02-10-2007, 06:03
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
|
|
חולק על חולק - לפחות חלקית...
בשעות היום קשה לפגוע בבלון ששכזה (למרות של מצאתי את הגובה המקסימאלי שהוא יכול לרחף בו.. וזה כמובן משפיע) כיוון שהחל מטווח מסוים הבלון מתמזג עם הרקיע. בשילוב עם התנודות שלו והמרחק של צלף/קלע אויב ממנו (דורש תכנון משימה נכון) משימת יירוט הבלון הופכת למשימה לא פשוטה ביכלל.
ניתן להסיק הרבה לגבי גובה הריחוף דוקא מהמצלמה המותקנת תחתיו (מתוצרת Controp). המתקן המגומבל הינו ה- STAMP של החברה, ומצלמת היום הפשוטה יחסית איננה בעלת עדשות טובות בשל הנפח הקטן המגביל את שימושן וכן בשל מיגבלות המשקל. לא אכנס לפרטים אולם כדי לתת לבלון יכולת ורזולוציה מבצעית ריחופו יהיה בהחלט בטווח קלעים ואף נק"ל סטנדרטי.
אין שום בעייה להבחין בבלון מרחף כזה ביום. ראה תמונתו ממנה תוכל להסיק את גודלו.
תנודותיו עם הרוח (שאגב מפריעות לחוזי - למרות הייצוב החלקי...) אינן מגנות עליו מפני ירי מדויק או אף צרורות של נק"ל.
אין להערכתי שום בעייה מיוחדת ו/או צורך בתכנון משימה ממוקד כדי לפגוע בו בשדה קרב.
בנוגע למתאר לילה, אין לי ידע איך בלון כזה נראה במא"כ - סוגייה מעניינת כשלעצמה.
עלינו לשים לב כי בלילה יהיה גובה הריחוף קטן יותר בשל מגבלות הרזולוציה של המצלמה הטרמית הקטנה שתותקן בו. כאן הכל תלוי גם בכמות התאורה הן הטבעית (כוכבים ירח עננים) והן האורבנית (בתים תאורת רחובות וכיוב,). תצפית קרקעית המשתמשת במא"כ תלויה מאד באור הלילה ברקיע, באובך בערפל וכו'. תצפית טרמית מהקרקע תוכל גם היא לזהותו קרוב לוודאי ושוב תלוי בסוג המצלמה הטרמית בידי האויב ובנתונים אטמוספרים גם כן.
הבעייה העיקרית בלילה הינה גילוי. ברגע שהתגלה, לא צריכה להיות בעייה גדולה לזהותו ולעקוב אחריו.
הזדהות בשטח - לדעתי שילוב של הכשרה מקיפה ביחד עם מערכות עזר (כדון שו"ב ועזרים נוספים) יכול להביא ליכולת הזדהות מצויינת גם בתנאי קרב.
נכון - הכשרה, ומיומנות בהפעלה יקלו על התמצאות. יחד עם זאת - ראוי לציין שמיומנות כזאת אינה נחלת כל לוחם, מפקד או אף קצין בשטח....
מיקום החפ"ק ביחס לבלון - אין הכרח שהם יהיו קרובים כיוון שרוב הסיכויים שלבלון יהיה קרש עין עם החפ"ק גם אם הם מרוחקים ולכן אין כל סיבה למקמם אותם בסמוך אחד לשני.
נכון - המערכת מסוגלת לשלוח חוזי ונתונים לכל כוון. יחד עם זאת במציאות סביר להניח שמישהם נמצאים בסביבת הקשירה לאמא אדמה.... אבל הסתיגותך מדברי בנושא אכן הגיונית..
נשיאת המערכת - הבעיה כאן חמורה יותר, המנשאים נראים (מעלון המידע) כלא נוחים ואף לא מבצעיים וגם נראה כי מספר רכיבים הינם אזרחיים ולכן עמידותם מוטלת בספק.
מסכים לגמרי. גם לי נראה כאן שילוב של רעיון עם התקנים "אזרחיים" ולכן בעייתיים בתנאים מסוימים.
דווקא נושא המחיר לא נראה לי כבעייתי כיוון שהבלון אמור לתת מענה מבצעי לפערים (איסוף BLOS וממסר) אשר גם ככה מושקעים בהם משאבים רבים.
"ויחלוקו".... בשל פגיעותו ובעיית תיפעולו - נושא המחיר יהווה בעייה לא קטנה. אני מניח שיירכשו כמה כאלה ואולי אף יותר מ"כמה". אולם מעבר לכך, תתהווה מגבלת מחיר (ביחוד אם יצויד בראיית לילה טרמית) לעומת ביצועים, שרידות והפעלה (כולל אימון צוותים וטרמינלים קרקעיים) שאני חושש מאד כי תגביל את השוק למוצר הזה.
בהצלחה להם...!!!
נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 02-10-2007 בשעה 06:07.
|