16-12-2007, 12:32
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
|
|
למה אתה מתכוון שהבדיקה באתר ספקית האינטרנט "לא מייצג"?
אם הבדיקה יוצאת תקינה סימן שאין לך בעיות מבחינת ספק התשתית (כלומר, הוט) אלא בעיה כלשהי הקשורה יותר לספקית האינטרנט.
ציינת שיש לך ראוטר, הוא ראוטר קווי או אלחוטי?
אם הראוטר אלחוטי, האם איבטחת את הרשת (כדי ששכנים לא יוכלו לגלוש על חשבונך)?
האם בזמן הבדיקות עברת דרך הראוטר או השתמשת במחשב המחובר ישירות למודם?
אין אפשרות לבצע בדיקת קצב העלאה מבלי להעלות בפועל מידע, כלומר, להשתמש ברוחב הפס.
קח בחשבון שכל המחשבים ברשת שלך משתפים את אותו רוחב הפס, כך שאם מחשב א', לדוגמא, בדיוק מעלה אימייל או משתמש בתוכנת שיתוף קבצים ואתה מבצע בדיקת העלאה במחשב ב', הבדיקה תראה שקצב ההעלאה שלך אינו 100% מרוחב הפס המגיע לך.
לגבי ניתוקים, תפנה למוקד של הוט, הם יוכלו לעשות לך מעקב על המודם ולראות אם יש נפילות בעוצמת השידור. לי היה ה"תענוג" להנות מ-3 תקלות שונות במוקדים שונים שגרמו לניתוקים שבאו אחת אחרי השניה.
סבלתי מניתוקים, עשו מעקב, גילו שיש בעיה, בא טכנאי שכבר גילה תקלה בארון הסעף של הבניין. אמר שיבואו לתקן ואכן אחרי יום הגלישה חזרה להיות תקינה. אחרי שבועיים שוב פעם, ניתוקים, שוב פעם טכנאי, הפעם גילה בעיה בארון סעף ראשי יותר בשכונה, תיקן, הגלישה היתה בסדר עד ששוב פעם, תקלה, טכנאי, החליף כמה חוטים בבית ומאז, גלישה חלקה.
חשוב להבין שאין לחברה בסדר גודל של הוט אפשרות לנתר את כל התקלות לבד, אנחנו הצרכנים משמשים כעיניים ואוזניים שלהם. מפליא אותי שב-2 מתוך 3 התקלות לא רק אני סבלתי מהניתוקים, אבל אף אחד לא טרח להתקשר כדי להתלונן.
אתה יכול לנסות את התכונה הבאה לבדיקת פינגים:
http://www.tools4ever.com/products/free/freeping/
פשוט תקבע פינג גם לאתר חיצוני וגם לראוטר.
כמו כן, אם אתה משתמש בחיבור עם חייגן, אתה יכול להשתמש בשירות כמו dyndns.org כדי לקבל לוג (או אפילו התרעה באימייל, מה שאני עושה) בכל פעם שמתבצע שינוי IP (כלומר, ניתוק במשמעות של חיבור עם חייגן).
נערך לאחרונה ע"י stoned בתאריך 16-12-2007 בשעה 12:44.
|