לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-07-2010, 17:08
  Evolver Evolver אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.06.09
הודעות: 189
מטוס סולארי בלתי מאויש שובר את שיא השהייה באוויר - "יחסוך כסף רב לצבא"

ה-"Zephyr", מטוס סולארי בלתי מאוייש הצליח לשהות באוויר במשך 82 שעות ובכך לשבור את השיא הקודם שעמד על 30 שעות ו-24 דקות שנרשם ב-2001 ע'יי ה-RQ-4A האמריקאי.

המטוס, שפיתחו החל בבריטניה עוד ב-2001 והסתיים רק לאחרונה, המריא ב-9 ליולי מבסיס חיל האוויר באריזונה ושבעה ימים אחרי, הוא עדיין שהה באוויר.



It has the persistence to stay up there for long periods of time and it carries payloads that are doing things that the military will find useful
QinetiQ also says it will save the military money, performing many of the tasks currently carried out by manned aircraft


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i2.cdn.turner.com/cnn/2010/TECH/innovation/07/16/solar.plane.unmanned.zephyr/t1larg.zephyr.jpg]



http://edition.cnn.com/2010/TECH/in...bid=CNXrOauV93d
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Evolver בתאריך 17-07-2010 בשעה 17:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 25-07-2010, 17:47
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
המטוס הזה הוא מטוס מחקר אזרחי
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי alonmore28 שמתחילה ב "זה עוד יותר מצויין לאזורים..."

הקשר היחיד שלו לצבא, בינתיים, היא הכותרת של אשכול זה.

כאשר נדע איזה מטע"דים ניתן לשים עליו ומה היישומים המבצעיים שלו נוכל לדבר עליו כעל "צבאי".

בינתיים, היישום לאיזורים "חמים" אינו רלבנטי. המטוס יודע לטוס ב 50 אלף רגל ובגבהים כאלה הוא בכל מקרה מעל לעננים, גם בקווי רוחב "גדולים". המגבלה היחידה שיכולה להיות בקווי רוחב אלו היא מיעוט אנרגיה נקלטת בשל זווית נמוכה של השמש.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 25-07-2010, 22:17
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "זו הערכתך? 75 במקום 80?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
הקשר היחיד שלו לצבא, בינתיים, היא הכותרת של אשכול זה.

אהמממ...

וזה שהמטוס נסע ממסר תקשורת של משרד ההגנה הבריטי... וזה שהטיסה נערכה מעל אתר של צבא ארה"ב... וזה שהיצרן מחפש עכשיו מימון של משרד ההגנה האמריקאי... וגם... אררר... שהסיפור הופיע באתר שניקרא 'Defence News'
ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
זו הערכתך? 75 במקום 80?
אני מציע לך לחפש את משקל המטוס ובמקביל לחפש כמה שוקל מטע"ד תצפית "סביר". אתה תופתע. תוספת של משקל וצרכן אנרגיה כמו מטע"ד למטוס זה תוריד בהרבה את השהיה.

אכן, המטוס כולו שוקל 30ק"ג, נמוך באופן קיצוני וכמו שהוא גם לי קשה לראות איזה מטען משמעותי ניתן כבר להעמיס עליו...

מצד שני, מה 80 שעות? המטוס שהה למעלה מ336 שעות באויר ונחת לא בגלל שניגמר לו ה"דלק" או שנישבר משהו אלא פשוט כי החליטו להנחית אותו אז לא, מבחינת זמני שהות באויר זה לא משהו ברמה של הגלובל הוק אלא קטגוריה בפני עצמה.

מעבר לכך הנושא של ישומים צבאיים של מטוסים שנועדו לשהות ארוכה באויר בכלל ומטוסים כאלו שמונעים באנרגיה סולרית בפרט הוא בהחלט נושא לגיטימי לפורום. ראוי בהקשר הזה להזכיר את קונספט הנשר של דארפה, מטוס סולארי שיוכל לשאת מטען של 450ק"ג עם הספק של 5 קילוואט וישאר באויר למשך יותר מחמש שנים. בין הקבלנים בפרויקט תוכל למצוא את לוקהיד-מרטין ובואינג, לא בדיוק ארגונים קקיוניים...

(שלא לדבר על הישומים הפוטנציאליים בחקר פלאנטות, ספציפית מארס, היכן שכטב"מ אוטונומי מונע באנרגיה סולארית זה בערך כרגע האפשרות היחידה לחקר פרוסת שטח משמעותית מתוך האטמוספירה).
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 26-07-2010, 08:43
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
בא נעמיד דברים על דיוקם
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "[QUOTE=YHS]הקשר היחיד שלו..."

זה שהמטוס נשא ממסר תקשורת של משרד ההגנה (באמת של משרד ההגנה? אולי של חברה לפיתוח תקשורת) אינו אומר דבר. בסה"כ תקשורת מינימלית ארוכת טווח. להערכתי משהו שפשוט היה "על המדף", ללא כל שיקולים "צבאיים".
גם מימון מרשויות צבאיות אינו בעל משמעות "צבאית". גם מפא"ת בישראל הקטנה מממנים פרויקטים שהינם אזרחיים/מחקריים בעיקרם, מתוך כוונה לראות פירות בעתיד.
זה שהניסוי נעשה בשטח צבאי גם אינו אומר דבר. גם הטכניון וגופים אזרחיים אחרים נעזרים במתקנים צבאיים. לפני שנים רבות אפילו, כאשר היה ניסוי סטודנטים של רקטה, הניסוי נערך בפלמחים, עם חלק מאותם האמצעים ששימשו לפיתוח טיל החץ.
כרגע לפחות איני רואה כל אלמנט צבאי בפיתוח. כדאי להזכיר שלמעשה כמעט כל פיתוח אזרחי הינו בעל אלמנטים צבאיים. גם פיתוח של עגבניות מרובעות יאפשר להביא ירקות לקו החזית בארגזים תוך ניצול מירבי של הנפח.

אין ספק שהנעה סולארית היא נושא לגיטימי בפורום. לא פסלתי זאת. אבל המטוס הזה, כמו שהוא נראה, דרכו לחיול עוד ארוכה. ובהחלט איני פוסל דבר.

מטע"ד תצפית סביר שוקל כ 40 ק"ג. זהו בערך משקלו של מטוס זה.
להוספת מטע"ד יש משמעויות רבות. העיקריות שבהן : הגרר והמשקל.
לגבי הגרר - איני בטוח שעם גרר של מטע"ד כזה המנועים בכלל יוכלו לפתח כוח סחב שיוכל להטיס את המטוס ולשמור מהירות.
לגבי המשקל - הכפלת עומס הכנף תגדיל בצורה משמעותית את המהירות המינימלית של המטוס (מהירות ההזדקרות) מה שיביא לצורך במנועים חזקים יותר (בנוסף על הנאמר קודם) והקטנה משמעותית של הביצועים.

לא דיברנו עדיין על חוזק (יכולת התקנת מטע"ד בס"ג שכזה) ועל מרכזי כובד ודינמיקה.

מה שאומר שלא משנה אם 80 שעות או 336 שעות. הבעיה היא בכלל בעליה לאוויר וטיסה יציבה עם מטע"ד תצפית סביר.

כך שהראייה הוורודה היא בגישה אופטימית בעיקרה, שנכון לנקודת זמן זו עדיין רחוקה מיישומים מבצעיים כלשהם.

(אין ספק ש"חקר פלאנטות" הוא נושא צבאי למהדרין.... )
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.


נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 26-07-2010 בשעה 08:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 26-07-2010, 10:26
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אנא, קרא שנית את מה שכתבתי.
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "בסוגיית ההמראה אני הייתי בוחר..."

הבעיה הינה לא ההמראה. היא הטיסה. הגרר, המשקל והכוח הנדרש מהמנועים לשיוט , שלא לדבר על טיפוס, במקרה של מטע"ד ששוקל קרוב או כמו משקל המטוס.

מעבר לכך, לגבי המראה בגרירה - איני בטוח כלל שבמסגרת המבנה של המטוס כרגע זה ניתן. ראשית, מהירות השיוט שלו מאד קטנה, גם מהירות ההמראה. כדי לגרור אותו יהיה צורך בתכנון "טיסן" מתאים שיוכל לטוס במהירויות שלו, הוא לא יוכל להגרר על ידי מטוס, אבל זו הנקודה הפחות בעייתית. גם נקודת הגרירה היא בעייתית. היום הוא ממריא עם ארבעה-חמישה אנשים כי הם מחזיקים בו בנקודות שונות ורצים איתו קצת תוך שהם מפזרים את העומס. גרירה בנקודה אחת תדרוש, לדעתי, חיזוקים שונים (=משקל).
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 26-07-2010, 12:06
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,218
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי tuni שמתחילה ב "בקשר למסחריות- מקבל תיקון"

האמת- עלו בי מעט הירהורי כפירה.

משקל הברנש 45 ק"ג, כולל 3 ק"ג מטעד. נניח שכחצי ממשקל הכלי הן סוללות- 20 ק"ג. היות וסוללות הן בעלות קיבולת אנרגיה נמוכה יחסית של בערך 1/40 מדלק*, זה משאיר לו עם שקיעת השמש קיבולת מצברים של 7000Wh, מקביל לכחצי ליטר דלק, שצריכים להספיק עד הבוקר. אם הלילה הוא בן 14 שעות, הסוללות תומכות בהספק של 500W לכלל הצרכנים בלילה- בקרת טיסה, הנעה ומטעד. מטעד תצפית יכול לצרוך 200W לבדו. אין לי מושג כמה צורך מנוע של כלי טיס כזה, אבל אני מניח שהוא צורך לבדו מאות ואט- מאוורר ביתי צורך 50W. מטעד שישקול יותר מ-3 ק"ג יבוא כמובן במקום סוללות ויצטרך להסתפק בהספק נמוך עוד יותר. נוסיף לכך שבשעות הבוקר והערב השמש בזוית נמוכה וההספק של על הכנפיים אינו מירבי, ונקבל בעיה רצינית של מאזן אנרגיה. הכלי יהיה מוגבל למטעדים מסוימים (ממסר קשר?) ו/או יצטרך לגדול משמעותית.

* סוללות ליתיום-גופרית: 350Wh/Kg, דלק- 50MJ/Kg, ואט-שעה הוא 3600 ג'אול
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 26-07-2010, 12:48
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
ראשית, לכן כתבתי "בערך"
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אלו מנועים של 1.5kW ומעלה...."

שנית, בטיסה בשיוט בהחלט אין צורך בכל הספק המנוע. גם חצי הספק זה טוב. כל ההספק נדרש להמראה, אז גם הסוללות טעונות במלואן. בקרת טיסה בדרך כלל היא צרכן לא גדול, במיוחד בטיסת שיוט יציבה בה גם הסרוואים פועלים מעט.

נתתי את הקישור כדוגמה בלבד, כדי להכיר את רוח הדברים, ללא חישובים של מאזנים.

דרך אגב - על פי מה שהבנתי באתר החברה המייצרת - במהלך הלילה המטוס לא שומר על גובה, אלא מנמיך כמה אלפי רגל כדי לא לצרוך הרבה.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:28

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר