בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אליהו גולדווסר שמתחילה ב "האם הקבל בשרטוט המצורף הינו קבל התנעה או עבודה ?"
הקבלים משמשים גם להתנעה וגם בזמן עבודה.
לגבי מנוע ה FAN, זה מקובל. מדובר בקבל בערך יחסי קטן, שמאפשר את ההתנעה - אם כי עם מומנט נמוך (לא בעיתי כי ממילא אין התנגדות משמעותית למנוע). קבל כזה יכול להישאר מחובר גם כשהמנוע מסתובב.
לגבי מנוע המדחס - שם צריך קבל בערך גדול יותר כי המנוע צריך מומנט התנעה גדול. קבלי התנעה בד"כ מתנתקים לאחר שהמנוע מתחיל להסתובב - אך לא רואים מנתק בשרטוט (אם כי רוב הסיכויים שמדובר במפסק צנריפוגלי שממוקם כחלק מהמנוע ולכן לא מופיע בשרטוט).
לסיכום:
FAN - קבל התנעה/עבודה
COMP - קבל התנעה (ככל הנראה עם מנתק צנריפוגלי כחלק מהמנוע).
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Elim שמתחילה ב "הקבלים משמשים גם להתנעה וגם..."
על הדרך
רציתי לשאול אם קבל התנעה יושב תמיד בטור למנוע או שהוא יכול לשבת גם במקביל למנוע ?
וגם לגבי קבל עבודה - רציתי לשאול אם הוא תמיד יושב במקביל למנוע או גם בטור למנוע ?
תודה לעוזרים
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Elim שמתחילה ב "הקבלים משמשים גם להתנעה וגם..."
מעניין לעניין באותו עניין...
להלן שרטוט חשמלי של כננת חשמלית, וברשותך אשאל מספר שאלות:
1 - איזה סוג מנוע משמש בכננת חשמלית (מנוע אינדוקציה או מנוע מברשות פחם) ?
2 - בשרטוט מופיעים 2 קבלים, אחד גדול ואחד קטן, מה תפקידם במערכת ?
3 - כיצד הופך המנוע (מבחינה חשמלית) את סיבובו ?
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ADAM COHEN שמתחילה ב "מעניין לעניין באותו..."
1. בשרטוט שלך מדובר במנוע אינדוקציה.
2. בכיוון "למטה" אין צורך במומנט גבוה להתנעה ולעבודה (כח הכובד עוזר), כך שמשתמשים רק בקבל אחד - זה שמצוייר בקטן.
בכיוון "מעלה" צריך מומנט חזק יותר - ומשתמשים בשני הקבלים במקביל.
3. ע"י הפיכת הפאזות לסלילים (פאזה ישירה ופאזה שמוזזת ע"י הקבל).