לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 28-09-2007, 23:25
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
התיפעול בשדה...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי udp שמתחילה ב "נראה מסורבל מאוד... כל הקטע..."

נראה לי שחיילים הנכנסים לקרב לא נועדו לשאת ולטפל במערכות כאלה. יעוד אופטימלי של המערכת הינו להערכתי מודיעיני - טאקטי ברדיוס קטן יחסית ובתנאי Low Intensity Conflict . או בתנאי Homland Defense.

בכל מקרה ניתן לצייד חפ"ק או נקודת ממסר בציוד שכזה ואלה בדרך כלל לא יהיו לוחמים של ממש בקרב עצמו.

יש למערכת לעניות דעתי מספר יתרונות על מזל"ט יעודי, אולם גם מספר חסרונות לא קטן. החסרונות העיקריים הנראים לי הם:
1. קלות הפגיעה בבלון עצמו (צרור של נק"ל למשל)
2. האפשרות לזהות את מיקום החפ"ק שבדרך כלל יהיה בסמוך לכבל הקושר את הבלון לאמא אדמה.
3. מגבלת זמן השהיה באויר שכן המערכת נצרכת למקור זרם/מתח להפעלת הגימבל והמשדר/מקלט.
4. תנודות הבלון והמנשא האופטי עם רוח (ייצוב הגימבל לא ממש עונה על הבעיה הזאת).
5. ההזדהות בשטח הנצפה. זה יהיה אתגר רציני לצופה/צופים למטה.
6. פגיעת צלף במנשא עצמו - והעסק יוצא לגמלאות...
7. עלות המערכת. כאן אני מעריך על פי ידיעתי את מרכיביה... אינני רוצה לזרוק מספר בלתי מבוסס אולם נראה לי שבכמויות קטנות של עשרות בודדות, המערכת תהיה יקרה.
8. נשיאה מתבקשת ע"י 3 חיילים הינה בעייתית לעימותים כאלה אלא אם המערכת תובל ברכב.
מן האמור לעיל נראה לי שהתמקדות שווק המערכת חייבת להיות למתארים הגנתיים- מודיעינים יותר מאשר לצורך קרבי של ממש.

זו דעתי - עליה אפשר גם אפשר לחלוק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 01-10-2007, 16:05
  uvk uvk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.07
הודעות: 8
אני חולק.. חלקית
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "התיפעול בשדה..."

לפי מיטב הבנתי וידיעתי בשעות היום קשה לפגוע בבלון ששכזה (למרות של מצאתי את הגובה המקסימאלי שהוא יכול לרחף בו.. וזה כמובן משפיע) כיוון שהחל מטווח מסוים הבלון מתמזג עם הרקיע. בשילוב עם התנודות שלו והמרחק של צלף/קלע אויב ממנו (דורש תכנון משימה נכון) משימת יירוט הבלון הופכת למשימה לא פשוטה ביכלל.
בנוגע למתאר לילה, אין לי ידע איך בלון כזה נראה במא"כ - סוגייה מעניינת כשלעצמה.
הזדהות בשטח - לדעתי שילוב של הכשרה מקיפה ביחד עם מערכות עזר (כדון שו"ב ועזרים נוספים) יכול להביא ליכולת הזדהות מצויינת גם בתנאי קרב.
מיקום החפ"ק ביחס לבלון - אין הכרח שהם יהיו קרובים כיוון שרוב הסיכויים שלבלון יהיה קרש עין עם החפ"ק גם אם הם מרוחקים ולכן אין כל סיבה למקמם אותם בסמוך אחד לשני.
נשיאת המערכת - הבעיה כאן חמורה יותר, המנשאים נראים (מעלון המידע) כלא נוחים ואף לא מבצעיים וגם נראה כי מספר רכיבים הינם אזרחיים ולכן עמידותם מוטלת בספק.
דווקא נושא המחיר לא נראה לי כבעייתי כיוון שהבלון אמור לתת מענה מבצעי לפערים (איסוף BLOS וממסר) אשר גם ככה מושקעים בהם משאבים רבים.

