לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #48  
ישן 27-07-2010, 21:26
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תגובה
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "השאלה לא לגיטימית"

סליחה אמיר אבל מתוך איזה סמכות בדיוק אתה פועל שאתה יוצא בהכרזות וקובע שהדיון אם יתפתח לכיוון כלשהו שאינו לטעמך אז הוא יהיה "מטופש" ואם יתפתח לכיוון אחר שכן מוצא בעיניך אז יהיה "לא מטופש"? תראה כמה נזיפות שחררת באשכול הציבורי הזה בתוך הפורום הציבורי הזה בתוך פחות מ 24 שעות.

ואם נמתין שיתפרסם דוח ועדת החקירה שיצביע שמקור התאונה הוא א' וב' ורק אז יבוא מישהו ויכתוב שלדעתו או להבנתו צריך כריות אוויר ליסעור אזי הדיון כן יהיה מטופש או לא מטופש? מישהו מאלו שכתבו שטויות (לשיטתך) באשכול זה או באשכול העפרוני או באשכולות אחרים עברו על חוקי הפורום? האם אין זו מטרת הפורום להוות במה בין היתר גם למי שאינם בקיאים בפרטים טכניים או ברזי הטסת מסוקים ולשאול שאלות או להעלות רעיונות?

אני מבין שנושא התאונות והתעופה קרוב לליבך ושאתה מתמחה בו אבל בין זה ובין להכתיב לאן אשכולות ציבוריים בפורום ציבורי צריכים זרום יש מרחק ולשם כך יש מנהלים בפורום המכובד. כולנו טועים וכותבים שטויות לפעמים, גם אתה באשכול זה כתבת שהמשלחת יצאה כבר בערב התאונה (כאילו שהיית במעגל ההחלטות) בפועל המשלחת יצאה למחרת בבוקר. מישהו נזף בך על כך שאתה מנפיץ דברים? מעלה ספקולציות?

ניחא מישהו מהכותבים היה פה מקלל, משקר או מעליל. לא ראיתי פה וגם לא באשכולות הקודמים בנושא התאונות התנהגות כזאת שמצדיקה נזיפות כאלו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 27-07-2010, 21:33
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "תגובה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
סליחה אמיר אבל מתוך איזה סמכות בדיוק אתה פועל שאתה יוצא בהכרזות וקובע שהדיון אם יתפתח לכיוון כלשהו שאינו לטעמך אז הוא יהיה "מטופש" ואם יתפתח לכיוון אחר שכן מוצא בעיניך אז יהיה "לא מטופש"? תראה כמה נזיפות שחררת באשכול הציבורי הזה בתוך הפורום הציבורי הזה בתוך פחות מ 24 שעות.

ואם נמתין שיתפרסם דוח ועדת החקירה שיצביע שמקור התאונה הוא א' וב' ורק אז יבוא מישהו ויכתוב שלדעתו או להבנתו צריך כריות אוויר ליסעור אזי הדיון כן יהיה מטופש או לא מטופש? מישהו מאלו שכתבו שטויות (לשיטתך) באשכול זה או באשכול העפרוני או באשכולות אחרים עברו על חוקי הפורום? האם אין זו מטרת הפורום להוות במה בין היתר גם למי שאינם בקיאים בפרטים טכניים או ברזי הטסת מסוקים ולשאול שאלות או להעלות רעיונות?

אני מבין שנושא התאונות והתעופה קרוב לליבך ושאתה מתמחה בו אבל בין זה ובין להכתיב לאן אשכולות ציבוריים בפורום ציבורי צריכים זרום יש מרחק ולשם כך יש מנהלים בפורום המכובד. כולנו טועים וכותבים שטויות לפעמים, גם אתה באשכול זה כתבת שהמשלחת יצאה כבר בערב התאונה (כאילו שהיית במעגל ההחלטות) בפועל המשלחת יצאה למחרת בבוקר. מישהו נזף בך על כך שאתה מנפיץ דברים? מעלה ספקולציות?

ניחא מישהו מהכותבים היה פה מקלל, משקר או מעליל. לא ראיתי פה וגם לא באשכולות הקודמים בנושא התאונות התנהגות כזאת שמצדיקה נזיפות כאלו.


א. לשיטתך כולם יכולים לכתוב הכל, כולל "למה אין כסאות מפלט ביסעור". לשיטתי, וזו גם רוח הפורום, זה לא מתאים. יש מקומות אחרים ראויים לכך. הערות מנהלי הפורם הן בהתאם, אתה יכול לראות בעצמך או לשאול אותם.
ב. מה שכתבתי על המשלחת הסתמך על מידע שאיני יכול לחשפו. אלו לא הנפצות ולא ספקולציות, זכותך לא לקבל את דברתי כי לא אסביר מאיפה אני יודע. אחד מממנהלי הפורום יוכל לאשר, הוא קיבל ממני את המידע בזמן אמת כולל את המקור.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 27-07-2010, 23:51
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תגובה
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "[QUOTE=strong1]סליחה אמיר אבל..."

אינני מפקפק לרגע בנכונות תובנותייך או באמינות מקורותיך. ההפך, אתה ידען מופלג בהיסטוריה של חיל האויר והוכחת זאת לאורך השנים באינספור אשכולות בעבר (להנאת הגולשים). אבל בדיוק בגלל זה הייתי מצפה ממך (וכמותך) למעט יותר סבלנות, אפילו שהנושא בוער בעצמותייך.

ברור לך שהגולשים ה "לא מקצועיים" באשכולות התאונות כותבים את מה שכותבים לא תוך רשעות או ביקורת על המערכת אלא מתוך תסכול, עצב וחוסר אונים של אזרחים כמוני וכמוך מן השורה לנוכח התאונות הכואבות הללו, שנוטלות מאתנו אנשים יקרים שיצאו בשליחות המדינה. אך טבעי שאנשים (שלרובם אינה נגיעה והבנה בעניין) מנסים להבין מדוע תאונות/אסונות כאלו קורים וחושבים כיצד ניתן אולי למנוע אותן. לאזרחי ישראל יש ציפיות עצומות, לא אנושיות כמעט, לשלמות מצה"ל בכלל ומחיל האויר כסמן הימני בפרט. מה לעשות, זה טבעם של בני-אדם ובקונטקסט הזה צריך לשפוט את התגובות הללו.

גם כאשר משפחה חפה מפשע נרצחת בביתה או נספית חלילה בתאונת דרכים, אנשים מגיבים בדרך אמוציונלית שכזו, בכעס, בתסכול, בחוסר אונים. האם כל המגיבים הם פסיכולוגים מומחים לנפש האדם או מהנדסי תעבורה ובטיחות? והאם רק לפסיכולוגים ומהנדסי תעבורה מותר להגיב?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 26-07-2010, 23:27
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
ערוץ 2 מצטט את הטלוויזיה הרומנית האומרת כי אותרו 7 גופות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

באזור ההתרסקות.



Seven killed in helicopter crash

An Israeli military transport helicopter carrying seven soldiers crashed in a mountainous area of central Romania during a joint exercise today, Romania's Defence Ministry said.

