מי שעקב אחרי הפוסטים שלי פה רואה שבדרך כלל שאני טס, אני נוטה לבקר במוזיאוני תעופה שונים בסביבתי.
הפעם ביקרתי בפורטוגל ונסעתי במיוחד למוזיאון חיל האוויר בסמוך לעיירה Sintra.
הייתי רק עם סלולרי ככה שמתנצל מראש על האיכות.
המוזיאון קטן, לא מרשים במיוחד למען האמת. מאחר ואין לשם הגעה עם תחבורה ציבורית הוא מצריך לקחת מונית במיוחד, או להכיר מישהו מהבסיס הצמוד לו לנסוע איתו, לא הייתי ממליץ להגיע למקום - רק למשוגעים לדבר.
המבחר קטן, אבל במצב שמור (בתוך האנגרים), החצר מכילה מספר מטוסים בודדים ונסגרת כבר ב 11:30 בבוקר ורק מטוסים בודדים מכילים מידע באנגלית.
עם זאת, במרכז המוזיאון ישבה דקוטה שצדה את תשומת ליבי. לפי התיאור במידע עליה, נרכשה בעבר והייתה בשימוש התעשייה האווירית.
* לצערי הממשק המיושן של פרש מאפשר העלאת תמונות בגודל ממש קטן מה שעוד יותר פוגם באיכות.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Prototype שמתחילה ב "ביקור במוזיאון חיל האוויר הפורטוגזי"
התנצלויות רבות מצידך אבל יופי של תמונות.
יש רק להתקנא בפורטוגזים איזה מבריק ומתוקתקת כל התצוגה שם. ככה צריך להראות מוזאון תעופה. לא מטוסים העומדים בשמש הקופחת עם צבע מתקלף ולשלשת עופות עליהם כמו בחצרים.
תודה רבה!
בדרך כלל, אם תסתכל בפוסטים קודמים, רגיל להביא יותר תמונות ובאיכות יותר גבוהה.
המקום בהחלט מתוקתק ומושקע, העובדים בו אגב, אלה אנשי חיל האוויר הפורטוגזי, לא מדריכים כמו במוזיאון אצלנו, אלא בעלי תפקידי מבצעיים. החבר'ה בכניסה היו טכנאים של F-16C ובחור שהסתובב וראה שיש שקט וסדר היה איזה קצין בגף המבצעי.
המטוסים אומנם נקיים ומתוקתקים - אבל עדיין לא מקנא בהם. ההסברים באנגלית בודדים עד לא קיימים, את כמות כלי הטייס אפשר לספור על 2 ידיים ואם תראה בתמונות המקום ריק. הייתי היחידי שם יחד עם 2 מנקות שהסתובבו שם. חצרים הוא לא שיא היופי אבל בהחלט הרבה יותר מרשים מבחינת האינפורמציה והתוכן.
ראשית, אכן מוזיאון מרשים ותיעוד מרשים - תודה על השיתוף
לגבי המטוס, זה מטוס COIN מסוג צסנה סופר-סקיימאסטר FTB-337G שפורטוגל רכשה ב 1973 לקראת סוף המלחמה הקולוניאלית שניהלה באפריקה בכדי שיחליפו את מטוסי הדורניר 27 המיושנים.
הופעלו ע"י טייסת 505 אבל עד שהגיעו והפכו למבצעיים המלחמה כבר הסתיימה (04-1974), פרשו מהשירות ב 2007.
תודה Fang,
שמח לחלוק במיוחד במקומות מרוחקים והזויים שסביר להניח שלא רבים יגיעו אליהם.
רק להוסיף על הססנה, מאחר וזה בין המטוסים הבודדים שם שהיה קיים עליהם מפרט בעברית - הססנה הזו, על פי הכתוב, מצטיינת ביכולות STOL מרשימות וזו אחת הסיבות שנבחרה ע"י הפורטוגזים.
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Prototype שמתחילה ב "תודה Fang,
שמח לחלוק במיוחד..."
הצסנה הזו ניבחרה כמטוס COIN ע"י לא מעט חילות אוויר גם בגלל יכולת אירובטית מרשימה.
במלחמת וויטנאם ה O2 (האח התאום של הצסנה הזו) שימש כמטוס תקיפה קל ומטוס תצפית קדמי וסימון מטרות (FAC)
היה סרט מלחמתי עם ג'ין הקמן בו ניראתה פעילות המטוס הזה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Prototype שמתחילה ב "ביקור במוזיאון חיל האוויר הפורטוגזי"
ולו רק כדי לצלם את האלפא ג'ט עם ההתקנה שלי.
האנטנות השחורות שייכות למערכת התרעה שהותקנה באלפא ג'ט לקראת הצטרפות פורטוגל למלחמה בבוסניה.
מערכת הל"א של אלישרא הועברה מהקורסייר 2 שיצאו משירות אל האלפא ג'ט. מערכת אבטיפוס הותקנה בשבועיים של עבודה מאומצת בפורטוגל, את היתר הם התקינו בעצמם
נערך לאחרונה ע"י jetman_2 בתאריך 28-10-2017 בשעה 00:25.
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Prototype שמתחילה ב "עולם קטן :)
על איזו מערכת..."
מה שהתקנו במטוס היה 4 אנטנות ספירליות - 2 בחרטום ו-2 בקצה הזנב, מספר קופסאות אלקטרוניות, כולל בבית כן הנסע הקדמי, צמות, וצג על לוח המכשירים. את לוח המכשירים ( המתכת בלבד) הבאתי ארצה במזוודה, וכך היה קל לתכנן ולהרכיב את התושבת לצג.
העבודה התבצעה בבסיס בז'ה של חיל האוויר הפורטוגזי, שם גם אוכסנו הקורסיירים שמהם נלקחו המערכות.
בתמונה אפשר לראות את צג ההתראה בצד שמאל, מעל הלחצנים עם הספרות