24-10-2005, 00:09
|
|
|
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
|
|
המשך, IFR
ברצוני לחדד במקצת,
הראות יכולה להיות אפילו אפסית בנתיב,מה שבאמת חשוב בטיסת המכשירים זה החלק האחרון, הגישה הסופית, או בשפת העם FINAL.
ישנו מושג הנקרא : מינימה.
מינימה = הגובה המינימאלי בהנמכה שבו אמורים לראות את השדה.
בהנמכה מדוייקת (נתונים כגון קו גלישה וציר מסלול המתקבלים ממערכת הנקראת ILS המינימה
נקראת DH שזה - DECISION HIGHTS ) בגובה זה אמורים לראות את השדה, לדוגמא :
טייס טס בעננים בגובה 5000, מתחיל הנמכה לקראת נחיתה,ברגע זה אין לו קשר עין עם המסלול,
לפי דפית ההנמכה הטייס אמור לראות את השדה בגובה 2500, במידה ואין קשר עין מבצעים תהליך הנקרא: MISSED APROACH או בעברית: ביטול נחיתה,
בנחיתה בעזרת מערכות פחות מדוייקות, גובה המינימה גבוהה יותר בהשוואה לנחיתה במערכת ILSמערכת פחות מדוייקת מספקת את את מיקום המטוס ביחס לציר המסלול, ללא בקרת יחס קו הגלישה. הנמכות מסוג VOR,NDB,LOC נכללות בקטגוריה זאת.
לסיכום, בטיסת מכשירים עומס העבודה ישנו בעיקר בגישה סופית לנחיתה.
נערך לאחרונה ע"י GS650GT בתאריך 24-10-2005 בשעה 00:12.
|