Private television channel Realitatea TV said mountain rescue teams had found four bodies but did not provide any details on their identity, adding that a search for the remaining three people was under way.

The ministry said the CH-53 helicopter, carrying six Israeli soldiers and one Romanian, lost radio contact with the Blue Sky 2010 exercise’s control centre at midday today.

The crash occurred in the Carpathian mountains in the county of Brasov, about 150 km north of Bucharest.

“Immediately, we began the search-rescue operation aided by a (Romanian) Defence Ministry Medevac helicopter and two other Israeli helicopters,” the ministry said in a statement.

The exercise, due to run from July 18th to July 29th, aimed to provide training on rescue and medical evacuation procedures.

Reuters






http://www.irishtimes.com/newspaper...breaking65.html
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook


נערך לאחרונה ע"י FiReBall בתאריך 26-07-2010 בשעה 23:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 26-07-2010, 23:57
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
שר הביטחון עודכן עם נחיתתו בוושינגטון על התרסקות מסוק היסעור ברומניה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

23:21


משרד הביטחון פירסם התייחסות ראשונה לאסון האווירי ברומניה. בהודעת המשרד נכתב: "שר הביטחון, אהוד ברק, עודכן היום מיד עם נחיתתו בוושינגטון על ידי הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, אודות האירוע הקשה ברומניה". עוד צוין בהודעה כי שר הביטחון נמצא בקשר שוטף ומקבל עידכונים כל העת על המתרחש ברומניה. (עמרי נחמיאס)

http://news.nana10.co.il/Common/Gen...=734893&Inews=0


מזל שטיסה לוושינגטון היא רק 11 שעות ומזל ש"רק" התרחשה תאונת אווירית ולא מלחמה חו"ח.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 30-07-2010, 11:20
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,930
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי FiReBall שמתחילה ב "שר הביטחון עודכן עם נחיתתו בוושינגטון על התרסקות מסוק היסעור ברומניה"

אני מבין מהכתוב כי הוא עודכן על ידי הרמטכ"ל עם נחיתתו, ואין זה אומר בהכרח כי לא קיבל עדכון אחר קודם לכן.
ידוע לי כי אנשינו יכולים להיות מעודכנים במהלך טיסות אם מישהו עושה את הפעולות הנדרשות לשם כך, כמו שאח"י חנית יכולה היתה להיות מוגנת מטילים מתקרבים לו מישהו היה עושה את הפעולות הנדרשות לשם כך.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 26-07-2010, 23:58
  כביש90 כביש90 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.02.08
הודעות: 98
אני בדיוק קורא את "חלום בתכלת-שחור", הנה ציטוט רלוונטי לצערי על תאונות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

בטקס קבלת פרס יצחק שדה ליפתח ספקטור הוקרן לכבודו סרט שבו הוא מצולם כטייס צעיר, בסרט נראה חיל האויר בשנות ה60, ורבים מגיבורי הסרט אינם בין החיים, חלקם במלחמות וחלקם בתאונות.

בעקבות הסרט שינה ספקטור את הנאום שלו, והנה הקטע שבו הוא מדבר על תאונות :

"חיל האויר הוא הקו הראשון וחוד החנית, והוא הכלי המיידי והחזק העומד לרשות מדינת ישראל בשלום ובמלחמה. וכמו חוד חנית הוא דק ובודד, ופוגע ראשון ונשחק יותר, ולכן צריך לחסם אותו ולחזק אותו כל הזמן מחדש באימונים קשים. ואז מאבדים אנשים ..."


בתקווה לחדשות טובות.
_____________________________________
.תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 27-07-2010, 12:06
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בבקשה
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "מספר המסוק"

יסעור מס' 46

פרטי מטוס
יצרן: Sikorsky, ארה"ב
דגם: Sikorsky CH-53 S-65C-3
מס' יצרן: 65-401
מס' זנב בחה"א: 546

תולדות המטוס
המסוק יוצר בשנת 1975 ונרשם על שמה של חברת סיקורסקי תחת אות הקריאה N4039S לשם ביצוע טיסות הניסוי
ביוני 1975 הועבר לידי חיל אוויר הישראלי וקיבל את מספר הזנב 546
במאי 1997 לאחר השבחתו במסגרת פרוייקט יסעור 2000 הוקצה למסוק מספר הזנב 046
ב-26 ביולי 2010, במסגרת תרגיל 'שמיים כחולים 2010' (Blue Sky 2010) - אימון משותף של חיל האוויר הישראלי וחיל האוויר הרומני ברומניה לטיסות בגובה נמוך ותרגול מתארי חיפוש והצלה שונים, פגע המסוק בצלע הר, בגובה 2,246 מטרים, בסמוך לעיר Zarnesti כ-120 ק"מ צפונית מערבית לבוקרשט. פגע המסוק בהר, התרסק ועלה באש (כך על-פי מקורות ברומניה). במסוק היו שבעה אנשי צוות, ארבעה טייסים, שני מכונאים מוטסים ומשקיף מחיל האוויר הרומני. במקום ההתרסקות מתנהלים כעת חיפושים אחר צוות המסוק המוגדר כנעדר. מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, מינה צוות תחקיר בראשות תת-אלוף לחקירת נסיבות התאונה. בנוסף תאם עם עמיתו, הגנרל סטנסקו, מפקד חיל האוויר של רומניה, וסיכם עימו על שיתוף פעולה של שני חילות האוויר בחקירת התאונה. מפקד חיל האוויר אלוף עידו נחושתן הורה על על עצירת טיסות האימונים בזרוע האוויר ליום אחד. צוות המסוק כלל את סגן-אלוף (מיל') אבנר גולדמן, סגן-אלוף דניאל שיפנבאור, רב-סרן יהל קשת, רב-סרן ליאור שי, סגן ניר לקריף ורב-סמל אורן כהן ואיש חיל האוויר הרומני Air Force Capt. Stefan-Claudiu Dragnea.
ב-27 ביולי 2010 הוציא חיל האוויר אל רומניה מטוס קרנף עם משלחת מיוחדת הכוללת צוותים רפואיים, צוותי איתור חיפוש והצלה, צוות לתחקור וחקירת תאונות אוויר, וגורמי רבנות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 27-07-2010 בשעה 12:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #105  
ישן 27-07-2010, 19:04
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,662
לפי הפולנים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

בתאונה נהרגו 6 חילים ישראליים ואחד רומני.

http://www.altair.com.pl/start-4848

משרד ההגנה רומני מסר כי בתאריך 18 ביולי הייתה כבר נחיתת חרום של מסוק ישראלי ולאחר כמה שעות תיקונים, המסוק חזר לבסיסו.
המסוקים מתרגלים טיסות נמוכות במסגרת חיפוש והצלה...(תרגום מהמקור)
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #110  
ישן 28-07-2010, 08:21
צלמית המשתמש של winner
  winner winner אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.03
הודעות: 1,201
כואב ועצוב...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

כמו כל אירוע של אובדן חיים פתאומי - ובמיוחד של אנשים צעירים וטובים, ההלם, הצער והעצב גדולים.
התמונות של שרידי המסוק המרוחים על צלע ההר מזעזעות...

