12-11-2004, 11:01
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
שחזור סקירה- מטוסי הסילון של בואינג. (ראשונה בסדרה)
Boeing 707
אמריקה נכנסה לעידן תעופת הסילון לראשונה ב 15 ליולי 1954 כאשר אב-הטיפוס של הבואינג 707, Boeing model 367-80 (שאז עוד היה סודי) המריא לראשונה משדה התעופה Renton Field, דרומית מסיאטל (Seattle).
מונע בארבעה מנועי טורבו-סילון Pratt-and-Whitney JT3 שמוקמו בתצורה של שניים מתחת לכל כנף המשוכה לאחור בזווית של 35 מעלות, ה Dash 80 הכתיב את הקונפיגורציה הקלאסית למטוסי הנוסעים הבאים, ובכל טיסה שבר שיאי מהירות מן הטיסה הקודמת. שיא המהירות נקבע ב 11 למרץ 1957, בטיסה מסיאטל לבולטימור (Baltimore) ב 3 שעות ו 48 דקות במהירות ממוצעת של 612 מיילים לשעה ( =984 קמ"ש).
ה Dash 80 בטקס הגלילה.
בטיסה.
מאוחר יותר בואינג ביצעה שינויים רבים, חלקם מבניים וחלקם אווירודינמיים, כולל טיסה עם מנוע חמישי מותקן מעל חלקו האחורי של הגוף לשם בדיקת ישימות התצורה הזו בשביל הבואינג 727 המתוכנן לעתיד. לעיתים הוא אף טס עם שלושה סוגי מנועים שונים באותו הזמן. שאר הדברים שבואינג השתמשה במטוס בשבילהם הם חקירת מהפכי דחף, אביזרי הפחתת רעש המנועים, אביזרי De-icing, מיזוג אוויר ושיפורים באמצעי העילוי המתקדמים (מדפים ומדפי שפת התקפה, Slats).
ההיסטוריה עצמה נעשתה ב 26 לאוקטובר 1958, כאשר Pan American World Airways הציגה את הנתיב הטראנס-אטלנטי שלה מניו-יורק לפריז במטוס ה 707. זמן קצר לאחר מכן החלו מטוסי ה 707 להיכנס לשירות ברחבי העולם.
ה 707 המסחרי הראשון היה ידוע כ 707 סידרה 120, או 707-120, היה בעל תא נוסעים גדול יותר וכלל שיפורים אחרים הנבדלו מאב-הטיפוס שלו. כאשר היו מונעים במנועי הטורבו-סילון, מטוסי ה 707 מוקדמים היו בעלי טווח שבקושי הספיק לחציית האוקיינוס האטלנטי. מאוחר יותר פותחו מספר גרסאות מיוחדות, כגון סידרת ה 720 שהייתה קלה יותר ובעלת ביצועים טובים יותר.
720 בטיסת ההעברה לחברת Fly Eastern Airlines
בואינג מיהרה לפתח את הגרסאת סידרת ה 320 (707-320) הגדולה יותר שיועדה לטיסות בין-יבשתיות. גוף המטוס היה מוארך, הכנפיים הוארכו וארבעת המנועים היו Pratt-and-Whitney JT3D-3 החזקים יותר. שינויים אלו איפשרו את הגדלת מיכלי הדלק של המטוס, שעכשיו יכלו להכיל יותר מ 23,000 גלון (15,000 בגרסא המקורית). גם הטווח הוגדל, לבערך 6,000 ק"מ בקונפיגורציה של 141 מושבים במחלקות מעורבות.
707-320
תמונות מ airliners.net ואתר בואינג.
נתונים טכניים
אב-טיפוס 367-80
מוטת כנף - 39.6 מטר.
אורך - 39 מטר.
שטח כנף - 223 מטר מרובע.
משקל המראה מירבי - 86 טון.
מהירות שיוט - 885 קמ"ש.
טווח - 5,681 ק"מ (עם רזרבות דלק)
תקרת שיוט - 13 ק"מ.
מנועים - ארבעה טורבו-סילון Four Pratt & Whitney JT3 בעלי הספק 4,000 ק"ג כל אחד.
707-320
מוטת כנף - 44.42 מטר.
אורך - 46.6 מטר.
שטח כנף - 280 מטר מרובע.
משקל המראה מירבי - 152 טון.
מהירות שיוט - 977 קמ"ש.
טווח - 9,913 ק"מ.
תקרת שיוט - 10 ק"מ.
מנועים - ארבעה טורבו-מניפה Pratt & Whitney JT3D בעלי הספק 8,000 כל אחד.
מושבים - 141 נוסעים במחלקות מעורבות, 189 בקוניפגורציה של מחלקת תיירים בלבד.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
|