27-08-2006, 09:01
|
|
|
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
|
|
את לא יודעת בוודאות איזו תקלה זאת היתה
במנוע יכולות להיות תקלות רבות,חלקן משביתות את המנוע מיד,עם חלקן ניתן להמשיך במגבלה מסוימת.סתם לנחש?בהמראה יש גם מה שנקרא "מהירות קריטית" או "נקודת האל חזור".זוהי מהירות שהמטוס כבר מסוגל להתרומם ומעבר לה לא ניתן לעצור את המטוס בצורה בטוחה(לפעמים גם אורך המסלול הנותר לא יספיק).אם המטוס מגיע לרגע הזה,גם אם כשל מנוע,יש להמריא.כל השאר לשיקולו של הטייס,או לפי הבד"ח של המטוס.למטוס הספציפי הזה יש 4 מנועים,ניתן בהחלט לטוס על 3 ולפעמים גם על 2.הנתון שהבאת הוא של דחף המנוע,זה לא אומר כלום על יכולת לייצר חשמל.היה לא מזמן מטוס אל על אם איזושהי תקלת מנוע,הוא היה באויר קרוב לשעה והטייס החליט לחזור לנתב"ג ע"מ לתקן-כנראה היה יותר זול מלהשבית את המטוס בחו"ל,למרות שניתן היה לעשות את זה.
בקיצור-לא לשפוט מבלי לדעת את מהות התקלה בוודאות.
|