07-02-2008, 17:53
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
|
|
גם אני בדעה שלא כל תרגיל אמור להיות מבחן.
כשרוצים לבנות כשירות למשהו, אפילו אם זה אוריגמי צריכה להיות תקופה בהתחלה שבה מגישים לחניך\תלמיד את הדרכים לביצוע כדי שיכירן ויבינן.
אחרי שהחונך מעריך שהחניך הבין ומסוגל לבטא את החומר בעצמו, מגיע הזמן לטלטל את הכלוב. גם אז צריך להתחיל בעדינות.
אני עכשיו בדיוק מנסה ליישם את זה עם הבן שלי. (את החלק עם המטאטא עוד לא, כי הוא לא רץ בעצמו... ).
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
|