05-03-2012, 16:37
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
יש בקטע הנ"ל שני מטוסים שונים עם מנועים בזנב. המטוס עם ארבעת המנועים בזנב הוא IL-62. את המטוס עם שני המנועים בזנב קצת קשה לזהות מהזווית הזו שכן ישנם יותר ממטוס אחת בקונפיגורציה הזו.
השדה המצולם בקטע הסרטון הזה הוא שדה התעופה ב Banjul, גמביה. ניתן לראות את המקום המצולם מהאוויר כאן.
לפי המימדים ופתח צינור הפליטה בזנב כנראה מדובר ב TU-154, מטוס עם שלושה מנועים בזנב.
לגבי השאלה, אין מקום אידאלי למנועים. לדוגמא, מיקום המנועים מתחת לכנף אולי פוגם קצת בתכונות האווירודינמיות שלה, אבל מספק גישה נוחה למנועים לצורך תחזוקה ומבנה זנב פשוט.
מיקום מנועים בזנב מספק כנף "נקייה", אך דורש מבנה זנב הרבה יותר מסובך וכבד. בנוסף בדרך כלל מטוסים עם מנועים בזנב הם עם זנב T, שכשלעצמו הוא בעל מספר תכונות אווירודינמיות מסויימות (אתה יכול לבצע חיפוש על "זנב T" בפורום).
זה על קצה המזלג, לשתי הקונפיגורציות יתרונות, חסרונות ותכונות נוספים.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
|