אבל

פסטיבל החדשות והפרשנויות בעקבות האסון ממש לא לעניין.

ממתי מספרי טייסות הפסיקו להיות מסווגים ??? בכתבות אתמול הוזכר לא רק מספר הטייסת שנפגעה, אלא גם מספר הטייסת האחות, שלא לדבר על כל מיני פרשנים שמקשקשים על מטרות התרגיל - כולל מח"א לשעבר שמדבר על "כלים שחומקים בכל מיני נקיקים", אם אני זוכר נכון את הדברים שלו - פשוט הייתי המום לשמוע אותו...

גם דברי ההספד של ראש הממשלה, שעיוות וסרס (כהרגלו בקודש) את קינת דוד על שאול ויהונתן קצת צרמו לי - יש לו מספיק חתני תנ"ך בפוטנציה בבית שיכולים לעזור לו בניסוח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #119  
ישן 28-07-2010, 12:48
צלמית המשתמש של עידו403
  משתמש זכר עידו403 מנהל עידו403 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
אתה מדבר כאן במספרים
בתגובה להודעה מספר 114 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "מבדיקה בוויקיפדיה עלה"

כל אחד יכול "לשחק" עם המספרים איך שהוא רוצה.
אנחנו מדברים כאן על תאונות שמתפרסות על פני 40 שנה של פעילות אינטנסיבית של המערך, כאשר מסוק היסעור הוא סוס העבודה של מערך התובלה והסער, פשוטו כמשמעו.
שים לב שמתוך המספר שציינת, 127 נהרגו בשתי תאונות: אסון הנ"ד ב-1977 ואסון המסוקים ב-1997 (54 הרוגים ו-73 הרוגים בהתאמה).
האם זה הופך את המסוק ללא אמין או לא בטוח? ממש לא. חלק ניכר מתאונות היסעור נבע כתוצאה מטעויות אנוש כאלה ואחרות, כולל בשני האסונות שצוינו לעיל.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לעולם אשא דגלך בגאווה


נערך לאחרונה ע"י עידו403 בתאריך 28-07-2010 בשעה 14:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #124  
ישן 28-07-2010, 22:06
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 123 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "שוב - לא נכון"

אין ברירה אלא לדבר באנלוגיות. אנלוגיות כאלו שגם מי שמתעקש יצליח להבין:
סטטיסטית יש יותר תאונות אופנוע מתאונות אוטובוס.
סטטיסטית יש יותר נפגעים בתאונות אוטובוס מאשר בתאונות אופנוע.
הסיבה לאנומליה הזאת היא שעל אופנוע יש 2 רוכבים לכל היותר ובאוטובוס יש 50 נוסעים בד"כ (ולפעמים יותר).
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #126  
ישן 29-07-2010, 00:17
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 125 שנכתבה על ידי romi4 שמתחילה ב "זה ברור, כל עוד אתה רוצה..."

3 מסוקים של 15 איש =
3 מערכות מנועים שיכולות לגרום לכשל - הגדלת הסיכוי לתאונה ולנפגעים.
3 נתיבי טיסה וטיסה במבנה, כולל טיסה מבצעית (בלילה, לא אורות, במזג אוויר קשה) במבנה. אסון המסוקים שאתה כל-כך נהנה לבטוש בו בתור דוגמא נגרם בשל טס של שני מסוקים במבנה. אם היו מעלים רק 15 איש למסוק היו צריכים להיות ם ארעה מסוקים.
3 צוותי אוויר שדורשים יותר שעות מנוחה יותר עבודה ולכן הגדלת הסכוי לטעות והגדלת הסיכוי לתאונה.
בנוסף, הצורך ב3 צוותי אוויר גורם להגדלת כוח האדם המוכשר והקטנת הניפוי בקורס הטייס = טייסים שהיו מודחים יעברו כי romi חושב שעדיף להגדיל את סד"כ המסוקים פי 3.

כל הנ"ל מבלי לדבר על עלויות כספיות. השקעת ברכש מסוק ומערכות עזר + דלק (כפול 3). את הסכום הזה אתה צריך להוריד מהתקציב.
אחד מהסעיפים שיקוצצו יהיה סעיף הבטיחות.

הייתי יכול להמשיך ולענות לך. אני חושב שזה מיותר ואפילו מבזה את האשכול הזה.
כבר ביקשתי ממך בעבר, בבקשה עצור לשתי דקות לפני שאתה שולח את התגובה שלך ונסה לחשוב, אולי אפשר להתנסח אחרת, אולי משהו בדרך החשיבה שלך שגוי מעיקרו.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #128  
ישן 29-07-2010, 02:11
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 127 שנכתבה על ידי romi4 שמתחילה ב "איפה ראית אותי בוטש באסון..."

איך אתה יכול להאשים את המסוק כשרובן הגדול של האבידות הן כתוצאה מאש אויב וטעות אנוש?

בבואינג 747 נהרגו ללמעלה מ 1000 בני אדם (וזה רק בשתי תאונות בלבד,בלי להחשיב את כל השאר),ועדיין רוכשים אותו.
איך אתה מסביר את זה?
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 29-07-2010 בשעה 02:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #130  
ישן 29-07-2010, 02:49
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 129 שנכתבה על ידי romi4 שמתחילה ב "בואינ747 מתוכנן לעשות כסף, לא..."

בחייך. אתה בא עם אג'נדה ולא מוכן להקשיב למספר אנשים מנוסים..

המסוק עצמו סופר אמין. עובדתית ביחס לשעות הטיסה, כמות הגיחות המשוערת, כמות כלי הטיס בסד"כ ועוד - למסוק היו מעט מאוד תאונות שנבעו כתוצאה מבעיה במסוק עצמו.
בהתחשב בזה שמסוק כפלטפורמה הוא בעייתי לשרידות - יש נקודות שכשל בהן יוביל להתרסקות מיידית, ללא יכולת "ריכוך" אמיתית של הטייס; להבדיל ממטוסים שיכולים לשרוד לעיתים גם במתארים מוקצנים למדי - הסטטיסטיקה מאוד טובה.

ברמה הסטטיסטית, לא באמת מעניין כמה אנשים היו במסוק בשעת ההתרסקות.
הקטנת כמות הנוסעים המותרית נעשתה מזמן (בדומה לספארי...), אבל צריך לזכור שמדובר במסוק, לא באוטובוס!

לגבי ריבוי אסונות עקב טעויות אנוש - כשאתה טס בקצה המעטפת, קשה להאשים את המסוק.
בכלל, בהגדרה טעות אנוש לא נובעת מ-"בעיה של המסוק". אתה לא יכול למנוע מטייס להטיס מסוק לצלע הר. אתה אולי יכול לסייע לו לראות שיש צלע הר, לא מעבר..
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #132  
ישן 29-07-2010, 03:11
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 131 שנכתבה על ידי romi4 שמתחילה ב "אז למה אנפות ינשופים ופתנים..."

היו תאונות של אנפות, היו תאונות של קרנפים (אבל קרנף הוא מטוס, כמו שציינתי - פלטפורמה שרידה יותר ממסוק), היו בישראל תאונות של פתנים ושרף אחד שהלך בעקבות כשל טכני, היו בחו"ל גם תאונות ינשופים.

לדעתי יש משמעות מסויימת לכך שהיסעור כבד יותר ומאפשר טיסה "קיצונית" יותר משאר המסוקים בשירות. קח את אסון הנ"ד כדוגמה - זה אירוע שנבע מסדרה של טעויות אנוש, כשלקחו את תפעול המסוק מעבר להגדרות היצרן, והוא עמד בזה, אבל הטייסים כנראה שלא.

אסון המסוקים ועוד כמה התרסקויות נבעו במישרין מטעויות הטסה שקרו גם בפלטפורמות אחרות מסביב לעולם וגם בארץ, בלי שום קשר לתפעול היסעור. פשוט ביסעור יש יותר אנשים....
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #133  
ישן 29-07-2010, 08:50
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
בחייך
בתגובה להודעה מספר 131 שנכתבה על ידי romi4 שמתחילה ב "אז למה אנפות ינשופים ופתנים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי romi4
אז למה אנפות ינשופים ופתנים נופלים פחות-או שרק נדמה לי.אאל"ט לא התרסק שום ינשוף. ואני לא מומחה אבל למה לא התרסק אף קרנף שהוא פלאטפורה עתיקה לא פחות. שלא תבינו אותי לא נכון אני תחת קריזה מההתרסקות הזאת.


אי אפשר לנהל דיון הגיוני כאשר מישהו תחת סערת רגשות. בוא נדבר על עובדות:

א. התרסק קרנף ב-1975 בגלל טעות אנוש בניווט, נהרגו 9 אנשי צוות אויר ו-11 צנחנים.
ב. ינשופים,לשמחתנו הגדולה, לא התרסקו. עם זאת הם משרתים בח"א 16 שנה, ולא 41 שנה כמו היסעורים.
ג. אם אני מחבר בל 205 ואנפה (פלטפורמות דומות מאוד) ששירתו בח"א ביחד 32 שנים אז היו 7 תאונות קטלניות ועוד 2 לא קטלניות, לא משהו שונה מהותית מהיסעור.
ד. רמת המשימות והקושי של היסעור היא לא ברת השוואה לשום משימה של מסוק אחר במערך. אי אפשר לפרט פה מעבר, רק לתת דוגמה אחת שהתפרסמה בבטאון. כשהולכים גבוה יותר ורחוק יותר, הסיכון בהתאם.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv


נערך לאחרונה ע"י amirsgv בתאריך 29-07-2010 בשעה 09:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #136  
ישן 06-08-2010, 10:06
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
על פי הכתבה הזו מהארץ, נראה שגם טייסי היסעור עצמם חלוקים בנושא הבטיחות
בתגובה להודעה מספר 135 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "תודה"

בן פרץ חולק על דברי מפקדים לאחר תאונת מסוק היסעור ברומניה בשבוע שעבר, ששיעור התאונות שהמסוק היה מעורב בהם בחיל האוויר הוא נמוך, למרות "המשימות הקשות" שמוטלות עליו. על פי חישובו, שיעור התאונות הוא דווקא גבוה מאוד. להערכתו, כ-20 מסוקי יסעור התרסקו בתאונות - בין 40% ל-50% מצי מסוקים זה - מאז קליטתם בחיל ב-1969. רובם נפגעו בתאונות אימונים ובתעסוקה שוטפת, מיעוטם במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת לבנון השנייה. כשבוחנים את תאונות היסעור אחת לאחת, הוא אומר ל"הארץ", מגיעים למסקנה שאת מרביתן היה אפשר למנוע.

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1183333.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #137  
ישן 06-08-2010, 13:59
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
תגובה
בתגובה להודעה מספר 136 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "על פי הכתבה הזו מהארץ, נראה שגם טייסי היסעור עצמם חלוקים בנושא הבטיחות"

א. כתבתי לעיל (הודעה 91) - נפלו 20 מסוקים מתוך 55. זה 36%. בתאונות בלבד זה 31%. אין לי מושג מאיפה עב"פ מביא את השיעור של 50% והוא אינו נכון. זה לא הערכה, אלו מספרים מדוייקים.
ב. חלק מהתאונות, ארבע, היו בשל תקלות טכניות. זו חוכמה בדיעבד שאפשר היה למנוע - נושא הרעידות בזנב הוכר רק אחרי תאונת הרמת אבן הגבול במצרים; תיקונים במערכות הסרוו של הט"א נעשו רק אחרי תאונה, אין לי מושג אם היו ניתנים לבדיקה מראש; ומערכת נוספת פותחה רק לאחר תאונה, שוב לי אין מושג אם הייתה ניתנת לידיעה מראש. גם תאונת יסעור 550 היא בגלל כשל טכני, בג'ורנל, ללא קשר לזהות המסוק. עב"פ, לעניות דעתי, קצת חכם בדיעבד.
ג. תאונת היסעורים במחניים כלל אינה קשורה ליסעור אלא לפיקוח אוירי. אלו היו יכולים להיות מסוקים אחרים בדיוק באותה מידה.

אז הורדנו חמש תאונות. נשארנו עם שבע תאונות שהן אישי צ"א (בהנחה שגם האחרונה כזו),תאונה אחת שאין לי מידע לגביה, ועוד תאונה אחת (יסעור 141) שאני לא בטוח בהגדרה של מקור התאונה (אנסה לשאול את קברניט המסוק). זה קצת מעקר את הטענות של עב"פ כי זה משאיר אותנו עם משהו כמו 12% תאונות שהן אישי צ"א, מספרים הרבה יותר סבירים.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #150  
ישן 29-07-2010, 11:46
  משתמש זכר sza sza אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.03
הודעות: 775
בתגובה להודעה מספר 149 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "נוטה להאמין שכן?"

אולי לא הבנת אותי כראוי:
"נוטה להאמין שכן" - הכוונה שחיה"א כן נערך.. (הניסוח שלא היה שגוי).
ברור לי שחיה"א נערך והצוות יצא עם המידע הדרוש לביצוע האימון,

ובכל זאת משהו גורם לחיה"א הרומני לומר שלא תדרכו אותם מספיק ושאפילו לטייסים מנוסים שכמותם זהו אימון קשה מאד, שכן תנאי מזג האויר הם לא התנאים אליהם הם רגילים בארץ (מזג אויר הפכפך) ותוואי השטח מאד קשה. בצירוף עם זה שהיו 3 תאונות אויריות קטלניות ב3 השנים האחרונות באיזור הזה ממש.
סבורני שאת כל המידע הדרוש להם לאימון הם קיבלו מחיה"א הרומני, ואם חיה"א הרומני אומר שלא תדרכו אותם מספיק - ושלדעתם זו גם תהיה המסקנה של ועדת החקירה הישראלית (כך פורסם בישראל היום) ושהמסוקים עלו לאויר מוקדם מידי, ייתכן והיתה בעיה בנושא הזה...(אני לא מסתמך על עצמי או על השערה- אני מסתמך על דיעה של צבא מבוסס שככל הנראה הוא זה שנתן לטייסים את המידע שהם זקוקים לו לביצוע האימון.)

