לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-04-2006, 02:14
  zookzook zookzook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 44
השתפרות קלה במצב האדמו"ר


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://masoret.hevre.co.il/hydepark/images_publish_items/coteret_news.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://masoret.hevre.co.il/hydepark/ImageBank/Article_BF4A1BF509FD4A078E21903DC586DDFA.jpg]
האדמו"ר מסאטמר, רבי משה טייטלבוים
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://masoret.hevre.co.il/hydepark/images_news_item/c_prt_blue.gif]
השתפרות קלה במצב האדמו"ר

מאת: שרות 'הקול החרדי' , תאריך: 06/04/2006 האדמו"ר מסאטמר מונשם וכלייתו אינה מתפקדת. מניין יצא לקברי אבות בהונגריה. תפילות גם במירון
מצבו של האדמו"ר מסאטמר, רבי משה טייטלבוים, השתפר מעט. על-פי עדכון הרופאים, האדמו"ר נושם כ-70 אחוז בכוחות עצמו, והלב והמוח מתפקדים. הבעיה, לדבריהם, שכרגע הכליה אינה פועלת (כידוע, לאדמו"ר מסאטמאר יש כליה אחת).

האדמו"ר מונשם חלקית, ובמידה ומצבו ימשיך להשתפר, יצטרך לעבור דיאליזה.

מבדיקה של הרופאים והמומחים במהלך היממה האחרונה, עולה כי ההדרדרות במצבו של האדמו"ר במהלך יום אתמול נגרמה משום שהאדמו"ר לא קיבל תרופות נגד הזיהום.

במהלך הלילה האחרון שהו בחדרו של האדמו"ר הגבאים האישיים בלבד. לפנות בוקר החלו לשוב לבית החולים כל בניו וחתניו. יצויין כי גם חתן האדמו"ר, הרה"צ דוד מייזליש ממונטריאול, הגיע היום בטיסה לבית החולים.

יצוין עוד, כי מניין אברכים יצאו בשעות הצהריים מארה"ב לעיירה סיגעט שבהונגריה, כדי להשתטח על קברי האבות בעל העצי חיים זצ"ל, בעל הקדושת יו"ט זצ"ל, ובעל היטב לב זצ"ל.

בישראל התקיימו במהלך כל יום אתמול משמרות תהילים, במניינים מאורגנים, בבית המדרש של חסידות סאטמאר ברחוב יואל בירושלים. בחורי ישיבת סעטמאר, הישיבה הקטנה והישיבה הגדולה, יצאו לציון הרשב"י במירון ואירגנו במקום תפילה.



נכתב מחוץ לישות הצ....ת ביום חול.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 06-04-2006, 20:00
  zookzook zookzook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 44
מיני מקס מאחר ואני מכיר אותך
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "EtEoR יכול לחסום את עצמו אם יחפוץ בכך"

ויודע שיש לך נפש צדיקה (רגישה לאי צדק, התעללות בחלש ובבעלי חיים וכו)
ידעתי שתתנגדי "לאיחולים" שאיחל המנהל לאדמו"ר מסאטמר שליט"א.

כל מה שאת אומרת מקובל עלי אבל העיתוי לא נכון. אני (וגם חסידי סאטמר)
מאמנים שמדינה יהודית תוקם בדרך הנס עם בוא משיח צדקנו, אין לדחות
הקץ ולהקים מדינה בבחינת כוחי ועוצם ידי.

וכך כתב הרבי מסאטמר: "והנה מלפנים בישראל בכל הדורות, כשהגיעה עת צרה ליעקב חקרו ודרשו מה זה ועל מה זה? איזה עוון גרם להביא לידי כך? ועכשיו בדורנו זה, אין צריכין לחפש ולבקש במטמונים את העוון שהביא עלינו את הצרה הזאת, כי הוא גלוי ומפורש בדברי חז"ל, שהגידו לנו זאת בפירוש שלמדו שעל-ידי העבירה על השבועות שלא לעלות בחומה ושלא ידחקו את הקץ'אני מתיר את בשרכם כצבאות וכאילות השדה'. ובעוונותינו הרבים כן היה. המינים והאפיקורסים עשו כל מיני השתדלות לעבור על השבועות הללו, לעלות בחומה וליקח מעצמם ממשלה וחירות הקודם הזמן, שזהו דחיקת הקץ והמשיכו (משכו) לבות רוב בני ישראל לרעיון הטמא הזה".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 06-04-2006, 22:59
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
יש מי שמוכיח אחרת:
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי zookzook שמתחילה ב "מיני מקס מאחר ואני מכיר אותך"

בדבר השבועה שלא יעלו בחומה


הרב מאיר בלומנפלד




שנה בשנה תשל"ד

הודפס ללא ההערות


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.daat.ac.il/daat/picture2/flowerp7.gif]



תקציר: המחבר דן בשאלה - האם יש איסור לעלות לא"י משום השבועה שלא יעלו בחומה? מסקנתו לאור דברי רבותינו היא, כי אין שום איסור לעלות ולהשתקע בא"י, ואדרבא יש בזה מצווה גדולה.

