לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #18  
ישן 14-09-2005, 16:39
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
על סדר היום
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "מפגש יסוד להקמת העמותה הישראלית להיסטוריה תעופתית"

דיון בסוגייה - האם יש לעמותה משפט קיום?

בהנחה ויוחלט שכן, דיון על:

יעדי העמותה
מבנה העמותה
פרוייקטים שונים - לדוגמא:

הקמת מרכז מידע על בסיס ספריית בית חיל האוויר
פרוייקט תיעוד ושימור מטוסים באנדרטאות
פרוייקט מוזיאון חיל האוויר - תיעוד מפורט, תיקון טעויות בשילוט, צביעה וכיו"ב
גיבוש נהלי עבודה מול ענף היסטוריה ומידע
פרוייקט ביעף - סריקת חוברות ישנות והעלאתן לאתר מרחב אווירי
העברת חומרים תעודיים לפורמט דיגיטלי
ריכוז ספרי הנצחה, מורשת, טייסות ועוד


עוד רעיונות - נא לכתוב כאן, עוד בטרם המפגש
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 14-09-2005, 22:13
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
טעות טעות טעות!!!!!!!!!
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "על סדר היום"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
דיון בסוגייה - האם יש לעמותה משפט קיום?

בהנחה ויוחלט שכן, דיון על:

יעדי העמותה
מבנה העמותה
פרוייקטים שונים - לדוגמא:

הקמת מרכז מידע על בסיס ספריית בית חיל האוויר
פרוייקט תיעוד ושימור מטוסים באנדרטאות
פרוייקט מוזיאון חיל האוויר - תיעוד מפורט, תיקון טעויות בשילוט, צביעה וכיו"ב
גיבוש נהלי עבודה מול ענף היסטוריה ומידע
פרוייקט ביעף - סריקת חוברות ישנות והעלאתן לאתר מרחב אווירי
העברת חומרים תעודיים לפורמט דיגיטלי
ריכוז ספרי הנצחה, מורשת, טייסות ועוד


עוד רעיונות - נא לכתוב כאן, עוד בטרם המפגש


טל, אני חושב שזו טעות פטאלית!
א. אני לא חושב שאבי משה ומוטי חבקוק, כבודם במקומם מונח, צריכים להיות בכנס הקמת העמותה, מה גם שהעמותה אינה מתמקדת דווקא בח"א, ואיני מתכוון לאפשר לאף אחד לתקוע מקלות בגלגלים עוד לפני שיש גוף שהוא חי ועומד.

ב. הצהרת כוונות לגבי המוזיאון בשלב זה היא טעות מרה! העמותה נועדה (לעניות דעתי) לא נועד להטיח בפני גורמים שונים את עצם תפקודם הלקוי, אלא לתעד ולשמר חומר. מה שקורה במוזיאון, ובענף הסטוריה, כואב ככל שיהיה, לא צריך להיות יעד ראשוני שלנו. זה בשוט כניסה בריצה קלה לשדה מוקשים...

ג. מוקש נוסף הוא נושא ביעף. אם אתה כותב שהעלאת החומר של ביעף למרחב אווירי הוא יעד - אז נראה לי שאין לך מושג לגבי המצב, או שיש לך אמצעים לסחיטה של יהודה בורוביק. התגובה שלו (משיחה קודמת בנושא ובוריאציות שונות) היתה קרובה ל"על גופתי" או משהו דומה לזה...

אז לפני שאנחנו נכנסים לעימות חזיתי מול ענף היסטוריה, מוזיאון ח"א וביעף, אני מציע שנקיים מפגש ונחליט מה אנחנו ומי אנחנו, ומה אנחנו יכולים חעשות. פגישות עבודה מול גופים אחרים הם נושא שניתן לדון בו בהמשך.

