מערכת הגנה של חברת ריינמטאל שפותחה בכדי לתת הגנה עבור ספינות מפני טילים מתקדמים, המערכת מבצעית בחיל הים הגרמני ובחילות ים אחרים ברחבי העולם.
MASS™, a fully computerized and trainable naval countermeasure system, protects ships in the event of attacks by modern, sensor-guided missiles at blue seas and in littoral areas. Programmable and omni-spectral, the system’s innovative ammunition assures protection in all relevant wavebands (UV, EO, laser, infrared and radar).
MASS™ can be installed on all vessel types, integrated into existing combat management systems or operated as a standalone system. Due to the 5 degrees of freedom – azimuth, elevation, distance, number, and sequence – MASS™ provides tactical, operational and logistical advantages. The requirement of deploying the right ammunition at the right time and in the right place can therefore be fulfilled MASS™ without the complicated use of different IR and RF grenades and rockets for short-, medium- and long-range deployment for confusion, distraction, or seduction.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Guy.P.A שמתחילה ב "יכול להיות מעניין מה ההשפעה..."
א. ישנן מערכות ביות שיכולות לזהות הפעלת אמצעי מיסוך והטעיה, ואז הביות (אופטי, מכ"ם או אחר) מנותקים, והטיל "ננעל" על המסלול האחרון שהיה בו לפני האירוע. בהנחה שהמטרה מוגבלת במהירות התמרון שלה יחסית למהירות הטיל התוקף (וכאן יש לטיל על קולי יתרון), עדיין יש סיכוי סביר לפגיעה. הדבר נובע מתוך הנחה שהפעלת אמצעים כאלה מצד המטרה נעשית בשלב מאוחר של מעוף הטיל, אחרי מיצוי אמצעי הגנה אקטיביים ארוכי טווח יותר.
ב. מטבע הדברים - המיסוך פועל בשני הכיוונים, כך שגם מערכות כלי השייט המותקף - נחסמות. בתיאוריה, אפשר להפעיל מערכת מכ"מ בעצמה גבוהה מאד (מה שטיל לא יכול לעשות), כדי להשיג "BURN THROUGH", אך זה חסר תועלת כי זה רק יתן לטיל או למשלח שלו נקודת ציון של המטרה.
ג. בציים מודרניים, ישנה אפשרות של העברת נתונים בין יחידות שונות הן על השטח והן מאמצעים מעופפים (מסוקים, מטוסי סיור, מזל"טים), ואז יחידה ממוסכת יכולה עדיין לקבל תמונת שדה הקרב ממקורות חיצוניים.