ב. הסיכוי שהמערכת האלטרנטיבית שהם מציעים תמומן בחמישים השנה הקרובות קטן יותר מסיכויי שלום כלל-אזורי. אין להם 250 מיליארד ש"ח.
ג. אם באמת יש להם רבע טריליון, היו יכולים לבנות את המערכת המתוכננת בעלות שהיא סטיית תקן - ואז להוסיף את המטרו שלהם.
ד. טענת האוצר היא שהמערכת בדרך לא תעמוד בעומס. אבל המערכת שלהם לא יכולה להיות מוכנה בזמן גם אם היה מימון. כלומר האוצר טוען ש:
1. יש ביקושים כל כך גדולים שאי אפשר למלא אותם עם המערכת המתוכננת כרגע.
2. אפשר לחכות בלי שום מערכת לזמן לא קצר.
בקצרה, לי זה נראה כמו נסיון לבטל - אבל דרך עבודה בעיניים ולא ביושר.