לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-01-2006, 18:58
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
אל על מעלה הילוך

בעידן של תחרות גוברת נאלצת אל על לשנס מותניים ולשדרג את מחלקות היוקרה, האוכל והבידור.

בעידן שבו כל המציאות התעופתית הולכת להשתנות, כשחברות תעופה זרות הולכות להגדיל מאוד את מכסת הטיסות שלהן לישראל וממנה, אל על, חברת התעופה הלאומית שעברה לידיים פרטיות, נאלצת להיערך במרץ לקראת התחרות.

כבר בתחילת 2005 גיבשה החברה תוכנית חומש, תחת השם "אל על 2010", שמטרתה לתכנן את עתידה האסטרטגי של החברה. "חזונה של אל על הוא להוביל את שוק התעופה בישראל ולהיות הבחירה הראשונה והמועדפת לכל התנועה האווירית לישראל וממנה", אומר מנכ"ל החברה, חיים רומנו.

אז איך עושים את זה? כצעד ראשון החליטה הנהלת אל על להשקיע כ-250 מיליון דולר ברכישת שני מטוסים רחבי גוף נוספים, וכ-100 מיליון דולר נוספים בשיפור מערכות המידע, השירות, התחזוקה וההנדסה של החברה.

ואכן, כבר באוקטובר 2005 חתמה החברה על הסכם עם חברת "בואינג" לרכישת שני מטוסים מסוג 777-200ER חדשים. מטוסים אלה, שמיועדים להתקבל בחברה במהלך שנת 2007, יצוידו במושבי מיטה במחלקת עסקים ובמושבי מיטה מהודרים במיוחד, שמעוצבים כתאים אישיים, במחלקה הראשונה.

במקביל החליטה החברה לשדרג את תצורת תאי הנוסעים שלה, במיוחד במחלקות היוקרה שלה, בהשקעה של יותר מ-30 מיליון דולר. המטוסים הראשונים שישודרגו הם ארבעת מטוסי הבואינג 777 שכבר מצויים בשימוש אל על, שבהם יותקנו מושבי מיטה בהשקעה של 10 מיליון דולר.

כמו כן בוחנים
בחברה את האפשרות להתקין בארבעת מטוסים אלה מושבי מיטה מיוחדים במחלקה הראשונה. עלות השדרוג הזה היא כמיליון דולר למטוס, ובנוסף, הוא דורש צמצום מספר המושבים במחלקה הראשונה משישה לארבעה.

עד כה כבר השקיעה החברה 3.6 מיליון דולר לצורך שדרוג מחלקת העסקים של צי מטוסי הבואינג 767. במטוסים אלה מוחלפים המושבים הישנים ב"מושבי ערסל". בחמשת המטוסים הגדולים יותר מדגם זה (אלה שטסים ליוהנסבורג ולמזרח הרחוק) זווית ההטיה לאחור של מושבי הערסל תהיה 165 מעלות, ואילו בשני המטוסים הקטנים יותר (אלה הטסים לאירופה) זווית ההטיה תהיה 155 מעלות. שדרוג זה יסתיים באמצע ינואר.

גם מחלקת העסקים במטוסי הבואינג 747-400 תשודרג . לדברי רומנו, אל על כבר קיבלה החלטה להתקין מושבי מיטה במטוסים אלה בעלות של 10 מיליון דולר.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/gallery/294/635.jpg]

3.6 מיליון דולר הושקעו בשדרוג מחלקת העסקים בבואינג 767

כדי לבחור את המושבים הרצויים למחלקות היוקרה הוקם בחברה צוות מיוחד, בראשותו של רומנו, המורכב ממנהלי שירות בטיסה ומדיילים - שלהם הניסיון הרב ביותר במפגש מול נוסעים בטיסה. בצוות משתתפים גם דיילי קרקע, המעניקים שירות לנוסעים לפני העלייה למטוס, מקדמי מכירות ומנהלי הדסק העסקי של אל על. מטעם ההנהלה שותפים לתהליך יו"ר הדירקטוריון, סמנכ"לים, ראשי אגפים ונציגי החברה בחו"ל.

