לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 11-12-2009, 11:22
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,685
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי tiktuk שמתחילה ב "שאלה טכנית על קרבות אויר."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי tiktuk

"הרחבתי את מעגל הפניה הרמתי את האף ונכנסתי לתוך מרכז מעגל הפניה שלו" - כל זה קורה בשעה שהמיג סוגר מעלות מאחורה ועל ידי המהלך הזה נוצר יתרון למיראז
אולי מישהו יכול להסביר או יותר טוב לצייר את התהליך הזה? הרי המיראז אמור לאבד פוטנציאל עד שהוא מגיע אל מעל המיג. האם זה ניצול של טעות של המיג או של יתרון של המיראז?
תודה.

נניח ששניהם באותה מהירות, על אותו מעגל, והמיג בגיזרה יחסית אחורית.
כאשר המיראז' מרים את האף (וגם מהירותו קטנה עקב כך) - אם המיג לא פונה אליו, אלא ממשיך לבצע אותה פניה, המיג למעשה "משיג" את ההיטל האופקי של נתיבו של המיראז' (במילים אחרות: "חותך" אותו) ולאחר זמן מגיע לגיזרה הקדמית של המיראז'.
יתכן שהמיג נאלץ להמשיך בפנייה המקורית ולא להמשיך לטוס לכוון המיראז' עקב סיבות שאינני יודע את טיבן, מאחר ולא הבאת את סיפור הקרב. לדוגמא, יכול להיות שבאותה עת ישנו מישהו שמאיים על המיג מאחור.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 13-12-2009, 11:47
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,685
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי tiktuk שמתחילה ב "כן . אני מכיר. יערי - איך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי tiktuk
יערי - איך שהוא היה לי ברור שדווקא אתה (בתור אחד שקנה קרטיבים בעשרה בקיוסק לי-לו-לה)
תצייר לי את הציור שיבהיר לי. עובדה שזה קרה.
תודה על זה ותודה על הסיפור מהמלחמה מלפני כמה שבועות.

לא מכיר את הקיוסק המדובר אבל שמח שהבהרתי לך בעזרת הציור (השיטה לצייר עם קווים מתכנסים כדי לתת את הפרספקטיבה התלת מימדית זה משהו שלמדתי מהתדריכים לקרבות אויר מתקופתו של ספקטור).
עברתי על מה שהוא כתב על אותו קרב. הציור אכן משקף את סוף המהלך. אם לפני ההפניה שלך לא ידעתי מדוע טייס המיג הגיע למצב חיסרון, כעת נזכרתי. מדובר בהבדלי תפעול של המטוסים בפניה הדוקה. טייס המיג היה להוט להפיל ולכן הידק את הפניה כלפי ספקטור (כמעשה "הפר הצעיר" מהבדיחה הידועה) ובכך גרם למטוס להפסד גובה/מהירות (היה נכון לעשות כך אם הוא היה כבר בטווח הפלה) בעוד שספקטור, שקרא נכון את הנתונים והתנהג בשיטת "הפר הזקן", שיחרר את המטוס מפניה הדוקה ובכך הרוויח מהירות והמשיך בתמרון כפי שציירתי. המיג רואה את התסבוכת אליו נקלע (איבוד יתרון שהולך ומחריף לחיסרון) ומחליט לברוח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:47

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר