24-08-2007, 12:30
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,165
|
|
תוספת
אז אחרי כל ההסברים הטובים שנכתבו לעיל, יש לי רק עוד קצת להוסיף:
1. עיקר ההתייחסות הייתה למנועי דלק מוצק. כאן יש לציין שיש טילים דו שלביים, בעלי מאיץ נפרד, ומנוע שיוט נפרד, וזאת גם כדי לחסוך במשקל (השלכת המאיץ מקטינה משמעותית את משקל הטיל), וגם כדי לא להזדקק לפשרות במבנה פיית הפליטה.
2. ישנם טילים בעלי דלק נוזלי, שניתן לשנות את הדחף שלהם, ואף יש (או היו) כאלה שלהם שני מנועים, הניזונים מאותה מערכת דלק, ולהם דחף שונה. דוגמה - BLUE STEEL.
3. בכל מקרה, גם בטילים המונעים בדלק מוצק, והן כאלה המונעים בדלק נוזלי, המגבלה היא (כפי שכבר צויין), שיש לשאת את המחמצן יחד עם הדלק. הפתרון לכך הוא הטיל נושם האוויר, שטווחו מוגדל בהרבה בזכות זה. פתרון אלגנטי הומצא ע"י הרוסים בצורת המנוע המשולב שהופעל לראשונה ב- SA-6. מנוע ההאצה היה בעל דלק מוצק, וכאשר נסתיימה בעירתו, הפך החלל שהתפנה לתא שריפה של מנוע מגח סילון (RAM JET) שניזון מדלק נוזלי, ואוויר מארבעה כונסי אוויר. צורה אחרת של הנעה היא הנעה סילונית, כמו, למשל, בטיל "הרפון": בדגם המשוגר מן האוויר - די במנוע הסילוני, ובדגם המשוגר מפני השטח, ישנו מאיץ מוצק קטן.
|