מושבי המיטה החדישים מיוצרים על-ידי מספר חברות, חלקן אירופיות וחלקן אמריקניות, והצוות יצטרך לבחור את המושב האולטימטיבי לצורך שדרוג מטוסי אל על.

הבעיה היא שבסופו של תהליך עדיין יישארו הבדלים בין המטוסים שיעברו את השדרוג לבין המטוסים שלא יעברו אותו, כמו דגמי הבואינג 737 ו-757. רומנו מסביר שמטוסי ה-737 וה-757 הם מטוסים צרי גוף, הטסים לטווחים קצרים ובינוניים. לדבריו, "המושבים שמספקת אל על במטוסים האלה עומדים בסטנדרטים בינלאומיים למטוסים צרי גוף. המושבים במטוסים אלה אינם ניתנים להשוואה לאלו של ה-777 או ה-747, אבל גם במטוסים אלה אנחנו מגדילים מאוד את המרווח בין שורות המושבים ואת זווית ההטיה לאחור של גב המושב.

"במטוסי 767 אנחנו מסיימים להתקין מושבים חשמליים חדישים המספקים רמת נוחות טובה יותר מהמושבים הקודמים שהיו במטוסים האלה".

אתם משקיעים מאמץ רב בשדרוג מחלקות היוקרה שלכם.

"זה נכון, אבל אני חייב להדגיש ששדרוג תאי הנוסעים במטוסים לא חל רק על מחלקות היוקרה אלא כולל גם את מחלקות התיירים. בכל המחלקות אנחנו נאפשר לגלוש באינטרנט בזמן הטיסה, לדבר בטלפון הסלולרי, או להשתמש בערוץ 'הוט' שיופעל במטוסים, במסגרת תהליך שדרוג הבידור בטיסה הנמצא עתה בעיצומו".

אתם משדרגים גם את האוכל המוגש במטוסים?

"אנחנו מבצעים עתה שדרוג כולל לאוכל המוגש במטוסינו, בכל המחלקות. לדוגמה, כבר היום 30% מארוחות הבוקר שלנו הן ארוחות בריאות, ובקרוב נוכל לבשר על שינויים בשאר הארוחות שלנו".

מדוע אתם משקיעים כל-כך הרבה כסף בשדרוגים השונים?

"כי אנחנו רוצים להיות הבחירה הראשונה של נוסעים ליעדים רבים בעולם"

כן ל"שמים פתוחים"

למרות החשש הברור מתחרות, אל על דווקא מסכימה להצעה שהעלה שגריר האיחוד האירופי בישראל, רמירו סיבריאן אוזל, ליישם מדיניות "שמים פתוחים" בין האיחוד האירופי וישראל, במקום הסכמי התעופה הדו-צדדיים הקיימים היום מול כל מדינה אירופית בנפרד. הסכם כזה, אגב, כבר נחתם בין האיחוד האירופי לארצות-הברית.

האירופים מעוניינים במדיניות "שמים פתוחים" בין ישראל לאירופה כדי לאפשר לחברות התעופה האירופיות להגביר את פעילותן בישראל, ובתמורה הם מוכנים להעניק זכויות נוספות לחברות תעופה ישראליות.

"יישום מדיניות זו ישפר מאוד את אפשרויות הבאת התיירים לישראל ואת האפשרויות של הישראלים לטוס לאירופה ובתוכה", אומר רומנו. "אבל זה בתנאי שיתאפשר לנו להתחרות כשווה מול שווים ובהדדיות מלאה. השוויון הזה צריך לכלול, מעבר לאספקטים התעופתיים, גם נושאים כמו הוצאות הביטחון של אל על, המגיעות לכ-50 מיליון דולר בשנה".

http://www.nrg.co.il/online/14/ART1/028/390.html
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 03-01-2006 בשעה 19:04.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:02

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר