לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 15-11-2006, 08:37
צלמית המשתמש של benihartmann
  benihartmann benihartmann אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.04.06
הודעות: 1,460
מטוס סקייהוק הופל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YEHUDAF16 שמתחילה ב "התרסקות הרקולס ישראלי בשנות ה-60 כתוצאה מאש כוחותינו"

בעת שחזר מתקיפת אויב במלחמת ששת הימים. הוא טעה בניווט ,כנראה עקב תקלה שנגרמה

מפגיעה בו ונכנס בשוגג לאיזור האסור לטיסה שמעל הכור בדימונה והופל ע"י טיל " הוק" וטיסו נהרג.

אציין כי מספר שבועות לפני המלחמה ,במאי 67 , טסו מטוסי מיג מצריים בגובה רב

מעל הכור וצילמו אותו פעמיים. בצ.ה.ל. היו מתוסכלים מאוד מאי היכולת להפיל את המטוסים העוינים.

בצ.ה.ל. העריכו כי זאת הקדמה להפצצת הכור.

לפי התיאוריה של הפרופ' אהרונסון אשר מקובלת גם עלי .

מטרת המלחמה של המצרים, והסיבה לפרוץ מלחמת ששת הימים הייתה כוונת המצרים להשמיד

את הכור ולמנוע מישראל השגת נשק גרעיני.

לדעתי יש לדברים גם נופך אקטואלי בימינו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 16-11-2006, 15:42
צלמית המשתמש של b.a
  b.a b.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.05
הודעות: 4,437
ההרקולס נחשף לציבור בצה"ל ערב יום העצמאות 1972
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "דדוקא כן - אבל לא אצלינו"

היה לי הכבוד להשתתף באירוע שנערך בשדה התעופה בביר תמדה, בו נחשף אף הקרדום. באותם ימים נהוג היה לשמור בסוד דבר קליטתם של כלים חדשים בצה"ל, כאשר מידי יום העצמאות הוצגו כלים חדשים שנקלטו בשנה החולפת או שהוחלט רק אז לחשפם לתפארת מדינת ישראל.
באותה תקופה גקלטו 2 הרקולסים בלבד וביצועי אחד מהם, כולל המראה ונחיתה בשטחים קשים, הוצגו לציבור.
אגב, יצא לי באותם ימים לטוס הרבה במטוס. כיוון ששירתתי בגדוד מטכלי בסיני וכל אימת שהייתה מתיחות בצפון, היו מקפיצים אותנו ולשם כך היה מתייצב הרקולס ברפידים.
פגישתי הבאה עם ההרקולס היתה בתום הקרבות ביום הכיפורים. הפעם היו אלה הרקולסים שנתקבלו במהלך המלחמה מארה"ב, המטוסים היו צבועים בסכמות אמריקאיות. מטוס היה נוחת בפאיד לכמה דקות, פורק את החיילים החוזרים מהבית ובמקומם מעמיס כמות עצומה של חיילים, אשר היו יושבים כסרדינים על הרצפה. האחרונים היו יושבים על הרמפה האחורית וזו היתה מתרוממת איתם ונסגרת ומיד היו ממריאים. ויש לזכור כי כמה ק"מ מערבה עוד התחוללו חילופי אש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 18-11-2006, 21:24
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "הפלה יחידה בעולם ע"י הטיל הוק..."

אני זוכר סיבה לגמרי שונה לפגיעת הטיל באסדת הקידוח. בכוונה.
כמו כן המקרה עליו אני מדבר קרה בהתשה ולא במלחמת יוה"כ.

היתה לסוללה הזאת בראס-סודר "הצלחה" נוספת בהתשה. מדובר בהפלת "דרור" שלנו במהלך סיור אויר יומי מעל התעלה בשלהי 1969. הדרור נכנס בטעות לאזור ה"אדום", זוהה כמטוס אויב ונפגע ע"י שני הוקים מסוללת ראס-סודר.

המטוס הוטס ע"י רס"ן שלי. נהרגו בו מלבד הטייס שני סיירי אויר - מודיעין, וכן שני מת"צים מתלמדים - תותחנים.

יד המקרה (שכן אינני מאמין בנסים ונפלאות...), שאני יושב כאן וכותב שורות אלו.....

אגב בהפלה הזאת גם הלכו לאיבוד מפות קוד של כל גזרת התעלה וציוד אחר. מיד לאחר מכן הוחלפו. המטוס טס בגובה 7,000 רגל בעת היפגעו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 18-11-2008, 12:25
  מקליין מקליין אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.08.08
הודעות: 39
לסיכום השאלה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YEHUDAF16 שמתחילה ב "התרסקות הרקולס ישראלי בשנות ה-60 כתוצאה מאש כוחותינו"

להלן תשובה מסכמת.

התשובה לקוחה מסקירת ההיסטוריה של חיל-האוויר מאתר חיל-האוויר.

ממליץ לך לפנות לשם בשאלות אוויריות - יש שם הרבה חומר.



"בירדן איבד חיל-האוויר שניים מטייסיו: סג"מ חנניה בולה, טייס מיסטר מטייסת "הכנף המעופפת", הופל בקרב אוויר ליד מפראק וסרן יורם הרפז, טייס אוראגן מטייסת "הצרעה", הופל משיגור טיל קרקע-אוויר מסוג הוק של סוללה ישראלית באזור דימונה.

בעת התקיפה פגע מטוסו של הרפז בחוטי חשמל אשר התלפפו על מטוסו. כתוצאה מכך נפגעו כנראה מכשירי הקשר במטוס. בטיסה חזרה מהתקיפה עזב מטוסו של הרפז את המבנה. מטוס מהמבנה ליווה אותו, והרפז פנה לכיוון דרום-מערב. המטוס המלווה דיווח על חוטים התלויים על מטוסו של הרפז, ומשום כך סבר מוביל המשנה שבכוונתו של הרפז לנטוש מעל לים המלח. נסיונות המטוסים ליצור קשר עם הרפז עלו בתוהו, ומשלא הגיב לסימני ידיים, הבין המוביל שמשהו אינו כשורה. בשלב זה הגיעו המטוסים אל אזור הכור הגרעיני של דימונה, אשר היה מוגן בטילי נ"מ וליחידת הטילים שבו היתה רשות לאש חופשית. המטוס המלווה נמלט מהאזור ולעבר מטוסו של הרפז שוגר טיל הוק. המטוס התפוצץ. תחנות הבקרה חשבו שהיה זה מטוס אויב, שכן הוא חדר ארצה בנתיב הרחוק מהנתיבים שהוקצו למבנים של מטוסי חיל-האוויר, ופניו היו מועדות אל יעד שאין לטוס מעליו. למרות זאת, ניסו יחידות הבקרה להתקשר עימו אך ללא הצלחה. היה זה השיגור הראשון של טיל הוק באזור המזרח התיכון, וכן הפלת המטוס היחידה על-ידי טיל זה במלחמת ששת הימים".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:20

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר