לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-03-2013, 10:08
  OINT OINT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.06
הודעות: 403
אל"מ (מיל') נרי ירקוני פורש מטיסה

http://article.yedioth.co.il/defaul...?articleid=7037

תולה את הכנפיים
החברים שלו פשטו מזמן את המדים, אבל אל"מ (מיל') נרי ירקוני המשיך לטוס באף־16 גם בגיל 55. שלשום, אחרי שקיבל אישור המראה מאמא, יצא לטיסת הפרידה. ומה ממליץ טייס הקרב הוותיק בצה"ל לטייסים הצעירים? "אל תפסיקו להתאמן".

מתי סיבר
פורסם: 10.3.2013

גלגלי האף־16 נגעו במסלול הנחיתה, וכעבור רגע קט דמם מטוס הקרב. אלוף־משנה (מיל') נרי ירקוני ירד ממנו כפי שעשה כבר אינספור פעמים בעבר — אבל הפעם הזו הייתה מרגשת ומיוחדת במינה: ירקוני, הטייס הוותיק ביותר שנמצא עדיין בשירות מבצעי בחיל האוויר, נחת שלשום בפעם האחרונה כטייס קרב.
הפקודות הצבאיות קובעות כי טייסי קרב רשאים לטוס בשירות מבצעי עד גיל 51, ורובם "תולים את הכנפיים" עוד קודם לכן, לקראת גיל 40. חלקם הופכים למדריכי טיסה או נוטלים תפקידים אחרים בתחום.

אבל מפקדיו של נרי ירקוני בן ה־55 סירבו לוותר עליו ודאגו להשיג את האישורים הדרושים ממפקד חיל האוויר כדי לאפשר לו להמשיך להיות טייס פעיל ארבע שנים מעבר לגיל המקסימלי. בכל זאת, לא פשוט לוותר על הטייס שמכיר את מטוס האף־16 יותר מכל טייס אחר בישראל, ויכול להיות שגם בעולם.

ירקוני המשיך לטוס בשירות המילואים שלו כמוביל של רביעיית מטוסי אף־16 — עד לטיסתו האחרונה ביום שישי האחרון, 36 שנים אחרי שקיבל את הכנפיים. "החלטתי שאטוס עד לגיל מאוחר, וייתכן ששילמתי על כך מחיר", סיכם ירקוני. "התפקיד מצריך ימי מילואים רבים. לפי החישוב שלי, אם מסכמים את כל הימים שהייתי במילואים, זה יוצא שש שנים. ייתכן שלא התפניתי יותר למשפחה ולעבודה כפי שהייתי רוצה. המפקדים שלי תמיד האריכו את האישורים ולא רצו שאפרוש. אך בסופו של דבר החלטתי: בגיל 55 אפרוש מטיסה פעילה כטייס קרבי. זה מצריך הרבה השקעה, אבל גם מזל וגנים טובים לא מזיקים".

ירקוני סיים את קורס הטיס ב־1977 ושימש טייס במטוסי קרב מסוג סקייהוק במשך שנה. לאחר מכן עשה הסבה והחל להטיס את מטוסי ה"כפיר". בתחילת מלחמת לבנון הראשונה שימש סגן מפקד טייסת כפיר וב־1983 עבר הסבה נוספת, למטוסי האף־16 שאותם הטיס עד שלשום. במהלך הקריירה הצבאית השלים ירקוני גם תואר במשפטים ושירת כפרקליט פיקוד המרכז בפרקליטות הצבאית. באזרחות שימש ראש מנהל התעופה האזרחית, ובבעלותו משרד עורכי דין.

"לטייסים של ימינו יש יכולות שונות מלבני דורי, הטייסים שסיימו את קורס הטיס לפני 40 שנה", הסביר ירקוני. "צריך פחות טכנאות ויותר היי־טק. מה שלא השתנה זו הדבקות במשימה, החינוך שהם מקבלים כלוחמים והכישורים הנחוצים — היכולת לפעול תחת לחץ ולהבדיל בין עיקר לטפל. אלה כישורים שלא משתנים, למרות כל הקדמה".

שלשום הגיעה העת לתלות את הכנפיים. כ־200 אנשים הגיעו לבסיס נבטים כדי להיפרד מהטייס הכי ותיק, ובהם בני משפחה, חברים, אנשי חיל האוויר ובראשם מפקד החיל, אלוף אמיר אשל. כמיטב המסורת בחיל, את אישורי ההמראה והנחיתה של טיסת הפרידה נתנו בני המשפחה: האם יהודית (86) עלתה לקשר ונתנה לבנה את האישור להמריא. אביו מוסה (85) והרעיה דלית עופר, מנהלת גלגלצ, הודיעו לו שהוא רשאי לנחות. אחרי הנחיתה ירד ירקוני מהאף־16, לקול תשואות הקהל, אל זרועות משפחתו שהמתינה לו למרגלות המטוס. "אני מאושר ומלא סיפוק", סיכם ירקוני, שימשיך לטוס מעתה רק "על אזרחי", כטייס בחברת התעופה ק.א.ל.

מה האירוע שתזכור לתמיד משירותך כטייס קרב?

"לעולם לא אשכח את הפעם הראשונה שראיתי מטוס שלנו מופל לידי. לא משנה כמה תתאמן, זה אף פעם לא כמו שאתה מדמיין או אפילו רואה בסרטים. אתה מבין שמישהו נהרג, ואתה חייב להמשיך לפעול. תפקידנו כטייסי קרב ברור: להשמיד ולהרוג. אנחנו לא טייסי ראווה. כל לוחם צריך לדעת שאפשר גם להיהרג. מי שלא יבין את זה לא יכול להיות לוחם".

ומה העצה שלך לטייסים הצעירים?

"חייבים להתמיד ולהשקיע. לעולם אל תפסיקו להתאמן ולהשתפר".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:51

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר