בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב ""חיים ומוות ביד המחשב". כתבה של עמי אטינגר במוסף השבת של "מעריב""
הרבה תאונות אויריות התרחשו כתוצאה של טעות בתפעול מערכות המטוס - בעגה המקצועית נקראית:
טעות אצבע.
אין קשר ישיר לרמת הטייס או נסיונו על כלי הטייס.
חברות התעופה מודעות לסכנה של תפעול מפסקים בשוגג ולכן כל פעולה -כל שינוי מצב מפסקים בתא
נעשה תוך כדי גיבוי של הטייס השני (אישור שראה את השינוי) תמיד.
כל חריגה מנוהלי תפעול הנ"ל יכולה לגרום לנזק ובד"כ לא גורמת לשינוי דרמתי בתכנית הטיסה.
כל איש צוות עובר אימונים הן בסימולטור והן בטיסות הדרכה עד שהוא מוסמך לשמש טייס משנה באותו
סוג של מטוס שעליו התאמן. כמובן הדבר נכון לכל חברות התעופה בעולם.
ישנם אנשים היפראקטיביים שחייבים להזיז כל הזמן מפסקים - צריך דוברמן צמוד שישמור עליהם.