מילות מפתח: עליה לארץ ישראל.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.daat.ac.il/daat/animation/owlpas.gif]




ב"צפנת פענח" (שו"ת סימן קמ"ג) כתב הגאון הרוגאצ'בי הנודע ר"י ראזין זצ"ל תשובה לבן דודי הרב הגאון ר' יחיאל מאיר בלומנפלד ז"ל הי"ד מוורשה (הוא היה ר"מ של בי"מ לרבנים "תחכמוני" ומחבר ספר "כל המצוה" ועוד).

שאלת בן דודי הייתה בשנת תרצ"ה בזמן שמלכות הרשעה של גרמני' ימ"ש התחילה להתפשט והשנאה הארסית לעם ישראל התחילה להתעמק יותר ויותר. הרב בלומנפלד היה מסור בכל לבבו ונפשו לרעיון יישוב א"י והחזיק בדעה שיהודי פולין צריכים לעלות ברבבותיהם לארץ ישראל, אבל פחד השבועות שלא לעלות בחומה כמבואר בתלמוד כתובות, עמד לנגד עיניו והוא פנה אל הגאון בעל "צפנית פענח" להביע דעתו בנידון:

הרב בלומנפלד שאל שלוש שאלות:
א. מה זה קידוש השם וחילול השם בהתאם לזה שהרמב"ם ז"ל כתב בה' יסודי התורה פ"ה, דאם אינו מקדש השם נקרא מחלל השם.

ב. מה עניין השבועות שלא יעלו ישראל בחומה ושלא ימרדו באומות העולם.

ג. בדבר עבודת מלאכה בא"י אם נכון שלא תהא אלא ע"י פועלים עבריים. והרי מבואר בספרי פ' ראה דלא יקנו בא"י רק עבד עברי.



והנה הגאון הרוגאצ'ובי זצ"ל בתשובתו ב"צפנת פענח" סתם יותר מאשר פירוש, כפי שהייתה דרכו בקודש, ועל כן נצטרך קצת להרחיב את הדיבור על עניין השבועות בכלל ועל השבועה שלא יעלו בחומה ושלא ימרדו באומות בפרט. וקודם כל נצטט את תשובתו של הגאון הרוגאצ'בי זצ"ל וזו לשונה:
"וע"ד הך דכתובות (דף ק"י השבעתי אתכם) השבועות, ודאי חל על הציבור דהוה תואר ומציאות ואין מיתה בציבור, הוריות (דף ו) ותמורה (דף טו) ומעילה (דף ט). ועיין מה שכתבו התוספות יומא (דף נ ונא) כי זה תואר, ועיין מה שכתב הר"ן בנדרים (דף לט). ומה שכתב הריטב"א בנדרים (דף מט) גבי דברים של אותה העיר ועיין בבא בתרא (דף קכא) גבי בנימין. ואף דבמכילתא אמר שם דגבי יוסף השביע ואחר כך האבות השביעו לבנים, זה רק קודם שנכנסו ישראל לגדר ציבור וקהל, ועיין נזיר (סא ע"ב) אבל אחר כך וגם אחר שנכנסו לארץ ישראל נעשו ציבור ומציאות אחת נצחית. וכן הגדר בסנהדרין. עי' בספרי פ' בהעלותך אספה לי דהתואר הוא לעולם. ועי' שם בזה מה שכתב הרמב"ם בפירוש המשניות סנהדרין ובה' סנהדרין איך תהיה סמיכה אי"ה לימות המשיח, כך משום דהתואר הוא לעולם לכן כשיכנסו כל חכמי ישראל למקום שהייתה שם סנהדרין האחרונה דהינו בטבריא כמבואר בראש השנה (דף לא ע"ב) ולכך הביא זה הרמב"ם ז"ל בהלכות סנהדרין (פרק י"ד) וקבלה הוא שבטבריא, עיי"ש בזה".
ע"כ לשונו.


והנה ביו"ד הלכות נדרים (רכ"ה, סעיף לה) כתב המחבר: אי אפשר להשביע את הנולדים לאחר זמן אבל נידוי וחרם כן חלים על הדורות הבאים. ה"באר הגולה" מציין שכן כתב הרא"ש בתשובה (כלל ה', סימן ד) והוא מביא ממדרש "ילמדנו" שכן הייתה שבועת יהושע ושבועת פלגש בגבעה ושבועת שאול. כן מביא ב"פתחי תשובה" (שם ס"ק כט) מתשובת נו"ב תניינא חלק יו"ד (סוף סי' קמו) שהאריך להוכיח דאפילו לאותם שהם בעולם, א"א שתחול שבועה על מי שאינו במעמד עימהם. גם הגר"א (שם, ס"ק צ"ט) כתב שאפילו בנולדים כבר, א"א להשביע אותם אלא א"כ יסכימו ויאמרו אמן כפי שמצינו במס' שבועות (דף כט).

