א. כלומר, לאחר כל השידרוגים שעבר כפי שמראה הסרטון מה המקבילה שלו במטוסי הקרב והתקיפה המצויים היום ?
ב. לאחר כל השידרוגים הללו האם אין זה מן ההיגיון שחיל האוויר הישראלי ירכשו ?
1. גם מסייע לתעשייה האווירית ולמדינת ישראל
2. גם קל"ב...כל מה שצריך מצוי פה בבית על כל המשתמע מכך.
3. מבלי שאף אחד יאמר לך מה להכניס ומה לא באוויוניקה וכדו'
(כמובן בהנחה שהמטוס כמטוס נותן מענה לדרישות המבצעיות)
כמו כן האם יש אתר שניתן לראות בו השוואות בין מטוסים שונים מבחינת ביצועים וכדו' וללמוד מכך על יתרונו של מטוס אחד על משנהו ?
תודה
_____________________________________
"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."
נערך לאחרונה ע"י שמגר בתאריך 30-12-2016 בשעה 08:40.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "היכן ממוקם ה- IAI Kfir C10 על סקאלת מטוסי הקרב והתקיפה ?"
לפי סרטון הפרסומת, מדובר במטוס שעבר השבחה מבחינת מערכות אלקטרוניות והתאמה לחימוש מודרני. בסופו של דבר, הכפיר הוא מטוס חד מנועי קטן עם טווח וכושר נשיאת חימוש מוגבל יחסית למטוסים מודרניים יותר (נניח F-16).
חיל האויר שלנו שמקבל כרגע F-35 ממש לא צריך מטוס כמו הכפיר.
אני מניח שמדינות שאולי יתעניינו בכפיר הן מדינות לא עשירות שרוצות לשדרג את חיל האויר שלהן בתקציב מוגבל (צריך להיות פער מחירים גדול מול המתחרים כדי שהוא יהיה אטרקטיבי). בתפקידי אויר-אויר הוא כנראה פתרון סביר, ואולי גם בתור פתרון אויר-קרקע כאשר אין הגנה אוירית.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "היכן ממוקם ה- IAI Kfir C10 על סקאלת מטוסי הקרב והתקיפה ?"
קו הייצור של הכפיר נסגר ואף אחד לא מתכנן לפתוח אותו מחדש, מה שנשאר זה בערך 25 מטוסים ישנים משנות ה70 עד תחילת שנות ה80 שמציעים להם שידרוג. אין הגיון שחיל האוויר ירכוש אותו, הוא נחות מבחינת ביצועים לעומת שאר המטוסים הקיימים והמערכות האוויניות שלו הם לכל היותר באותה רמה כמו של המטוסים הקיימים בחיל האוויר. אבל מצד שני יצטרכו לפתח מערך תחזוקה חדש לחלוטין, זה לא כדאי.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "היכן ממוקם ה- IAI Kfir C10 על סקאלת מטוסי הקרב והתקיפה ?"
הכפיר אכן עבר השבחות שנותנות לו הרגשה מבפנים כמו של מטוס קרב מודרני, אבל אי אפשר לשנות את העובדה שזהו מיראז' ישן ומיושן שצריך להחליפו. מבחינת אוויוניקה, כנראה דומה לברק (F-16D). מבחינת ביצועים, הרבה פחות. זה פיתרון למדינות עניות שלא יכולות להרשות לעצמן מטוסים חדישים כמו F-16E/F או ראפאל וכדומה.