רעיונות אחרים?
א. נושא תעוד דיגיטאלי של חומר הוא ערך עליון. חשוב לתעד את החומר בגפי הצילום לפני שהוא נעלם יחד עם עידן הפילם והבלגאן (בבסיס אחד בו בקרתי לאחרונה אין לחיילים מושג ירוק לגבי החומר, התעוד חפיפי ונגטיב ששאלתי לפני כחודש וחצי, אפילו לא נידרש על ידם כשלא החזרתי אותו (ולא מכוונת זדון) - גף צילום אחר עומד לעבור לרשות גף חינוך הבסיסי וכל מילה נוספת מיותרת. אגב את הגף הזה הצליח לאתר עבורי חבר הפורום לאחר שקצינת היח"צ בבסיס טענה בתוקף שבבסיס שלה אין גף צילום חוץ משני צלמים שכפופים לה...).
ב. תעופה אזרחית !!!!!!!!!!
ג. תעוד מסודר של חומר שהופק בח"א (סרטים, חוברות, ספרים ופרסומים)
ד. אחשוב בדרך...

מציע שמפגש ראשון יהיה של גרעין הקמה מצומצם (כל מי שנרשם עד עכשיו, שהדבר בוער בעורקיו), אחרים יוזמנו להצטרף בהמשך.
יש המון אנשים שכדאי להזמין, אלוני, בורוביק, צוות אוצרי המילואים של המוזיאון, בטאון ח"א, אנשי עמותת ח"א ועוד ועוד.... אבל יש עוד זמן לזה.

אני חושב שהעמותה הזו צריכה להשלים את עמותת ח"א, ולאפשר לכ מי שלא נכלל בקטגוריות של עמותת ח"א, ושח"א אצלו בנשמה - להצטרף, גם אם לא שרת 5 שנים בח"א ושיש לו קרבת דם לאצולה...

ולא לשכוח - הדיון הוא פרוצדורלי בעיקרו ולא בהכרח אופרטיבי...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 14-09-2005, 22:53
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
יפה - אנו מתקדמים!
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "טעות טעות טעות!!!!!!!!!"

העלתי כל מיני רעיונות - אשמח אם עד שבוע הבא "נריב" כאן על מנת שביום שלישי בצהריים אוכל לארגן סדר יום מוסכם.

להערכתי, הזמנת גורמי ח"א דוגמת רע"ן היסטוריה ומידע ואוצר המוזיאון היא צעד חיוני, שנועד למנוע לזות שפתיים מאוחר יותר - הם מיודעים מן ההתחלה, אנו מושיטים יד לסיוע, לא לניגוח. ירצו - יבואו לפגישה. לא ירצו - נפגש מאוחר יותר לדיונים ועבודה.

יש לנו את ברכת ראש מכון פישר תא"ל מיל. אסף אגמון. הוא יפגש עם נציגים של העמותה לכשתהיה תוכנית פעולה. בפגישה ביום ד' ישתתף טייס נוסף במיל. - סא:ל עמוס כהן, מנהל מרכז המידע והספריה של מכון פישר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 14-09-2005, 23:54
  Flypast Flypast אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.04
הודעות: 168
צודק!!!
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "טעות טעות טעות!!!!!!!!!"

אמנם רובכם לא מכירים אותי, לפחות עד המפגש... אבל אהיה קצת חצוף ואביע את עמדתי בתור אחד שהנושא בוער בעצמותיו שנים רבות, אבל ידיו היו כבולות בטכניון עד תקופה זו.

אקדים ואומר שלטעמי, עמותה מעין זו, היתה צריכה לקום כאן כבר לפני שנים. אולי הדברים כיום היו נראים מעט אחרת בזכותה, אבל העיקר שסוף סוף היא מתחילה לקרום עור וגידים.

