19-01-2008, 18:11
|
|
|
חבר מתאריך: 05.09.06
הודעות: 11,268
|
|
מצאתי בשבילך את המדריך לגיוסים מהקלסר קורס מד"צים שלי:.
צו גיוס
גיוס החניכים הוא מרכיב קריטי לפני כל פעולה שגרתית ואירוע שיא.
על מנת להפוך את גיוס החניכים לאפקטיבי ולהשיג ממנו את מה שאנו רוצים - הגדלת הקבוצות ופרסום הפעילות התנועתית, יש לדעת כיצד לעשותו.
ואלו הן שנים-עשר הדיברות למגייס החדש:
1) בזמן גיוס בכיתה יש לזכור - כיתה=קבוצה גם בתוך בית הספר. דבר לכל התלמידים בכיתה, השתלב בפעילות כיתתית (לוח מודעות, טיול כיתתי, מסיבת כיתה, קבלת שבת כיתתית וכו'...).
2) התלמיד שכבר הגיע לפעילות בקן הוא השותף הטוב ביותר שלך בגיוס, אבל גם אותו צריך לגייס כדי שימשיך להגיע וירחיב את התחנכותו בקן. הוא צריך להרגיש שחשוב לך שהוא יגיע יותר לפעילות בתנועה.
3) ראה במחנכת הכיתה שותפה שלך - קבע איתה מראש את מועד הגיוס, לעולם אל תעליב אותה בשביל למצוא חן בעיני החניכים.
4)יש להתאים את הגיוס לקהל היעד - פעילות שהחניכים יוכלו להתחבר אליה, שתלהיב אותם, אבל בעיקר שיבינו מה אתה רוצה מהם.
5)גיוס החניכים יתבצע בכמה אופנים - גיוס לאירועי שיא בבית ספר (הפסקה פעילה, כניסה מסיבית לכיתות, וכו'...), גיוס לפעילות שגרתית בקן (כניסה לכיתות, תליית שלטים וכו'...), ביקורי בית וטלפונים.
6) היה תמיד בטוח בעצמך ובפעילות שאתה מגייס אליה, אך יש להיזהר מליפול ליהירות והתנשאות. בטוח בעצמך - אבל קשוב...
7)עליך לדעת מראש את כל הפרטים על האירוע (או הפעולה) אליו אתה מגייס - חבל לבזבז "זמן אויר" יקר.
8)לאחר כל גיוס, תמיד כדאי להשאיר משהו - סוכריה, פלייר, שלט גדול, צ'ופר נחמד - למען יזכיר לחניכים את הפעילות גם לאחר שתצאו מהכיתה.
9) בגיוס לאירוע שיא גדול בבית הספר - התייחס לגיוס כאל פתיחת האירוע - בואו בחבורות גדולות עם חולצות תנועה, השמיעו מוסיקה ובעיקר התנהגו כמו חבורה, זה יגרום לחניכים לרצות להצטרף אליכם.
10)את ביקורי הבית מתאמים עם ההורה והחניך, מתנהגים בצורה מכובדת ומנומסת.
11) בכל דרך בה תבחר לגייס - לעולם הקפד להיראות שמח וחברותי (ועם חולצת תנועה, לא חייב חולצה במקרים מיוחדים בלבד, דבר על זה עם הקומונר שלך), אחרי הכל אתה רוצה שהחניכים יבואו, לא?
12)הגיוס תמיד ממשיך, אף פעם לא נגמר. תמיד יש עוד חניכים להביא לקבוצה ועוד פעילויות לעשות לקבוצה. הוא רק הופך ליותר כיף כשיש יותר חניכים שמשתפים איתך פעולה...
|