ועל כל זה אני שואל- מטרת האימון היא להתאמן במתאר שאנו לא רגילים אליו, איפה צריך להיות הגבול בין זהירות ובטיחות לבין אפקטיביות האימון?

נערך לאחרונה ע"י sza בתאריך 29-07-2010 בשעה 11:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #151  
ישן 29-07-2010, 12:46
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

דובר צה"ל מוסר כי החלה חזרת כוחות צה"ל מרומניה לישראל.
מספר יסעורים של חיל-האוויר נמצאים כעת בדרכם חזרה הביתה לישראל.
חזרת כלל הכוחות תעשה בצורה מדורגת במהלך הימים הקרובים.
עוד מוסר דובר צה"ל, כי מטוס מסוג "בואינג" של חיל- האוויר המריא לפני זמן קצר לבסיס חיל האוויר הרומני בבובוק שברומניה על מנת להשיב ארצה את ארונות אנשי צוות האוויר שנהרגו בהתרסקות המסוק.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #164  
ישן 30-07-2010, 01:32
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 163 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "זה לא היה וודאי"

חס ושלום שניות - לעולם לא נקבתי בפרק זמן כלשהו מלבד מסגרת זמן כללית. לפי דעתי, מה שהיה זה שאחד המסוקים התרסק, השני ניסה לעלות מולו בקשר, כאשר לא הצליח ביקש מגורמים אחרים לנסות ולעלות מול המסוק שהתרסק בקשר, ולאחר מכן (או תוך כדי) הסתובב למקום האחרון המשוער של המסוק שהתרסק.
אני מניח שהמסוק שהתרסק גם נעלם ממסכי המכ"מ, כך שבשילוב של זה ושל העובדה שלא ניתן היה להשיג את המסוק שהתרסק בקשר - זה כבר הדליק המון נורות אדומות אצל הכוחות בשטח: תאונות הן לא משהו חדש לאף אחד מהם, והשילוב של מסוק שנעלם ממסכי המכ"מ ולא עונה לקשר מסמן בד"כ - לכל הפחות ובמקרה הטוב ביותר - מסוק שנאלץ לנחות נחיתת חירום עקב תקלה. כבר בנקודה הזו, לדעתי, מיידעים גורמים במעלה שרשרת הפיקוד וקרוב לוודאי גם מיידעים את רוה"מ, שהרי זה גם קרה במדינה זרה ומדובר בחיילי צה"ל ובכלי טיס שעולה מיליונים.

זה היה הניסיון שלי להסביר למה לדעתי עניתי מה שעניתי לנחמיה...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #167  
ישן 30-07-2010, 01:12
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

מטוסי הקרנף, מסוקי היסעור ורוב כוחות צה"ל שלקחו חלק באימון ובתהליך החילוץ נחתו בשלום בארץ.
מהרבנות הצבאית נימסר שזיהוי הגופות וההליך ההלכתי בהכנת גופות ההרוגים לקבורה הסתיים, בהמשך ייערך טקס פרידה בבסיס בובוק ברומניה ומטוס הבואינג של חיה"א ימריא איתם לארץ - הלוויות צפויות להיערך מחר!

על נסיבות התאונה, אתר חיה"א מדווח את הודעת מח"א הבאה:
מפקד חיל-האוויר,האלוף עידו נחושתן, אמר אתמול, כי ככל הנראה, במהלך טיסת מבנה של שני מסוקי היסעור נתקלו המסוקים בעננות. המסוק השני פנה כדי להימלט מהעננות, אולם המסוק המוביל, שהתרסק לבסוף, ביצע תרגולת של טיפוס לגובה בניסיון לצאת מהענן. במהלך הטיפוס פגע המסוק בצלע הר או בקיר סלע והתרסק.

יהי זיכרם ברוך!

מח"א, הרבצ"ר ואחד השבים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #168  
ישן 30-07-2010, 01:50
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
מועדי הלוויתיהם של ההרוגים בהתרסקות המסוק ברומניה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

דובר צה"ל מוסר את מועדי הלוויותיהם של ההרוגים בהתרסקות המסוק ברומניה ביום ב', ט"ו באב תש"ע, 26 ביולי 2010:

הלוויתו של אלוף משנה דניאל שיפנבאור מקדרון תיערך היום (ו'), י"ט באב תש"ע, 30 ביולי 2010 בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בישובי גדרות.

הלוויתו של סגן אלוף (מיל') אבנר גולדמן ממודיעין תיערך היום (ו'), י"ט באב תש"ע, 30 ביולי 2010 בשעה 12:15 בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין.

הלוויתו של רב- סרן יהל קשת מחצרים תיערך היום (ו'), י"ט באב תש"ע, 30 ביולי 2010 בשעה 13:00 בבית העלמין בשרונה.

הלוויתו של רב- סרן ליאור שי מתל- נוף תיערך היום (ו'), י"ט באב תש"ע, 30 ביולי 2010 בשעה 14:00 בחלקה הצבאית "נווה הדר" שבהוד השרון.

הלוויתו של סרן ניר לקריף מתל- נוף תיערך היום (ו'), י"ט באב תש"ע, 30 ביולי 2010 בשעה 12:30 בבית העלמין הצבאי בחיפה.

הלוויתו של רב- סמל ראשון אורן כהן מרחובות תיערך היום (ו'), י"ט באב תש"ע, 30 ביולי 2010 בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי ברחובות.


סגן- אלוף דניאל שיפנבאור, הועלה לדרגת אלוף- משנה לאחר מותו.
סגן ניר לקריף, הועלה לדרגת סרן לאחר מותו.
רב- סמל אורן כהן, הועלה לדרגת רב- סמל ראשון לאחר מותו.