לדעתי העמותה בתחילת דרכה צריכה לפעול בשלושה מישורים עיקריים: (לפי חשיבות)

1. להגביר מודעות באמצעות פרסומים וימי עיון בקרב האנשים בארץ לנושא ההיסטוריה התעופתית. איך עושים זאת? - מספקים את הסחורה למי שמעוניין בה, מחפש ובד"כ מתייאש. כלומר הדבר צריך להעשות בהגשת חומר זמין לאנשים כמו פרסום מחקרים, מתן הרצאות וארגון ימי עיון תחת חסותה (לאו דוקא כלכלית) של העמותה. המציאות כיום היא כזו שאם ברצונך לצוד איזה ספר טוב בנושא אתה חייב להיות עמוק בעניינים ולהזמין מהוצאות ספציפיות ביותר בחו"ל. בטוחני כי 99.9% מהמתעניינים ה"מתחילים" לא יעשו זאת - עבורם אין תכנים איכותיים זמינים. קחו דוגמא למשל את מה שקורה במוזיאון - והיה והגיע אדם רגיל מן הישוב שבמהלך סיורו שם נשבה בסיפור של איזשהו מטוס. מה הוא יכול לקחת איתו הביתה משם חוץ מזכרון מסקרן? בזמן שבמוזיאונים בחו"ל המדפים גדושים בספרים וכו' (אפילו על החיל שלנו) כאן תוכל לקנות שמן זית - שיעביר לך את הבאסה... אתם כבר מבינים למה אני מתכוון, חסר חומר איכותי זמין. אני בטוח שחברי העמותה יהיו ספקים מרכזיים תחת חסותה.

2. בתור גוף מסודר ששומר על יחסים תקינים ובריאים עם חיל האויר, ניתן לעודד ולקדם מחקרים ותיעודים בנושאי תעופה צבאית (חיל אויר ותקופת המנדט) ואזרחית (מסחרית ופרטית) כאלו שלא יהוו כמובן בעיה מבחינת בטחון שדה. למשל אולי חיל האויר יתיר לחברי עמותה שכזאת לסרוק תמונות היסטוריות ששוכבות בבסיסים ודוהים עם הזמן - או שאולי אני תמים מדי. מה דעתכם, עמותה שכזו תפתח דלתות שסגורות בפני אנשים פרטיים? וזה מוביל לנושא הבא...

3. להוות קורת גג לחוקרים. כלומר שחוקרי התעופה למיניהם יחסו תחת גוף מתאים שיתן לגיטימציה לאנשים לעבוד מולם. קחו את הסיטואציה שבטח נתקלתם בה בעבר: אם אתה נפגש עם אדם לראיון וסריקת תמונות הסטוריות מאלבומו הפרטי, הוא לבטח ישמח לשתף איתך פעולה אם אתה משתייך לעמותה הישראלית להיסטוריה תעופתית, מאשר סתם חוקר עלום שם שמי יודע לאן מחקרו יתגלגל. כמו כן העמותה אמורה לשמש כקרקע פוריה ליצירת שת"פים או חילופי מידע מועילים בין החברים.

חשוב לזכור שעמותה שכזו אינה מתיימרת להחליף את ענף הסטוריה או לחנך את מוזיאון חיל האויר שכבודם במקומם מונח. אנו צריכים לספק אלטרנטיבה היכן שהם כשלו. לגבי ביעף (שהולך ונעלם לצערנו הרב) - למה להסתפק בהנצחת המונצח? יש לשאוף למחקרים נוספים ומעמיקים הרבה יותר.

אני מניח שלו תקום עמותה שכזאת, תגבר המודעות הציבורית - בעיקר בקרב אלו שמדי פעם מציצים אל השמיים בשמעם מנוע רועם או מטרטר... ויש לא מעט כאלו. כך לא נראה בזיונות כמו אובדן מיותר של כלים חשובים רק בגלל שלא יודעים להעריך אותם בזמן. לדוגמא, אסבר את אוזנכם בסיפור "מגידואי" טיפוסי. מאחר ואני חבר בעמותת הדאיה שם אזהר בלשוני. מה לדעתכם עושים ישראלים בדאון עץ ישן ונדיר שכבר לא טס כמה שנים אבל תופס מעט מקום בהאנגר (כשהוא מפורק כמובן). על האש! איך בן אדם שטס בו מי יודע כמה שעות מסוגל לעשות את זה. חבר'ה - נכון לעכשיו אין מודעות היסטורית!

