13-09-2011, 18:15
|
|
|
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
|
|
כתבה אחרת מבמחנה - שנה אחרי האסון: אימון ראשון של חיל האוויר ברומניה
http://www.idf.il/1133-12737-he/Dover.aspx
לראשונה מאז תאונת היסעור בקיץ שעבר, חזר חיל-האוויר להתאמן ברומניה. טייסות הקרנף יצאו לשם לאימון ייחודי, מאתגר ואפילו מרגש. צפו באימון. טייסות הקרנף של חיל-האוויר המריאו לאימון אינטנסיבי ברחבי רומניה ובהרי הקרפטים, בהם התרחשה התאונה בקיץ הקודם. "מה שקרה בשנה שעברה, הוא שהידידות בינינו נהפכה לאחוות אחים", אמר בטקס הפתיחה גנרל אלכסנדר גלושקה, ראש להק האימונים בחיל-האוויר הרומני. "שיתוף הפעולה הזה חשוב לנו מאוד".
במשך שבועיים, התמודדו טייסות "הפילים" ו"אבירי הציפור הצהובה" עם הטופוגרפיה המורכבת ומזג-האוויר ההפכפך. הם תרגלו ניווטים בהרים וטיסה בנקיקים והפריכו את הדימוי המנומנם של מערך התובלה. "הקרנף הוא מטוס חריג במובן הזה", מסביר רס"ן רועי, מפקד גף נווטים בטייסת "הפילים" ומוביל הפריסה.
"כשאומרים מטוס תובלה, כולם חושבים על בואינג, אל-על, תובלת נוסעים. כל זה בטיסה מאוד נוחה וגבוהה, עם עיתונים וכוס קפה. אבל הקרנף נבנה מלכתחילה להיות מטוס תובלה טקטית, כלומר מטוס שעושה ניווטים, טס בשטחים לא בהכרח ידידותיים ומוביל לוחמים", ציין רס"ן רועי.
"אסור לנו להפסיק להתאמן פה"
בעקבות התאונה, הוחלט השנה שלא לשלוח את טייסות היסעור לרומניה. עם זאת, אסור להתעלם מהסכנות שאורבות בין הרי הקרפטים גם למטוסים כדוגמת הקרנף. "ההבנה שלנו שמערך הקרנף זקוק לאימונים המיוחדים האלו, היא הבנה שנבנתה במבצעים מיוחדים כאלה ואחרים". אומר מפקד המשלחת, סא"ל ינון. "מה שאתה לא מתאמן עליו, אתה לא יודע לעשות. ודווקא לכן אסור לנו להפסיק להתאמן פה", הוא מדגיש.
"רומניה היא ארץ עם טופוגרפיה שונה מאוד ממה שיש לישראל להציע, ולכן היא כר נרחב לאימונים. יש לא מעט יכולות שאנחנו יכולים לתרגל רק פה", אומר סא"ל ינון. "חווית הטיסה ברומניה שונה באופן מהותי מזו של ישראל. הטיסה בהרים הגבוהים היא צורך מבצעי מובהק, בגלל הזירות השונות שבהן אנחנו צריכים לפעול בהגנה על בטחון המדינה. כמעט ואין פעילות שחיל-האוויר או צה"ל מבצעים בשטח עוין שבה הקרנף איננו נמצא. וכדי שנהיה מסוגלים לפעול בכל מקום בעולם, אנחנו חייבים לבסס יכולות שלא תמיד אפשר להתאמן עליהן בארץ".
|