12-01-2017, 19:52
|
|
|
חבר מתאריך: 15.08.09
הודעות: 600
|
|
רכב מודולרי - לא רק לכוחות מיוחדים
סירפד, על אף שלטענתו אני מנותק מהמציאות בנושא הספציפי הזה, הביא לנו דוגמה למשאית של אושקוש FMTV-LTAS, עם קבינה מודולרית שניתן להפעיל עם מעט שריון - תצורה A, או עם יותר שריון - תצורה B. אז נראה שכבר חשבו על זה לפני. השאלה היא האם כשהמשאית היא בתצורה B יש שחיקה משמעותית של החלקים כמו שקרה להאמר המשוריין או שמראש תכננו את החלקים בצורה כזו שהם לא יתבלו במיוחד גם כשהמשאית היא בתצורה המשוריינת. אנו שמענו לאחרונה שישראל הולכת להצטייד ב 200 משאיות חדשות בעלות של 200 מליון שקל כדי להחליף את משאיות הריו הישנות.
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/337577
זה לא זול. בהנחה שישראל תרצה לנצח במלחמה הבאה היא תצטרך לגייס לצבא כמות אנשים בשיעור יחסי שדומה למה שהיה במלחמות הגדולות של העבר. 200 משאיות זה לא מספיק בשביל להוביל ציוד לצבא בסדר גודל שאני מציע להערכתי הגסה. לעומת זאת השימוש ברכב עבודה לשימוש אזרחי בישראל הרבה יותר גדול מצי המשאיות הצבאי לפי הרושם שנוצר לי מהכתבה הבאה.
http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%...95%D7%AA.a spx
בכתבה מ 2015 מופיעים נתונים על כמות רכב העבודה שבישראל, 80,000, וכמות הרכש ב 5 השנים עד מועד פרסום הכתבה לפי סוג כלי הרכב. זה גדול בעשרות מונים ממה שיש לצבא. כדי לשמור על כוח גדול לעת חירום אך זול בעת רגיעה מדינת ישראל מחזיקה את צבא המילואים שהוא עיקר הכוח הרגלי. מאותן סיבות של עלות וכמות, לדעתי, ממשלת ישראל צריכה לשקול להחזיק גם צי עתודה אזרחי של רכב עבודה דו שימושי ואולי אף מודולרי, שבעת שגרה יוחכר בתשלום לשימוש אזרחי בשיטת הליסינג התפעולי, ובעת חירום ניתן יהיה להסבה משימוש אזרחי לצבאי. 200 משאיות זה מעט מדי. 200 מיליון שקלים זה יקר מדי.
_____________________________________
|