יהי זכרם ברוך
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #176  
ישן 30-07-2010, 14:34
צלמית המשתמש של marloweperelab89035
  marloweperelab89035 marloweperelab89035 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.07
הודעות: 2,332
התרסקות המסוק ברומניה | יציאה מפרופורציות מאת עמוס הראל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

_____________________________________
"לא חוזרים עד שמבצעים"(המוטו של גדוד 890 של הצנחנים, כפי שניסח אותו מפקדו אריק שרון)
"איפה האופניים שלך עכשיו? תאר לעצמך, שאתה יורד עכשיו למטה, למקום הרגיל, אבל האופניים לא שם. עצור את עצמך ברגע הזה, בשנייה שאתה מגלה שהאופניים לא שם, ותכפיל את הרגע הזה פי אלף. זאת המלחמה." (מתוך הספר "גוף שני", מאת עפר שלח, "זמורה ביתן", 1989, עמוד 92)
"סבלנות התמדה ולעיתים כדור בין העיניים" (סיסמת המארינס לללוחמה בטרור, אותה אימץ בשעתו מפקד גדוד 890 של הצנחנים, אמיר ברעם, כמוטו גדודי)
"המבחן שלנו כצבא הוא מבחן היכולת ולא מבחן הכוונה." (מתוך ההרצאה שנשא האלוף גדי איזנקוט "מאפייניו של עימות אפשרי בזירה הצפונית ובעורף" בסמינר לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה שנערך באוניברסיטת חיפה ב־30 בנובמבר 2010)
"אני חושב שצנחנים מחזיקים מעצמם כמחויבים למשהו שכולם מחויבים אליו, אבל הם רוצים קצת יותר. זה לא שאנחנו פועלים מאחורי קווי האויב - אנחנו לכאורה כמו כולם. אז מה בעצם ההבדל? זה שצנחן עושה הכול וקצת יותר. זה מחייב אותך ביוזמה, בהובלה, בדוגמה אישית בקרב - וגם בקימה בפני שיבה באוטובוס." (הרמטכ"ל בני גנץ על השירות בצנחנים. מתוך הכתבה "מסיבת גנץ" מאת יוני שנפלד ונועה הורוויץ, "במחנה", 6 בינואר 2011)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #179  
ישן 31-07-2010, 02:11
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
שלא בטובתו - כהונת נחושתן מסתמנת כשיא נפגעים בתאונות אימונים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

בתקופתו של דני חלוץ נהרגו שני חיילים בתאונות אימונים:
*מכונאית שנפגעה מפגיעת רוטור זנב של מסוק צפע במהלך תפעול על הקרקע
*טייס פשוש שנהרג ברמון (תפעולי)

בתקופתו של אליעזר שקדי נרשמו שמונה אבדות בח"א במהלך מלחמת לבנון השנייה - רובם ככולם בפעילות מבצעית - גם אם בחלק מן המקרים - הגורם היה כשל טכני או כשל טיסתי
*הרוג בתאונת מסוקי פתן ברמות נפתלי (תפעולי)
*שני הרוגים בתאונת השרף (טכני)
*חמישה הרוגים בהפלת היסעור (מלחמה)

בתקופתו של נחושתן נרשמו כבר אחד עשה הרוגים בארועים הבאים:
*שני הרוגים בנפילת מסוק הצפע סמוך לרמת דוד (טכני)
*שני הרוגים בהתרסקות מטוס צוקית (תפעולי)
*הרוג בהתרסקות נץ (תפעולי)
*ששה הרוגים בהתרסקות יסעור (בחקירה)*
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #183  
ישן 31-07-2010, 02:50
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
נו באמת...
בתגובה להודעה מספר 182 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia]הפרשנות - שלך..."

תקופתו של נחושתן מתאפיינת כמו כל תקופה באירועים מסוגים שונים - חלקם טובים - חלקם טובים פחות. חלק מהאירועים ה"חיובים" כמו גם ה"שליליים" - נובעים מנסיבות שורשיהם עשויים להיות בכהונותיהם של המפקדים שלפניו (חלקם גם לא).

התקופה היא לא יותר מתקופה - כלומר תחום של תאריכים וארועים שהתרחשו בטווח זה.

"שלא בטובתו" - מתייחס אך ורק לצירוף הטראגי של תקופת הכהונה נוכח האירועים שבה. אין באמירה מעבר לכך (לא הפניית אצבע מאשימה, לא פרשנות ולכן גם לא דמגוגיה), שכן לכל ארוע יש גורמים ונסיבות הנפרשים הרבה מעבר לשורה של מספר, תאריך ואירוע.

מי שמפרש לאור הנ"ל אם נחושתן הוא מח"א מוצלח או לא - הרי שהפוסל - במומו פוסל.

סברתי, לתומי, שלא צריך להוסיף פירוש רש"י לנתון סטטיסטי יבש ופשוט.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #194  
ישן 01-08-2010, 11:01
  אליהו ר אליהו ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.06
הודעות: 613
תגובה לכל תת השרשור המתייחס ל"שלא בטובתו"
בתגובה להודעה מספר 179 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "שלא בטובתו - כהונת נחושתן מסתמנת כשיא נפגעים בתאונות אימונים"

המונח "שלא בטובתו" משמעו "למזלו הרע", ולא "לרעתו". כלומר, להבנתי סולואביה ביקש לומר, שבלי קשר לתפקודו של נחושתן, על שמו נרשמו תאונות קטלניות רבות משל קודמיו. חוסר ההגינות (אם ניתן להשתמש בכלל במונח "הגינות" בהקשר כזה) הקוסמי גובר, אם מתחשבים בהערתו של אמיל, ששתיים מהתאונות מתייחסות יותר להחלטות שהתקבלו בכהונות שקדמו לכהונתו (שוב, בלי להטיח אשמה חלילה, אלא רק לציין עובדות).

כך יוצא, שלכולם יש רצון טוב והרבה תסכול מהתאונה המצערת, תסכול שקצת משפיע על התגובות, בלי סיבה אמיתית ובלי כוונה רעה...

ויהי רצון שנפתח כאן רק אשכולות טובים וחיוביים,

יום טוב לכל,

אליהו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #196  
ישן 31-07-2010, 23:29
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
ובישראל היום מצטטים בכירים רומנים המאשימים את עצמם בתאונה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

אסון אווירי הוא עניין שכיח פה

באזור התרסקות היסעור ברומניה התרסקו בתוך 3 שנים שלושה כלי טיס - שני מסוקים צבאיים ומטוס אזרחי ¬ קצין בכיר בכוחות המיוחדים של הצבא הרומני מגלה כי "האשמים הם מי שתידרכו את הישראלים" ¬ לא פלא שבתקשורת הרומנית התעניינו בעיקר בקורבנות הישראלים, והמדינה נותנת לצה"ל יד חופשית לפעול בשטחה

עדי רובינשטיין


קשה להפריז בתחושת האבל שנפלה על הצבא הרומני ואנשי הממשל במדינה מאז אסון היסעור שהתרחש ביום שני בצהריים ברכס בוצ'ץ' בהרי הקרפטים. התרגיל עם חיל האוויר הישראלי בחודש יולי היה אירוע שהרומנים חיכו לו הרבה זמן. זו היתה הפעם הראשונה שנערך כאן תרגיל משותף בסדר גודל שכזה והרומנים שהתרגשו לשמוע שהם אלו שיחליפו את הטורקים (השנואים כאן לא פחות ממה שהם שנואים בחלקים רחבים בישראל בתקופה האחרונה) בתמרונים הצבאיים ספרו את הדקות.


לצורך התרגיל הכינו הרומנים שדה התעופה ובית ספר לפרחי טיס בבובוך הנמצאת 10 קילומטרים מהעיר בזאו אחת מערי התעשייה החשובות במדינה - שעתיים נסיעה מבוקרשט. בחלק הראשון של התרגיל אכן שררה אופוריה שהתבטאה בציטוטים מחמיאים ואופטימיים בעיתונות של טייסים משני הצדדים. אבל אז קרה הבלתי צפוי שהכניס לא רק את העם בישראל לאבל כבד אלא גם את הרומנים - שמאז המקרה מתעסקים רק בקורבנות הישראלים. זו לא הגזמה לומר שההרוג הרומני כמעט לא מוזכר בעיתונות במדינה. כשביקשתי הסבר לכך מאחד העיתונאים הרומנים הוא חייך בעצבות ואמר: "אסון אווירי צבאי מתרחש כאן חדשים לבקרים אבל העובדה שהפעם היה מעורב כאן צבא זר הדהימה את כולם."



להמשך:

http://digital-edition.israelhayom....F2010%2F07%2F30
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #208  
ישן 03-08-2010, 00:06
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
אתר חיל האויר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

מציין היום כי קרנף העביר חלקי חילוף לרומניה, ליסעור שנשאר שם:
היום שלח חיל-האוויר מטוס קרנף לרומניה ובו חלקי חילוף, עבור מסוק היסעור שטרם שב מהתרגיל. לאחר שהמסוק יתוקן בידי הצוות הטכני של טייסת "דורסי הלילה", הוא צפוי לשוב ארצה כשהוא מלווה במסוק נוסף.
זה פתר לי תעלומה מסוימת, כי כשסקרו את ליין המסוקים לאחר התאונה, בבסיס ברומניה, ספרתי חמישה מסוקים בליין (פלוס המסוק שהתרסק), ואילו העיתונים ציינו ארבעה מסוקים שחזרו (וזה גם התבטא בתמונות).
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #228  
ישן 11-01-2011, 22:27
  אבי ירדן אבי ירדן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.01.06
הודעות: 284
אני מסכים לגבי הרמה הירודה של המאמר, אבל עם זאת
בתגובה להודעה מספר 227 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]נותר רק..."

דווקא אנשים מבחוץ יכולים לראות דברים שמבפנים קשה יותר. למשל, אותי הטריד, אחרי התאונה של אסף רמון ז"ל, למה אין חיישן שמזהה שטייס נכנס לעילפון ו"מעיר" אותו או במקרה של קרבה מסוכנת לקרקע, מעיף למעלה את המטוס ואולי מפליט את הטייס אוטומטית, אם הוא בעילפון עמוק מדי. ייתכן שלטייס זה נשמע טיפשי ובלתי אפשרי וייתכן שזה באמת כך. אבל הרבה רעיונות טובים התחילו ממה שנראה בלתי אפשרי, כולל עצם יכולת התעופה. נכון לשאול את השאלות, כמה שיותר, אפילו אם הן נשמעות טפשיות. על כל 100 שאלות לא נכונות תהיה אחת שמובילה לפריצת דרך - זה רווח גדול.

זו דעתי הצנועה ואינני איש מקצוע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #229  
ישן 11-01-2011, 22:36
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 228 שנכתבה על ידי אבי ירדן שמתחילה ב "אני מסכים לגבי הרמה הירודה של המאמר, אבל עם זאת"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אבי ירדן
דווקא אנשים מבחוץ יכולים לראות דברים שמבפנים קשה יותר. למשל, אותי הטריד, אחרי התאונה של אסף רמון ז"ל, למה אין חיישן שמזהה שטייס נכנס לעילפון ו"מעיר" אותו או במקרה של קרבה מסוכנת לקרקע, מעיף למעלה את המטוס ואולי מפליט את הטייס אוטומטית, אם הוא בעילפון עמוק מדי. ייתכן שלטייס זה נשמע טיפשי ובלתי אפשרי וייתכן שזה באמת כך. אבל הרבה רעיונות טובים התחילו ממה שנראה בלתי אפשרי, כולל עצם יכולת התעופה. נכון לשאול את השאלות, כמה שיותר, אפילו אם הן נשמעות טפשיות. על כל 100 שאלות לא נכונות תהיה אחת שמובילה לפריצת דרך - זה רווח גדול.

זו דעתי הצנועה ואינני איש מקצוע.

לא רואה איך זה קשור, ולמקרה הזה לצערי לא נתת דוגמה טובה, מליון אנשים "מבפנים" כבר חשבו על זה ויש דבר כזה.
אז שוב, יש תמורה להשקעה של שנים, ויש מחיר ללכתוב בלי לרדת לעומק הדברים.
לא שאני מכוון אליך כמובן, אין לי אליך אישית טענות.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #230  
ישן 11-01-2011, 22:57
  אבי ירדן אבי ירדן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.01.06
הודעות: 284
אני מסכים איתך בעיקר כיוון שכלל אתה צודק- עם ובלי קשר לנושא הספציפי
בתגובה להודעה מספר 229 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=אבי ירדן]דווקא אנשים..."

ברור לבעל במקצוע, בלמעלה מ-90% מהמקרים, תהיה באופן מוחלט יכולת טובה יותר לזהות בעיות ולפתור אותן. אני רק אומר, ויש דוגמאות מעטות- אבל חשובות- מתחומים שונים, שלעתים מישהו מבחוץ יכול בשאלת תם (סטייל המלך עירום, אבל לא בדיוק) לזהות דברים שלא חשבו עליהם. אם יש אותו חישן שדיברתי עליו, או לפחות אנשי מקצוע כבר חשבו על משהו כזה- זה אומר שלעתים אדם שאין לו קשר לתחום יכול לבוא עם רעיון רלוונטי, במקרה.

כל זה לא אומר, שלבורים יש זכות לראות את עצמם כמבינים, או שעבור מקרה 1 ל-100 של הצלחה מ"מבחוץ", יש להתייחס לכל ה"בחוץ" כתורת משה מסיני. ברור שלא, ואני גם יודע למה אתה כותב מה שאתה כותב, לאור ריבוי המומחים בפורום- שלא לדבר על התקשורת המצוטטת כאן לעתים- בתחומים שאתה מבין בהם, וראיתי כמה זה מרגיש אותך. ראיתי גם שאתה מקפיד לכתוב, בתחומים אחרים, שאינך מבין כזה ולכן אינך מגיב לעומק. אני לעתים חוטא בכתיבה לעומק בתחומים שבפירוש איני מומחה בהם.

