15-06-2014, 22:13
|
|
|
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,117
|
|
פחות קריטי, אבל עדיין בלגן לוגיסטי גדול - צריך לדאוג לנוכחות של מספר מתאים של קרונות משני הצדדים בתזמון מתאים, צריך מנופים שיעבירו את המכולות קרון-קרון וכן הלאה - תהליך שנמשך כמה וכמה שעות עם פוטנציאל לכל מיני הסתבכויות, עלות מכובדת ודרישות של כוח אדם ומערכות תיאום. אם תשווה את זה למצב שבו רכבת פשוט ממשיכה לנסוע על פני הגבול תראה מייד שהיתרון הוא עדיין גדול מאד (אגב, בעיה דומה אם כי חמורה פי כמה הופכת את רעיון "הגשר היבשתי" מאילת לאשקלון כתחליף לתעלת סואץ לבלתי מעשי בתכלית).
מעבר לכך, גם בעידן המכולות יש מטענים רבים שמובלים בתפזורת (חיטה, עפרות ומחצבים שונים וכו'), במכלים לנוזלים (נפט גלמי למשל) או שאינם מובלים במכולות אלא בקשירה או באריזה אחרת (בולי עץ גדולים, ציוד מכני וכו').
|