק כלי אחרי ניסוי יכול להיראות. שום דבר בו כבר לא סודי, אין אפילו שומר לידו. אבל למרות שהוא "שיא הטכנולוגיה" מבחינות רבות, הוא נראה קצת פחות כמעט בכל מובן מההוקאי. וזה לא דבר פשוט, כי ה JLTV אמור להיות הכי הכי בשילוב של משקל, מימדים, ביצועים ומיגון. אני שואל קצת יותר מדי שאלות על המתלים, ולא נענה. הם גם לא כל כך נותנים לי לצלם את הגחון, יותר מדי דברים סודיים לדעתם. מה שרק נותן לי מוטיבציה להתמקם נמוך למחרת, במסלול הדגמות השטח.
|
_____________________________________
www.jeepolog.com
|