אמנם ה"חוות יאיר" (בתשובה סימן קכו) מביא בשם בעל עקדה והשל"ה ששאלו איך אפשר היה להטיל ברית ושבועה על הדורות הבאים בשעת מתן תורה? ותירצו על פי הכתוב את אשר ישנו פה ואשר איננו פה, שהיו שם כל הנשמות העתידין להבראות.

ולפי זה יש ספק בכלל אם השבועות הללו שלא ימרדו באומות ושלא יעלו בחומה יכולות לחול, באשר שהדורות הבאים לא היו שם להסכים ולאמר אמן. וצריך ביאור מה שהעלה ה"פרי מגדים" (בשו"ע או"ח הלכות מגילה סי' תרפו) בעניין שקבעה העיר לעשות פורים שאף הבנים ההולכים לעיר אחרת להשתקע חייבים בזה אף שאין דרכם לחזור, כיוון שקבלו עליהם ועל זרעם בשבועה, עיי"ש. אמנם ראיתי במהרי"ט (חלק ג סימן ק) שהעיר בדבר שבועת אבימלך: אם תשקור לי ולניני ולנכדי, שאיך תחול השבועה על הנולדים אחרי שלוש דורות? והרי מגמרא דסוטה י' משמע דהשבועה החלה בימי שמשון, אולם לפי דעת הריב"ש דקודם מתן תורה היה קניין גם בדבר שלא בא לעולם, אם כן לא גרע נולדים מדבר שלא בא לעולם. וכן גם יש הבדל בין יחיד לרבים כי אולי בשבועות רבים וכלל ישראל חול תחול השבועה גם לדורות הבאים.



ובעיקר השבועות שנאמר בסוף כתובות שהשביע הקב"ה שלא יעלו בחומה ולא ימרדו באומות כתב המהרש"א בכתובות שם בזה"ל:
שלא יעלו ישראל בחומה ר"ל ודאי דרשות לכל אחד מישראל לעלות לא"י אלא שלא יעלו ביחד ביד חזקה ולבנות להם חומות ירושלים. ונחמיה אמר שבנה חומות העיר, ברשות המלך היה וטוביה שאל לנחמיה על בנין החומה: העל המלך אתם מורדים? לא היה יודע שברשות המלך היה. ומיהו בשמעתין צ"ל דבשבועה שלא ימרדו לאו היינו בניין החומה, אלא שלא ימרדו כשהם בגלות.
עכ"ל.


הרי מוכח ברור מדברי המהרש"א שהשבועה לא הייתה כלל נגד עליה לא"י בין ביחיד בין ברבים אלא שלא יעלו כולם ביחד ביד חזקה לבנות להם חומת ירושלים. ובעל הפלאה כתב שם בד"ה ור' יהודה, דקפיד קרא שיהיו בבבל דווקא ולא בשאר ארצות והיינו לפי שכבוד השכינה והתורה שם. ומזה יליף דמה דקאמר: השבעתי אתכם, היינו שלא להניח הקדושה ששורה בבבל. מה שאין כן בשאר ארצות. ועיין עוד בזה בספרו של הגאון מקוטנא זצ"ל "ישועות מלכו".

ולפי הגרסא שלא יעלו בחומה, הכוונה שלא יעלו בחוזקה, כדאי להביא דעות היעב"ץ והרש"ש ש"כחומה" הכוונה על עליית העם בבת אחת ובוודאי יותר ממחצה כמבואר ביומא דף ט: אם עשיתם עצמכם "כחומה" ועליתם כולכם בימי עזרא נמשלת ככסף, עכשיו כשעליתם כדלתות נמשלתם כארז שהנקב שולט בו, ומפרש רש"י: שער שיש בו שתי דלתות פותח אחד וסוגר אחד, כך עליתם לחצאין.



ובמדרש רבה (שיר השירים ב):
ד' שבועות יש כאן, השבועה לישראל שלא ימרדו על המלכיות ושלא ידחקו את הקץ ושלא יגלו מסטורין שלהם לאומות העולם ושלא יעלו בחומה מן הגולה, א"כ למה מלך המשיח בא? לקבץ גליותיהן של ישראל.
וה"מתנות כהונה" מפרש: אם כן - כלומר לעת הקץ יהיו מותרים לעלות בחומה כי מלך המשיח בא לקבץ גליותיהן וכולם יחד יעלו לבית ד'.


מכל האמור למעלה הננו רואים שמשום השבועות אין שום איסור לעלות ולהשתקע בא"י ואדרבא יש בזה מצווה גדולה והנשבע לקיים מצווה זו אין מתירין אותה.

ובפרט בזמננו שקמה בעזרת השם מדינת ישראל גם בעזרת וברשות המלכיות, אין שום מקום לחשוב שעלייה לא"י היא כחומה ובפרט שהנולדים במדינת ישראל לא יעלו ולא עולים בחומה ומצווה לחזק המדינה בכל האופנים, בגוף ובממון וברוח, עד כי יבא שילה בגאולתנו השלמה במהרה בימינו.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:06

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר