14-09-2011, 09:06
|
|
|
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
|
|
חשיפה: גרסת המל"ט הרמס 450 כשהוא מאוייש בטילי תקיפה
מדובר במטוס שיוצר עבור צבא בריטניה על ידי אלביט מערכות על בסיס מל"ט המשרת בצה"ל. השותפה האירופאית בפרויקט, טאלס, מציגה את המל"ט התוקף בתערוכת DSEI הנערכת בלונדון
חברת טאלס, שותפתה של אלביט מערכות בייצור המטוס הבלתי מאויש Watchkeeper WK450, מציגה בתתערוכת היבשה DSEi שנערכת השבוע בלונדון גרסה של המל"ט שהוא מאוייש בשני טילי תקיפה מתחת לכנפיו. את הטילים ניתן לראות בברור בתמונה הנחשפת כאן. יצויין כי בפרסומים הרשמיים של המטוס עבור הצבא הבריטי או בגרסה הישראלית שלו הרמס 450 – לא נטען מעולם כי דובר בכלי בעל יכולות התקפיות.
היקפו של פרויקט Watchkeeper WK450 כ-1.5 מיליארד דולר, והוא מבוצע על ידי חברת בת שהוקמה בבריטניה על ידי אלביט מערכות ועל ידי טאלס בריטניה (חברת U-TacS). ביצוע הפרויקט החל לפני כארבע שנים והוא מבוסס על כלי הטיס הבלתי מאוייש הרמס 450 מתוצרת אלביט מערכות, שפותח עבור צה"ל ונמצא גם בשירות חיל התותחנים של צה"ל (צה"ל מפעיל כלי טיס בלתי מאויישים של אלביט מערכות בארבע שכבות גובה שונות).
פיתוח המטוס כלל שורה של תהליכים, שנועדו להתאים אותו לדרישות המבצעיות של צבא בריטניה, כמו גם לתקני התקשורת ולתקני התעופה האירופאיים. טיסות הניסוי הראשונות של המטוס על אדמת בריטניה נערכו במהלך שנת 2010. בשלב ראשון סיפקה אלביט מערכות לצבא הבריטי באפגניסטאן מטוסי הרמס 450 מן הדגם שמשרת בצה"ל, כפתרון זמני עד שיושלם הייצור של המטוסים המיוצרים במיוחד עבורו.
בשבועות אלה אכן מתחילה האספקה של מטוסי ה-Watchkeepr שיוצרו על אדמת בריטניה. הפרויקט כולו יסתיים בתוך כשנתיים. בין השאר, הבריטים צפויים להפעיל את המטוסים גם במשימות באפגניסטאן כאשר יכריזו עליהם כמבצעיים.
משקלו של המטוס החדש 450 ק"ג, הוא יכול לשאת מטען של כ-150 ק"ג. זמן השהייה המירבי שלו באוויר-17 שעות, והוא שונה מכמה בחינות מן המטוס הרמס 450 הישראלי: למשל, מתחת לגחון המטוס הבריטי ישנם שני התקנים המיועדים למטענים יעודיים (מטע"דים), לעומת התקן אחד במטוס הישראלי.
ראש חטיבת המטוסים הבלתי מאויישים, אלעד אהרונסון, אמר בראיון מיוחד המתפרסם בגיליון הרביעי של המגזין ישראל דיפנס כי פרויקט ה-Watchkeeper הוא אחד הגדולים בתחום זה בעולם, והוא מצטרף לפרויקטים בינלאומיים רבים של החברה בתחום כלי הטיס הבלתי מאויישים.
בין השאר, אלביט מערכות הייתה שותפה לתעשייה האווירית בפרויקט לייצור מטוסים ללא טייס עבור טורקיה (בהיקף של 180 מיליון דולר, על פי הסכם שנחתם עוד לפני המשבר המדיני בין הארצות), ובאחרונה פורסם כי החברה הצליחה לחדור לשוק המל"טים גם בברזיל. בעבר התפרסמו ידיעות על מכירות רחבות היקף של מל"טים מתוצרת אלביט מערכות גם בסינגפור ובצ'ילה. בארצות הברית חתמה אלביט על הסכם שיתוף פעולה בתחום המל"טים על ג'נרל דינמיקס, ואילו בישראל מסרה באחרונה לחיל האוויר מספר מטוסים ראשונים מדגם הרמס 900. המטוסים החלו ניסויי טיסה בחיל. המשקל והביצועים של מטוס זה נחשבים כפולים לעומת ההרמס 450, וחיל האוויר צפוי להפעיל אותם באמצעות טייסת מיוחדת. בראיון המלא מתייחס אהרנסון גם לתכניות העתידיות של חטיבת המל"טים באלביט.
http://www.israeldefense.co.il/?Cat...3&ArticleID=922
עכשיו מישהו יכול לומר מה פשר הניסוח הקלוקל "מאוייש בזוג טילי תקיפה"?
לא ידעתי שטילים הם אנשים וכל טיל משמש ל"תקיפה".
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
|