לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 03-08-2008, 07:08
  roeis01 roeis01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.06
הודעות: 1,492
אולי נדרש כאן פירוש מסוים:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "עצות לעבודת השם מהמגיד ממזריטש לר' זושא מאניפולי"

משהו נחמד שקראתי בשבת:

"...שילמוד את עצמו שלושה דברים מתינוק ושבעה דברים מן הגנב
שלושה מן התינוק אלו הם:
1. שיהיה תמיד בשמחה(ראה קישור).
2. ושלא ישב בטל(הכוונה כנראה גם לבטלה סתם ובעיקר שלא יתבטל מעבודת ה'-
תפילה,גמ"ח,תלמוד תורה...)
3. ובוכה על מה שמבקש(שלא יעשה תפילתו קבע אלא רחמים ותחנונים ז"א שיתחנן על מה שצריך לעצמו ולא ימלמל סתם.



אנ י מציע כאן מספר פירושים מודה שאת הרוב לא הצלחתי כ"כ לקשר לעניין עבודת ה' מוזר שאני מכיר את המדרש הזה ואף פעם לא הקדשתי לזה מחשבה----


ושבעה דברים מן הגנב אלו הם:
1. שעבודתו בלילה(כל הלומד בלילה חוט של חסד נמשך עליו ביום..??)
2. אם לא השיג מבוקשו בלילה אחד ישתדל להשיג בלילה השני
(להתמיד בהבנה של סוגיה /שאלה ולנסות להבין אותה רמז גם
אולי בלילה - לפתרון בחלום?)
3. מה שכולם אוהבים זה לזה(ואהבת לרעך כמוך)
4. מוסר נפשו בעד דבר קל(מסירות נפש על התורה?)
5. ואף על פי כן, אף על פי שבא לו במסירות נפש, אין הדבר נחשב בעיניו שהרי מוכר שוה 5 סלעים בעד פחות שבמטבעות.
(לא הבנתי -מה לומדים מכאן-התורה אינה נחשבת בעינין? לא מחזיק ממה שלמד?...)
6. מקבל כל מיני ההכאות וכל מיני העינויים והוא עומד על דעתו.
(עומד על דעתו? אולי -מקבל יסורין באהבה ?)
7. שאומנותו יפה לו בעיניו, לא יחליפנו ולא ימיר אותו. "
(שרואה בלימוד תורה את התכלית )
נ.ב
אולי יש קישור שיפרש...
_____________________________________
נאום נתניהו:
ארץ ישראל,שלום לך .


נערך לאחרונה ע"י roeis01 בתאריך 03-08-2008 בשעה 07:19.
חזרה לפורום
  #3  
ישן 04-08-2008, 06:56
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי roeis01 שמתחילה ב "אולי נדרש כאן פירוש מסוים:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי roeis01

ושבעה דברים מן הגנב אלו הם:
1. שעבודתו בלילה(כל הלומד בלילה חוט של חסד נמשך עליו ביום..??)
2. אם לא השיג מבוקשו בלילה אחד ישתדל להשיג בלילה השני
(להתמיד בהבנה של סוגיה /שאלה ולנסות להבין אותה רמז גם
אולי בלילה - לפתרון בחלום?)
3. מה שכולם אוהבים זה לזה(ואהבת לרעך כמוך)
4. מוסר נפשו בעד דבר קל(מסירות נפש על התורה?)
5. ואף על פי כן, אף על פי שבא לו במסירות נפש, אין הדבר נחשב בעיניו שהרי מוכר שוה 5 סלעים בעד פחות שבמטבעות.
(לא הבנתי -מה לומדים מכאן-התורה אינה נחשבת בעינין? לא מחזיק ממה שלמד?...)
6. מקבל כל מיני ההכאות וכל מיני העינויים והוא עומד על דעתו.
(עומד על דעתו? אולי -מקבל יסורין באהבה ?)
7. שאומנותו יפה לו בעיניו, לא יחליפנו ולא ימיר אותו. "
(שרואה בלימוד תורה את התכלית )
נ.ב
אולי יש קישור שיפרש...

1. אני משער שמדובר על תיקון חצות.
5. "אם למדת תורה הרבה אל תחזיק טובה לעצמך שלכך נוצרת" (מסכת אבות)
6. "עומד על דעתו" - לא משנה אותה ("עם קשה עורף" במובן החיובי כמו ריה"ל בכוזרי).
7. לא מחייב שרואה בלימוד תורה את התכלית (שהרי לימוד תורה איננו התכלית כי אם האמצעי).

קישור למקור:
http://www.daat.ac.il/daat/vl/butzi...nakadisha01.pdf
עמודים 4 ו5.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #4  
ישן 03-08-2008, 08:53
  roeis01 roeis01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.06
הודעות: 1,492
עריכה:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "עצות לעבודת השם מהמגיד ממזריטש לר' זושא מאניפולי"

לעניין השמחה חיפשתי מקורות בנושא אך מצאתי את זה יוזמה מעניינת

קצת הזויה בהתחלה אך בהחלט שווה התיחסות .

המטרה שכ"א יקבל על עצמו להיות שמח שעה או שעתיים ביום.

לדעתי אפילו זה הרבה אם מתכוונים לשמחה אמיתית.

אפשר לנסות ל-5 דקות לחייך/לשמוח ולראות את השינוי...מעניין.


דבר נוסף -

את המדרש לא מצאתי אבל בויקיפדיה יש קישורים לספרי המגיד ממזריטש הנה:

אלה הדברים אשר דבר משה וגו'. כי המחשבה אינה מושגת רק לאדם עצמו שהוא יודע בדעת מה שהוא מחשב, וממחשבה יצא לקול, וממנה לה' מוצאות [הפה]. וזהו אל"ה, [ר"ל א'] אלף בינה, ונמשך לג' קוים וזהו ל' מאלה, ומשם לה' מוצאות וזהו ה' מאלה .

(פירוש לספר דברים ,מהספר "אור תורה" ).
_____________________________________
נאום נתניהו:
ארץ ישראל,שלום לך .

חזרה לפורום
  #5  
ישן 04-08-2008, 06:51
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
LOL
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי roeis01 שמתחילה ב "עריכה:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי roeis01
לעניין השמחה חיפשתי מקורות בנושא אך מצאתי את זה יוזמה מעניינת

קצת הזויה בהתחלה אך בהחלט שווה התיחסות .

המטרה שכ"א יקבל על עצמו להיות שמח שעה או שעתיים ביום.

לדעתי אפילו זה הרבה אם מתכוונים לשמחה אמיתית.

אפשר לנסות ל-5 דקות לחייך/לשמוח ולראות את השינוי...מעניין.


דבר נוסף -

את המדרש לא מצאתי אבל בויקיפדיה יש קישורים לספרי המגיד ממזריטש הנה:

אלה הדברים אשר דבר משה וגו'. כי המחשבה אינה מושגת רק לאדם עצמו שהוא יודע בדעת מה שהוא מחשב, וממחשבה יצא לקול, וממנה לה' מוצאות [הפה]. וזהו אל"ה, [ר"ל א'] אלף בינה, ונמשך לג' קוים וזהו ל' מאלה, ומשם לה' מוצאות וזהו ה' מאלה .

(פירוש לספר דברים ,מהספר "אור תורה" ).

איך אפשר להיות שמח באילוץ?
כוונת המילה שמחה היא להיות מלא כאשר אדם מלא הוא שמח.
כאשר הוא בדרך להתמלאות הוא שש
כאשר הוא עובר על גדותיו הוא צוחק.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #6  
ישן 04-08-2008, 20:21
  roeis01 roeis01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.06
הודעות: 1,492
יפה אמרת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "עצות לעבודת השם מהמגיד ממזריטש לר' זושא מאניפולי"

יפה אמרת..זה כמו מתהילים "שש אני על אמרתך כמוצא שלל רב..." אם אני מצטט נכון.

הנה משהו שמצאתי :

"מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד" - המצווה הכי קלה והמצווה הכי קשה היא - שמחה:

שאל כל אדם איזו מצווה הכי קל לקיים והוא יענה "לשמוח". שאר המצוות: להשכים קום ולהתפלל, ליתן צדקה לעניים, להניח תפילין, לצום ביום-כיפור כל אלה הם מצוות שיש לעמול ולטרוח בכדי לעשותם, לא כן היא השמחה, נו, מה הבעיה לשמוח?

ומצד שני מצוות השמחה היא הקשה ביותר לביצוע:

כי אין הכוונה לשמחה שמתוך כוסית וודקה, או שאר מיני תענוגות - סעודה, מוזיקה, מחזה נאה - אלא שמחה של הנאה ואושר פנימי! האדם השמח מצוי בשלווה ורוגע פנימי, הוא כאילו מתרומם טפח מעל פני הקרקע, לשמים, והוא שוכח את כל דאגותיו וטרדותיו! "...המשך שם.



לכן היא גם הכי קשה לביצוע: אפשר לעשות מצוות טכניות בגופנו, אבל קשה יותר לשלוט על רגשות לבנו, להכניע ולגרש את כל הדברים המעציבים ולהיות בשמחה ורוממות רוח אמיתית.

וגם כאן באתר אש.


זה שאלה שצריך לשאול חסיד-
אם הוא מצליח באמת לאלץ את עצמו לחייך
ומתוך כך לא לדאוג ומלא לדאוג לשמוח
ומלשמוח כמה רגעים לשמוח שעה.

אין צורך לצחוק צריך להתחיל במידת אמונה -
"הכל לטובה" ,לבטוח בה' --ואם אתה לא דואג -אתה בהכרח שמח.
(ולא לא מדובר ב"אושר" כפי שתופסים במערב -"אושר צרכני-תקנה תהיה מאושר"
...זה משהו עדיף בהרבה וגם בלי דאגה על האשראי...:-).
_____________________________________
נאום נתניהו:
ארץ ישראל,שלום לך .

חזרה לפורום
  #9  
ישן 05-08-2008, 22:17
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
ובכן
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי roeis01 שמתחילה ב "אני לא בטוח..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי roeis01
יש משהו במה שאתה אומר...
שהכל לטובה- ולכן הכל לא טוב כרגע.

אבל נניח והכל כן טוב - אז היינו אומרים פשוט - "הכל טוב,תודה לק-ל".

האמת כשאני חושב על זה זה די נכון אבל אם כך ,למה ברסלב משתמשים בזה?

והנה התירוץ שלי- "חייב אדם לברך גם על הטובה וגם על ה..לא-טובה".

אז אומרים "הכל לטובה" - על שניהם,לכל מקרה.

עולמנו הוא לא עולם בינארי:
הכל שחור או הכל לבן.
יש הרבה צבעים אחרים באמצע.
ולכן אומרים על דבר רע - גם זו לטובה.
כמובן שעל דבר טוב לא אומרים "גם זו לטובה" שהרי הוא כבר טוב.
למה ברסלב משתמשים בזה צריך לשאול אותם-
כבר היה מי שהזהיר: "אם טוב לך אל תקרא ליקוטי מוהר"ן (כי המגמה שם היא "אל תדאג גם זה יעבור")"
_____________________________________

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:38

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר