20-02-2011, 02:30
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
BANG
התופעה המתוארת כאן מכונה באנג, כרעש הנפץ הנגרם בעת הזדקרות המדחס במנועי סילון.
בזויות התקפה מסויימות, זרימת האוויר אל תוך המנוע מופרעת בשל זווית הטיסה ו\או הימצאות גורמים אחרים היוצרים "צל" של זרימת האוויר אל תוך הכונס (למשל כנף תחתית היוצרתצל על מנועים המותקנים בזנב המטוס).
כתוצאה מכך - אספקת האוויר אל המנוע מופרעת וגורמת להזדקרות המדחס. כתוצאה מירידת הלחץ בחלקו הקדמי של המנוע, הופך האוויר שבמנוע את כיוון זרימתו ולעיתים מלווה התופעה גם בלהבות הפורצות מתוך כונס האוויר.
מטוסי המיג-21 השונים סבלו מכך במהירויות נמוכות ובזוויות התקפה גבוהות.
דרכים להתמודדות עם התופעה הן בתכנון המבנה - למשל התקנת גדרות מעל הכונסים כמו ב-F-18 או התקנת הגוף מעל הכונס כמו ה-F-16 או לחילופין בהתאמת הכונס למציאות משתנה כמו שינוי זוית הכונס בהתאם לצורך כמו ב-F-15 שגם מצוייד ב"גגון" לכונס המסייע בספיקת אוויר בזויות התקפה גבוהות.
גורם נוסף לתופעה זו (במטוסי קרב) הוא תפעול חריף של המצערת, הדלקת מבער אחורי בצנ"פ סגור מעבר לרצוי (במנועים מסויימים מצב זה עשוי לגרום גם לתלישת הצנ"פ כתוצאה מבניית הלחץ בצנ"פ) או רווית האוויר הנכנס אל הכונס בגזי פליטה של התותחים...
עוד ניתן לקרוא כאן:
http://www.free-online-private-pilo...ne-engines.html
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|