לסיכום, אני מאמין ששימוש נכון בערכות כאלו ביחידות סיור (גם במתאר התקפי ולא רק ב HOS) למטרות איסוף וממסר יכול לתת תמורה מבצעית גדולה מאוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 02-10-2007, 06:03
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
חולק על חולק - לפחות חלקית...
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי uvk שמתחילה ב "אני חולק.. חלקית"

בשעות היום קשה לפגוע בבלון ששכזה (למרות של מצאתי את הגובה המקסימאלי שהוא יכול לרחף בו.. וזה כמובן משפיע) כיוון שהחל מטווח מסוים הבלון מתמזג עם הרקיע. בשילוב עם התנודות שלו והמרחק של צלף/קלע אויב ממנו (דורש תכנון משימה נכון) משימת יירוט הבלון הופכת למשימה לא פשוטה ביכלל.
ניתן להסיק הרבה לגבי גובה הריחוף דוקא מהמצלמה המותקנת תחתיו (מתוצרת Controp). המתקן המגומבל הינו ה- STAMP של החברה, ומצלמת היום הפשוטה יחסית איננה בעלת עדשות טובות בשל הנפח הקטן המגביל את שימושן וכן בשל מיגבלות המשקל. לא אכנס לפרטים אולם כדי לתת לבלון יכולת ורזולוציה מבצעית ריחופו יהיה בהחלט בטווח קלעים ואף נק"ל סטנדרטי.

אין שום בעייה להבחין בבלון מרחף כזה ביום. ראה תמונתו ממנה תוכל להסיק את גודלו.

תנודותיו עם הרוח (שאגב מפריעות לחוזי - למרות הייצוב החלקי...) אינן מגנות עליו מפני ירי מדויק או אף צרורות של נק"ל.

אין להערכתי שום בעייה מיוחדת ו/או צורך בתכנון משימה ממוקד כדי לפגוע בו בשדה קרב.

בנוגע למתאר לילה, אין לי ידע איך בלון כזה נראה במא"כ - סוגייה מעניינת כשלעצמה.
עלינו לשים לב כי בלילה יהיה גובה הריחוף קטן יותר בשל מגבלות הרזולוציה של המצלמה הטרמית הקטנה שתותקן בו. כאן הכל תלוי גם בכמות התאורה הן הטבעית (כוכבים ירח עננים) והן האורבנית (בתים תאורת רחובות וכיוב,). תצפית קרקעית המשתמשת במא"כ תלויה מאד באור הלילה ברקיע, באובך בערפל וכו'. תצפית טרמית מהקרקע תוכל גם היא לזהותו קרוב לוודאי ושוב תלוי בסוג המצלמה הטרמית בידי האויב ובנתונים אטמוספרים גם כן.

הבעייה העיקרית בלילה הינה גילוי. ברגע שהתגלה, לא צריכה להיות בעייה גדולה לזהותו ולעקוב אחריו.


הזדהות בשטח - לדעתי שילוב של הכשרה מקיפה ביחד עם מערכות עזר (כדון שו"ב ועזרים נוספים) יכול להביא ליכולת הזדהות מצויינת גם בתנאי קרב.
נכון - הכשרה, ומיומנות בהפעלה יקלו על התמצאות. יחד עם זאת - ראוי לציין שמיומנות כזאת אינה נחלת כל לוחם, מפקד או אף קצין בשטח....


מיקום החפ"ק ביחס לבלון - אין הכרח שהם יהיו קרובים כיוון שרוב הסיכויים שלבלון יהיה קרש עין עם החפ"ק גם אם הם מרוחקים ולכן אין כל סיבה למקמם אותם בסמוך אחד לשני.
נכון - המערכת מסוגלת לשלוח חוזי ונתונים לכל כוון. יחד עם זאת במציאות סביר להניח שמישהם נמצאים בסביבת הקשירה לאמא אדמה.... אבל הסתיגותך מדברי בנושא אכן הגיונית..


נשיאת המערכת - הבעיה כאן חמורה יותר, המנשאים נראים (מעלון המידע) כלא נוחים ואף לא מבצעיים וגם נראה כי מספר רכיבים הינם אזרחיים ולכן עמידותם מוטלת בספק.
מסכים לגמרי. גם לי נראה כאן שילוב של רעיון עם התקנים "אזרחיים" ולכן בעייתיים בתנאים מסוימים.


דווקא נושא המחיר לא נראה לי כבעייתי כיוון שהבלון אמור לתת מענה מבצעי לפערים (איסוף BLOS וממסר) אשר גם ככה מושקעים בהם משאבים רבים.
"ויחלוקו".... בשל פגיעותו ובעיית תיפעולו - נושא המחיר יהווה בעייה לא קטנה. אני מניח שיירכשו כמה כאלה ואולי אף יותר מ"כמה". אולם מעבר לכך, תתהווה מגבלת מחיר (ביחוד אם יצויד בראיית לילה טרמית) לעומת ביצועים, שרידות והפעלה (כולל אימון צוותים וטרמינלים קרקעיים) שאני חושש מאד כי תגביל את השוק למוצר הזה.

בהצלחה להם...!!!


נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 02-10-2007 בשעה 06:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:47

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר