14-12-2005, 18:58
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
אז אם כבר, כמה מילים על המטוס...
ה B-19 היה שייך למשפחה של מפציצים ארוכי טווח ניסיונים, ולפני שקיבל את הציון XB-19 הוא נקרא XBLR-2, eXperimental Bomber Long-Range 2. השניים האחרים היו XBLR-1 שהפך ל XB-15 ונבנה ע"י בואינג, ו XBLR-3 שתוכנן ע"י סיקורסקי אבל מעולם לא נבנה.
ה XB-19 תוכנן על מנת ללמוד שיטות לבניית מפציצים ואת מאפייני הטיסה שלהם, ואילו חברת דאגלס עצמה רצתה להפסיק את הפרוייקט מאחר שדרש הוצאות כספיות עצומות וזמן בנייה ארוך במיוחד.לעומת זאת צבא ארצות הברית (אז, ב 1938 כל המטוסים הופעלו ע"י הזרוע האווירית של צבא ארה"ב, USAAF, מאוחר יותר AAC) התעקש שהמטוס יושלם על מנת שיוכל להשלים את ניסוייו.
טיסתו הראשונה של המטוס הבודד שנבנה הייתה ב 27 ליוני 1941. ב 1943 הוחלפו מנועי ה Wright R-3350-5 Cyclone במנועי ה Allison V-3420-11 וציון המטוס שונה ל XB-19A. לאחר שהושלמו הניסויים המטוס הוסב למטוס מטען, ושירת בתפקיד זה עד לגריסתו בשנת 1949.
מוטת כנף: 64 מטר.
משקל המראה מירבי: 73 טון.
מהירות מירבית: 330 קמ"ש.
חימוש: שני תותחי 37 מ"מ, חמישה מקלעי 12.7 מ"מ, שישה מקלעי 7.62 מ"מ ופצצות במשקל של 16 טון.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 14-12-2005 בשעה 19:02.
|