תחשבו על זה...
בן
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 15-09-2005, 06:59
  avinoam19 avinoam19 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
כבר אמרו את הכל
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Flypast שמתחילה ב "צודק!!!"

אז מה אגיד אני?

היות ואני קרוב יותר למטוסים עצמם ולהסטוריה שלהם,אני בדיעה שעמותה או אגודה כזו,(ויוחלט על השם),צריכה להיות בעמדה כזו בח"א ובמנהל התעופה האזרחית,שתוכל ,לדוגמה,לתעד כל מטוס,או יותר נכון כל כלי טייס,אזרחי וצבאי,שטס אי פעם בארץ,כולל אלו שטסים כעת,ובעליהם,ללא כל מגבלה של "סודיות" או "הגנת פרטיות".אלו הן בדיוק הסיבות שבהן משתמשים כיום כל הגופים שאליהם פנינו כדי לא לתת מידע.
כמובן שפירסום החומר יהיה כפוף לתנאים אלו.

נושאים נוסף,ומשלימים,הם תיעוד כל מכירות ורכישות המטוסים האזרחיים והצבאיים בארץ ,בעבר ובהווה,וכן תיעוד כל התאונות האויריות שהיו (ובתקווה שלא יהיו) כדי ליצור מאגר מידע רחב ככל הניתן על צד זה של התעופה בארץ.יש לזה כבר התחלה בצורת מאגרי מידע שבנו להם החברים במשך השנים.

אני יודע שישנם חברים שכבר עוסקים במלאכת קודש זו של תיעוד התעופה בארץ במשך שנים רבות.הם השקיעו שעות רבות של חיטוט וליקוט פירורי מידע,ואני מניח שיהיה להם קשה לחלוק במידע הזה.(ויש כאלה שגם כותבים,מפרסמים ומתפרנסים מזה).אבל כשחוקר נתקל בקיר אטום במהלך מחקרו,מה יהיה הצעד הטבעי לעשות?לפנות לחוקר אחר.כאן יהיה על העמותה ומנהליה לדאוג לסינרגיה בין החברים בין אם בתיווך ובין אם ביצירת הסכמים שונים ומשונים שידאגו להחלפת וזרימת מידע בין חברי העמותה ללא תקלות.העמותה גם תוכל,לאחר החלטות מתאימות,לכוון את החוקרים לעבוד בנושאים שעליהם יוחלט.

עמותה כזו היא כמובן גוף ללא כוונות רווח (מלכ"ר),אבל לא יזיק כמובן,אם חבריה יוכלו להיות מתוגמלים על מאמציהם,אני מתכוון על הוצאה לאור של פרסומים ,הפצתם ומכירתם בארץ ובעולם.אני משוכנע שכגוף
מאורגן יוכלו חברי העמותה לפרסם פרסומים אלו בצורה זולה ,מאורגנת ופחות או יותר בפורמט שיוחלט עליו.ולא יזיק אם העמותה גם תצבור הון בחשבון בנק (ע"י הכנסות ותרומות) שיעזור לחבריה ולהקציב סכומים לטובת שימור,תיעוד ואיסוף.

הזמנת מוטי ואבי משה היא חשובה לדעתי,ומעבר לכל רגשות או חשבונות עבר למיניהם שעלולים להיות אצל מישהו,מהטעם שאנשים אלה הם חלק בלתי נפרד מהנושא הכללי.הם לדעתי אינם אינדיוידואלים היכולים לקבל החלטות ולבצע דברים על דעת עצמם,אלא אנשי צבא המבצעים החלטות ומדיניות.אבל חשוב לשמוע ולכבד את דעתם האישית והמקצועית,כל אחד בתחומו,גם משום שמעבר לתפקידם הרשמי,הם מורעלים בדיוק כמונו על התעופה בארץ,חקרו ותיעדו.

