16-08-2007, 23:12
|
|
|
|
חבר מתאריך: 20.09.06
הודעות: 1,727
|
|
מכמה וכמה סיבות:
- בגלל שקנון וניקון מובילות את השוק, הן נותנות אפשרויות רבות יותר לצלם המקצועי - מבחר עדשות וציוד מקיף גדול יותר, תמיכה ושירות טובים יותר (בארץ זה תלוי בעיקר ביבואנים) ובטחון מלא שהחברה תשרוד לנצח (או כמעט) ותמשיך להוציא גופים ועדשות חדשים ולא יחליטו במפתיע לצאת מעסקי הצילום ולסגור את הבאסטה (בשונה ממינולטה, למשל).
- אפקט העדר. אין מה לעשות, זה משפיע. גם אם הצלמים המקצועיים בוחרים את מערכת הצילום שלהם לאחר בדיקה מעמיקה ולא לפי מותגים, עדיין יש לאפקט העדר השפעה ורובם יתחילו מראש את הבדיקה המעמיקה משתי נקודות מוצא - ניקון וקנון.
- צלמים מקצועיים רבים עובדים במערכות עיתונים וסוכנויות צלמים שמשיקולים שונים בוחרים לעבוד עם ציוד של יצרן מסוים ומהסיבות שהוזכרו לעיל, הבחירה תהיה בין קנון לניקון. לכן, צלמים, גם אם הם חובבי מינולטה, מעריצי אולימפוס או פנטקסאים מושבעים, מרגע שהם מתחילים לעבוד במערכת עיתון או סוכנות ידיעות הם נאלצים להמיר את דתם לניקוניזם או קנוניזם.
בקיצור - קנון וניקון זה בטוח ונוח, סוני/מינולטה ופנטקס (טוב נו, ואולימפוס גם) זה כיפי, הרפתקני ולעיתים מורט עצבים, לכולם יש גופים מצוינים ועדשות איכותיות ולכולם יתרונות וחסרונות כאלה ואחרים.
מה שטוב זה שכל אחד יכול לבחור מה שמתאים לו, זה רק חבל לא להכיר את כל האופציות לפני הבחירה.
(אגב, יצא לי לראות פעם שני צלמי עתונות, אחד עם אולימפוס ואחד עם מינולטה).
_____________________________________
|