להגנתי עומד רק ההסבר למעלה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #232  
ישן 12-01-2011, 00:48
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
נוכחתי ללמוד
בתגובה להודעה מספר 230 שנכתבה על ידי אבי ירדן שמתחילה ב "אני מסכים איתך בעיקר כיוון שכלל אתה צודק- עם ובלי קשר לנושא הספציפי"

שאנשים שמעידים על עצמם שהם "חושבים מחוץ לקופסא", ב-99.9% מהמקרים חושבים עדיין עמוק בתוך גבולות הקופסא של אנשים מנוסים מהם...
כלומר אם התחום המדובר קיים כבר הרבה זמן ויש בו הרבה אנשים למודי ניסיון, כל אדם חדש לתחום שיבוא ויחשוב שהוא מביא עימו רעיונות מהפכניים, בעצם מעלה רעיונות שהועלו בעבר (אולי אף יותר מפעם אחת) ונפסלו.
אני לא מדבר עליך אישית כמובן - זה פשוט סתם משהו שיצא לי ללמוד דיי מהר גם על בשרי...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #234  
ישן 18-05-2011, 13:06
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
סרטים על חללי תאונת היסעור ברומניה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "26.7.10 שבעה הרוגים, 6 ישראלים ורומני, בהתרסקות מסוק יסעור באימון ברומניה"

ביום הזכרון האחרון הוקרנו 2 סרטים לזכר חללי תאונת היסעור ברומניה:

1. "ניר, יש לך בת" שליווה את מגי לקריף, אלמנתו של סגן ניר לקריף ז"ל, ואת המשפחה המורחבת בחודשים שאחרי האסון ועד הולדת ביתה בתחילת השנה. סרט אנושי, מרגש ומומלץ על התמודדות הקשה של אלמנה צעירה עם השכול.

http://docu.nana10.co.il/Article/?ArticleID=797320

2. חלקו האמצעי של הסרט "איך נפלו" של איתי לנדסברג שהוקרן בערוץ ה 1 הוקדש לרס"ן ליאור שי ז"ל, סמ"ט ב' בטייסת 118. בין היתר מסופר שם כיצד ליאור הציג את תחקיר אסון המסוקים בפני תלמידי בית הספר התיכון בו למד (במסגרת פעילות להנצחת 2 בוגרים שנפלו באסון). מצ"ב מספר תמונות מתנצל מראש על האיכות

על פי הסרט בתחקיר התאונה נמתחה ביקורת על הכנה לקויה בטייסת למזג האויר הסוער הצפוי במהלך הפריסה. על פי הפרסומים בעיתונות, לאחרונה "התפוטר" מפקד טייסת מסוקים בחיל האויר על רקע אירוע בטיחות חמור הרבה פחות (הגם שהיה בו אספקט אישי). כיצד עם כן לא "התפוטר" באופן דומה מפקד טייסת היסעור בעקבות אירוע חמור שבעתיים? אני מדגיש - אינני מותח ביקורת על האיש עצמו, שמבלי להכירו כלל ברור לי שהוא מטובי בנינו, אלא תוהה האם הדבר לא עלול להתפרש כ "סטנדרטים כפולים"? או שהעדר האספקט האישי הוא הגורם המכריע כאן?

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


http://www.iba.org.il/media/?record...11-05-09_084938
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #235  
ישן 18-05-2011, 22:12
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
מעניין
בתגובה להודעה מספר 234 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "סרטים על חללי תאונת היסעור ברומניה"

כמה הערות:
א. מותר לכתוב "טייסת 118" ? זה בגוף הכתבה .. אבל במלים אומרים "דורסי הלילה". חלם.
ב. אסון המסוקים ארע בפברואר 1997, היינו לפני 14 שנה. מישהו בערוץ 1 לא יודע חשבון פשוט ?
ג. המסוק שהתרסק בלבנון 2.0 לא היה של "דורסי הלילה" אלא של הטייסת האחות "מובילי הלילה". שיפנבאור ז"ל היה מפקד "מובילי הלילה" דאז.
ד. אני לא רוצה להתייחס יותר מדי לפענוח הקופסה השחורה, אבל שימו לב שנאמר כי ליאור שי ז"ל "ישב בירכתי המסוק". זה ממצא שהושג, למיטב ידיעתי, מפענוח הקופסה השחורה (בה נשמעו קולות הצוות כך שידוע מי הטיס).
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #242  
ישן 13-09-2011, 18:15
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
כתבה אחרת מבמחנה - שנה אחרי האסון: אימון ראשון של חיל האוויר ברומניה
בתגובה להודעה מספר 241 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]משלחת חיל האוויר קיימה טקס..."

http://www.idf.il/1133-12737-he/Dover.aspx

לראשונה מאז תאונת היסעור בקיץ שעבר, חזר חיל-האוויר להתאמן ברומניה. טייסות הקרנף יצאו לשם לאימון ייחודי, מאתגר ואפילו מרגש. צפו באימון. טייסות הקרנף של חיל-האוויר המריאו לאימון אינטנסיבי ברחבי רומניה ובהרי הקרפטים, בהם התרחשה התאונה בקיץ הקודם. "מה שקרה בשנה שעברה, הוא שהידידות בינינו נהפכה לאחוות אחים", אמר בטקס הפתיחה גנרל אלכסנדר גלושקה, ראש להק האימונים בחיל-האוויר הרומני. "שיתוף הפעולה הזה חשוב לנו מאוד".

במשך שבועיים, התמודדו טייסות "הפילים" ו"אבירי הציפור הצהובה" עם הטופוגרפיה המורכבת ומזג-האוויר ההפכפך. הם תרגלו ניווטים בהרים וטיסה בנקיקים והפריכו את הדימוי המנומנם של מערך התובלה. "הקרנף הוא מטוס חריג במובן הזה", מסביר רס"ן רועי, מפקד גף נווטים בטייסת "הפילים" ומוביל הפריסה.

"כשאומרים מטוס תובלה, כולם חושבים על בואינג, אל-על, תובלת נוסעים. כל זה בטיסה מאוד נוחה וגבוהה, עם עיתונים וכוס קפה. אבל הקרנף נבנה מלכתחילה להיות מטוס תובלה טקטית, כלומר מטוס שעושה ניווטים, טס בשטחים לא בהכרח ידידותיים ומוביל לוחמים", ציין רס"ן רועי.

"אסור לנו להפסיק להתאמן פה"
בעקבות התאונה, הוחלט השנה שלא לשלוח את טייסות היסעור לרומניה. עם זאת, אסור להתעלם מהסכנות שאורבות בין הרי הקרפטים גם למטוסים כדוגמת הקרנף. "ההבנה שלנו שמערך הקרנף זקוק לאימונים המיוחדים האלו, היא הבנה שנבנתה במבצעים מיוחדים כאלה ואחרים". אומר מפקד המשלחת, סא"ל ינון. "מה שאתה לא מתאמן עליו, אתה לא יודע לעשות. ודווקא לכן אסור לנו להפסיק להתאמן פה", הוא מדגיש.

"רומניה היא ארץ עם טופוגרפיה שונה מאוד ממה שיש לישראל להציע, ולכן היא כר נרחב לאימונים. יש לא מעט יכולות שאנחנו יכולים לתרגל רק פה", אומר סא"ל ינון. "חווית הטיסה ברומניה שונה באופן מהותי מזו של ישראל. הטיסה בהרים הגבוהים היא צורך מבצעי מובהק, בגלל הזירות השונות שבהן אנחנו צריכים לפעול בהגנה על בטחון המדינה. כמעט ואין פעילות שחיל-האוויר או צה"ל מבצעים בשטח עוין שבה הקרנף איננו נמצא. וכדי שנהיה מסוגלים לפעול בכל מקום בעולם, אנחנו חייבים לבסס יכולות שלא תמיד אפשר להתאמן עליהן בארץ".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:34

הדף נוצר ב 0.30 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר