19-06-2005, 18:25
|
|
|
|
חבר מתאריך: 18.01.03
הודעות: 7,325
|
|
כן, רוב העבודה שתוארה היא עבודת חוף
בוא נתאר את עבודות הים:
נשק:
בקר אש - אחראי על תפעול מערכת המב"א (מכ"ם בקרת אש) ועל הטילים הישראלים.
נשק - בד"כ תופס עמדת גשר בהפלגה - הגה או צופה. הוא גם צריך להיות נוכח ולעזור בניהול תרגילים של פח"ע, שבהם יורים או מתרגלים ירי של הנק"לים, המ"ג והתותחים הקלים.
ימאי - הימאי הבכיר מכונה "בוסמן" ותפקידו לנהל את תרגילי הימאות שעושים פעמים תכופות מדי. בשאר הזמן הוא תופס תפקידי גשר, כמו ה"בן" שלו (הימאי הזוטר) אם יש כזה.
כוון ימי - משום מה אסרו עלינו לדבר על המכוון... אם יתנו לי כאן אישור אז אני אפרט על התפקיד הדי מדליק הזה
גנ"ק:
בקר שו"ב - אחראי על תפעול מערכת השליטה והבקרה - מערכת ממוחשבת שנותנת מפה מפורטת של שדה הקרב. הבקר הזוטר בד"כ יושב על המכ"מ (תפקיד די משעמם) ובספינות נצ"ל (נגד צוללות) הוא מאייש לעתים את עמדת הטלפון התת ימי (תפקיד עוד יותר משעמם)
בקר גל"צ - מאייש את מערכת הסונאר. לא יודע הרבה על תפקידי נצ"ל כי הספינה שלי הוסבה לכזאת סמוך לשחרור שלי.
אלחוטן - יש שיגידו שזה תפקיד נוראי, יש שיגידו זה התפקיד מס' 1 בספינה. אבל חוק אחד שמעולם לא ראיתי אותו נשבר - האלחוטן הוא תמיד קרוע בראש. יש לו חדר קטן משלו - ואת זה אי אפשר להגיד על אף אחד בספינה חוץ מהמפקד, ובחדר הזה יש כמעט תמיד תמונות עירום, ספרים טובים, מערכת סאונד איכותית, וכמובן - האלחוט. בעקרון התפקיד שלו זה לשמוע צפצופים כל היום, לפענח אותם במוחו המשוכלל לצורך מטרה זו (בקורס הארוך והמתיש ביותר בבה"ד). מצד שני האלחוטן כמעט לא יוצא מהאלחוט, וגם כשכולם מתרוצצים בעבודות על החוף לפעמים הוא צריך להישאר, ללמוד ולפענח אותות.
אתת - האתת נמצא בגשר ומסייע לקצין הגשר ולמפקד להשתלט על העבודה הרבה - הניווט המדויק, עדכון המפות וה-GPS, שימוש באמצעי התאורה ועוד.
מחלקת אלקטרוניקה:
במחלקה זו מרוכזים כל הטכנאים, ואין להם תפקיד מוגדר בים, אלא אם כן (וזה לא מחזה נדיר) המכשיר שעליהם הם מופקדים מתקלקל והם צריכים לנסות ולתקן אותו או להכריז על השבתתו. יוצא דופן טכנאי הנשק שאחראי על ירי הטילים האמריקאים, וטכנאי הל"א שמאיישים עמדות במערכת הל"א
בקר הל"א הוא הבקר היחיד במחלקה זו, והוא אחראי על מערכת הל"א, ובזמן הפלגה תפקידו לזהות מכ"מים ולהשלים את תמונת השו"ב, וכמובן להדוף טילים ואיומים שונים בתרגילים או בקרב.
טכנאי בקרת מנועים, אגב, שייך למחלקה זו ולא למחלקת מכונה (אלא אם השתנה משהו ב-5 השנים האחרונות) ואין לו שום תפקיד מוגדר בהפלגה, למרות שהרבה פעמים צריך אותו שם למטה, אבל אם הכל תקין אז הוא תופס עמדה בגשר.
מכונה:
מכונאים הם זן מיוחד משום שכל תפקידם מסתכם בתפעול, תחזוק ותיקון המכונה האימתנית. עליהם מפקח קצין המכונה, הלא הוא ה"צ'יף". מכונאים ככלל לא מבצעים שום פעולה על הספינה שאינה קשורה למכונה, פרט לניקוי המדורים שעליהם הם מופקדים במסדר נקיון. לכן בהפלגה הם קבורים בחדר המכונות החם והרועש, מדי פעם רואים את הראש שלהם מציץ החוצה מאחד ההאצ'ים בשביל להתאוורר.
_____________________________________
קפצתי לביקור
|