05-02-2010, 10:45
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
1. לדעתי נהוג יותר להשתמש במונח Polyhedral כאשר יש יותר מדיהדרל אחד (כמו בכנפיים של הרבה דאונים), או דיהדרל ואנאדרל (כמו במטוסים עם "כנפי שחף", לדוגמא ה BE-12) בכנף עצמה, ולא כאשר זה מחולק בין הכנף למייצב הגובה.
2. המקרה של הפאנטום הוא מסובך מעט. מתככני הפאנטום גילו שעל מנת להגיע ליציבות הדרושה הם היו צריכים להוסיף לכל הכנף דיאדרל (אם אני זוכר נכון הם היו צריכים חמש מעלות). הבעיה הייתה שבשביל לעשות זאת היה צורך לתכנן את החלק המרכזי של גוף המטוס. כדי להימנע מכך רק קצות הכנף הורכבו בדיאדרל, ועל-מנת להגיע לממוצע של ה 5 מעלות לכל אורף הכנף, קצות הכנף הורכבו בדיאדרל בן 12 מעלות. הבחירה הייתה בדיאדרל לכנפי המטוס ולא כנפונים כי הם היו זקוקים לשיפור היציבות הרוחבית, ולא להפחתת הגרר המושרה.
הרכבת הגה הגובה באנדארל (הפאנטום הוא מונובלוק, כמו רוב המטוסים העל-קוליים) לא נבעה במקרה הזה מצורך לגרוע מייציבות המטוס, אלא על מנת להבטיח שלטייס תהיה שליטה גם בזוויות התקפה גבוהות ולשמור על ההגאים מחוץ למערבולות המנועים.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 05-02-2010 בשעה 11:07.
|