ועוד כהנה וכהנה.ישנם עוד המון נושאים ואני מתאר שיוחלט עליהם בהמשך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 15-09-2005, 15:50
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,795
שאלה
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי avinoam19 שמתחילה ב "כבר אמרו את הכל"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי avinoam19
הזמנת מוטי ואבי משה היא חשובה לדעתי,ומעבר לכל רגשות או חשבונות עבר למיניהם שעלולים להיות אצל מישהו,מהטעם שאנשים אלה הם חלק בלתי נפרד מהנושא הכללי.הם לדעתי אינם אינדיוידואלים היכולים לקבל החלטות ולבצע דברים על דעת עצמם,אלא אנשי צבא המבצעים החלטות ומדיניות.אבל חשוב לשמוע ולכבד את דעתם האישית והמקצועית,כל אחד בתחומו,גם משום שמעבר לתפקידם הרשמי,הם מורעלים בדיוק כמונו על התעופה בארץ,חקרו ותיעדו.

אני לא בקיא במיוחד בפוליטיקה הפנימית של החיל, ובכלל של חוקרי וסופרי התעופה בצה"ל ומחוצה לו. מתוך דברים שנכתבו כאן, אני מקבל רושם לא טוב שלפחות חלקם חוטאים לכלל הציבור בניכוס (מלשון "נכס") מידע לצרכיהם האישיים ולטובת יוקרה - איני מכיר את אותם אנשים ואין לי דרך לאמת את האמור לעיל, ולכן אשאל את אלו המכירים: האם מהזמנת אותם אנשים תצמח טובה, או שאנו מזמינים את עצמנו "לישון עם האויב" ומכינים עבורם מקלות לתקוע לנו בגלגלים.

ושוב - איני שם את עצמי לצד מי מהצדדים, אלא רק מעלה שאלה לטובת השגת המטרה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 15-09-2005, 17:43
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הטבת לנסח זאת....
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "שאלה"

כנס הייסוד אמור להיות ארוע פרוצדורלי בו מוקמת העמותה.

בארוע הזה אמורים להגדיר את המטרות, להגות מנגנון ועוד....

בארוע כזה לא יוחלט על הקצאת כספים, מימון מחקרים והפקת ספרים שיביאו האנשים מהבית...

זה אמור להיון דיון פרוצדורלי של כמה אנשים שהחליטו להקים את המנגנון.

בשלב שני (או מאוחר יותר) יש להחליט עם מי עובדים, טיב היחסים שיבוססו וכיצד רותמים את המנגנון לשיתוף פעולה עם הגורמים השונים.

למרות שכולם עוסקים בחקר התעופה - יש ניגוד אינטרסים מהותי בין הגופים, ומנסיון, גם לא יותר מדי שיתוף פעולה.

להכניס את הגופים האלה לכנס היסוד, גם אם כמשקיפים, זו טעות פטאלית שעלולה להביא לקריסת העמותה עוד טרם הקמתה.

חוץ מלהזהיר, אני לא יכול לעשות כלום, אבל מודיע חגיגית שאם מה שיתפתח שם, לא יהיה לרוחי, לא אצטרף אליו. זה פעל טוב מספיק עד עכשיו - ומצידי גם יכול להמשיך...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 15-09-2005, 18:49
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
עידכון - אוצר מוזיאון חיל האוויר יבוא למפגש
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "מפגש יסוד להקמת העמותה הישראלית להיסטוריה תעופתית"

להלן הודעתו כפי שהתקבלה אצלי:

"שלום טל וערב טוב ,

הזמנה מעניינת מאוד !

אני בהחלט מתכוון להגיע .

האם אתם מתכוונים לפרסם הצהרת כוונות לפני הפגישה ?

תודה ולהתראות ,

אבי"

--------------------------------------------------

לגבי מוטי חבקוק - הוא בקשרים טובים עם מכון פישר, ואני מתכוון לנצל את כל מה שהמכון עושה בשבילו.

לכל הדואגים - המפגש הוא מפגש עקרוני, שנועד להיות צעד ראשון בדרך להקמת העמותה.

איננו באים להילחם בענף היסטוריה - אנו באים לסייע להם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 17-09-2005, 19:20
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אם טייפ מניח את הדעת, אז אין בעייה.
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "מועד הפגישה מתקרב - ואין עוד רשימה סופית של נושאים לדיון!"

נושאים לסדר?

1) הכרות - כל אחד יספר על עצמו, ידיעותיו, פעילותו
2) אבי משה סגל, ומוטי חבקוק יספרו על הגופים בראשם הם עומדים (אולי גם מישהו ממכון פישר ועמותת חיל האוויר)
3) כיצד יכולים הגופים לשתף פעולה ולהשלים זה את פעילותו של זה
4) כאן אני ממליץ בחום על המשך הדיון בפורום מצומצם (בלי האורחים) בענייני פרוצדורה.
נראה לי שכל דבר אחר עלול להגיע לידי ניגוד עניינים (למשל ערוב הצבא בפעילות אזרחית, או הפעלת גוף אזרחי לטובת הצבא באופן שעלול להתנגש עם מנהל תקין)
5) הכרות עם החוק והדרישות מעמותה רשומה
6) ההבדל בין עמותה לארגון
7) דיון - האם עמותה או ארגון?
8) המשך הדרך (רישום העמותה או הארגון)
9) קביעת תפקידים
10) הגדרת יעדים
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 17-09-2005, 20:28
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
גנראל יקר
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי general_m שמתחילה ב "סולו, לפי דעתי לפני שמתחילים..."

אין עדיין עמותה שעוסקת בחקר התעופה בישראל.

כל אחד מוזמן להצטרף, הבעייה היא שעוד אין לאן.

השאלה לגבי עמותה או ארגון או איגוד או מועדון נובעת מגדרות חוקיות והגבלות כאלו ואחרות, ובגלל שאיננו מכירים אותן (לטוב או לרע) כדאי ללמוד את זה ולדבר.

אך הגיוני הוא הדבר שהדיון בנושא הפעילות פרוייקטים ופעולות אחרות, יש לקיים אחרי שמחליטים מה יהיה אופיו של הגוף, ולא אחרי....

ובדיוק מהסיבה הזו, כאשר מחליטים איך להקים גוף, אין כל סיבה להזמין אנשים כדי לדון איתם על דרכי שיתוף הפעולה..... זה בערך כמו להעמיד מטרה, לירות כדור ואח"כ לתכנן את הרובה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 19-09-2005, 11:16
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
סדר יום מוצע לפגישה ביום רביעי, 21 בספטמבר 2005
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "מפגש יסוד להקמת העמותה הישראלית להיסטוריה תעופתית"

1830 - התכנסות בחדר הדיונים של מכון פישר ורישום המשתתפים

1840 - דברי פתיחה, הצגת מכון פישר

1845 - סבב היכרות של המשתתפים

ד י ו ן

הנושאים לדיון:

עמותה - כן או לא?

הסברים על הקמת עמותה, ניהול תקין שלה, עלויות וכיו"ב

דיון כללי על מטרות העמותה - כולל "רשימת מכולת" של כלל הנושאים המעניינים את החברים, לשם קביעת סדר עדיפויות מאוחר יותר

קביעת צוות מצומצם להקמת העמותה

קביעת תאריך יעד להקמת העמותה, ותאריך למפגש צוות ההקמה

ביקור בספרייה ומרכז המידע של מכון פישר (בהנהלת סא"ל מיל. עמוס כהן, ממכון פישר, וחבר בעמותת חיל האוויר)

היכרות עם מתקני בית חיל האוויר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:42

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר