לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 29-12-2005, 16:49
צלמית המשתמש של שמוליק
  שמוליק שמוליק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.01
הודעות: 10,760
Facebook profile
פ"ש - מיקץ

בפרשתנו פרעה מחפש "איש נבון וחכם" שיפתור את חלומו,ונביא סיפור על איש חכם, הצדיק רבי שלום שבדרון זצ"ל: אחד הבחורים שהשתתף בקביעות בשעורי הערב החל להחסיר מספר ימים, הלך ר’ שלום לבית הבחור, נקש על דלת בית הוריו והנער נראה בפתח.
אמר הרב: שלום עליך יקירי.בימים האחרונים לא ראינו אותך – חששנו אולי חלית, או שמא משהו מציק לך... . ענה התלמיד: מורי ורבי, לא, ב"ה אני מרגיש טוב, אני גם אוהב ללמוד גמרא, זו ההנאה האמיתית שלי, אלא שהשבוע אחסיר. ובשבוע הבא אשוב לספסל הלמודים ביתר שאת.
שאל הרב: מה קרה? מישהו חולה במשפחה? . והתלמיד ענה: לא, חלילה. יש לי סיבה צדדית שמונעת ממני להשתתף בשיעור, אך כמו שכבר אמרתי אני מבטיח להשתתף בשקידה מיד עם סילוק הטרדה.
הסכים הרב ,אך התעקש לדעת את הסיבה ,והבחור נכנע להפצרותיו של ר’ שלום ונאות לספר: . את האמת אספר: השבוע מתקיים המשחק המרכזי ב"כדור רגל" שעות המשחק חופפות לשעות השיעור ואני, כמו שאני, לא מסוגל לוותר על רגעים אלו. אני "מכור" למשחקי כדור, אני אוהב בכל ליבי את המשחק וגיבוריו.
ר’ שלום שמע את הדברים ושתק שתיקה קצרה. אחריה הרים עיניים אוהבות,ושאל מה סוד האושר במשחק הכדור? . "אם הרב רוצה אסביר לו" אמר התלמיד בחיוך, "המשחק כמו שהוא מתחלק לשתי קבוצות ואם נרצה להגדיר את ההצלחה על רגל אחת נאמר – שמי שמבקיע את השער הוא המאושר, זאת אומרת, בצידי המגרש יש שער רחב ממדים ומי שבועט בכדור ומכניסו לשער הוא המנצח. הרגע שהכדור נכנס לשם - הוא הרגע של המשחק".
הבחור סיים את דבריו בהתרגשות, הוא לא האמין שהוא ישב אי פעם ליד ר’ שלום ויספר לו סיפורי "כדור רגל".....
ר’ שלום העמיד פני תם כמי שאינו מבין כלל בכדור ושאל שאלה:מה החכמה הגדולה להכניס כדור לתוך שער?! בוא עמי ואני אראה לך איך שאני בועט לתוך השער עשרים כדורים במהירות הבזק... . הבחור חייך: את העיקר שכחתי לספר לרב!ליד השער עומד שומר והוא משתדל למנוע, והחכמה היא להתגבר עליו.
ואיך, באמת, מצליחים להתגבר עליו. שאל ר’ שלום. . נו זו החכמה במשחק. ומי שמצליח הוא השמח הוא ה---זה הסיפוק הגדול של המשחק.
"אני רוצה להבין" ביקש ר’ שלום "השומר לא הולך לישון? הוא נמצא ליד השער עשרים וארבע שעות ביממה?" . "מה פתאום!", צחק הנער , "ודאי שהוא הולך לישון, הוא עומד שם רק בשעת המשחק,ואח"כ הוא שב לחיי היום יום".
"אם כך" שאל ר’ שלום "אז מה הבעיה, נבוא בלילה כשהשומר הולך ונבקיע את השער ללא שום בעיה".. . הבחור הגביה את קולו: "דווקא משום כך, דווקא בגלל שהשומר מסתלק ואין קושי להכניס את הכדור, אין זו חכמה. החכמה והגבורה היא רק בשעת הקושי, עומדים שם במגרש עוד נערים שמונעים להכניס את הכדור, ולמעשה, כל הקבוצה מונעת מנערי הקבוצה השניה להכניס את הכדור..."
ר’ שלום נעמד על רגליו הביט על הבחור ואמר בקול: "ישמעו נא אזניך מה שפיך מדבר. האם לבוא לשיעור בשבוע הבא זו גבורה?! אתה הרי רוצה ללמוד ובשבוע הבא אין לך שום מניעה לבוא לשיעור, אם כך, החכמה היא לא גדולה במיוחד. החכמה הגדולה היא בשעה שיש מפריע שעומד בשערי בית המדרש ומונע את הכניסה, בשעה זו נקודת האושר – להבקיע את השער..."
"כן, כן, לפום צערא אגרא" תפס הבחור את עומק הדברים ומלמל בחכמה "אבל אני..." . "אל תפר את כללי המשחק. הכנס נא לשערי בית המדרש ברגע הקשה והמשמח" חייך ר’ שלום .
ר’ שלום הושיט לו יד לבבית ונפרד.למחרת הוא הגיע לשיעור.... ר’ שלום עמד לפניו בהערכה...(ספר 'קול חוצב')
_____________________________________
שמוליק.................................................. ..............העוגות של שמוליק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #2  
ישן 29-12-2005, 16:52
צלמית המשתמש של שמוליק
  שמוליק שמוליק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.01
הודעות: 10,760
Facebook profile
קצרים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמוליק שמתחילה ב "פ"ש - מיקץ"

''ויריצהו מן הבור ויגלח'' (מא, יב)

רש''י : מפני כבוד המלכות.

ואילולא כבוד-המלכות, כלום אינו צריך אדם לגזוז שערותיו, אחרי ישיבה כה ממושכת בבית-הסוהר?

ברם, הלא אמרו חכמינו: ''בראש-השנה יצא יוסף מבית-האסורים'' (ראש השנה י') - ואם-כן כיצד התגלח יוסף ביום טוב? על כך משיב רש''י: ''מפני כבוד המלכות'' - שפי שפוסק הש''ך, שלצורך מצוה מותר... (תורת משה).

''בראש-השנה יצא יוסף מבית האסורים'' - בכל אדם מישראל מצויה נקודה פנימית של צדקות ויושר, שלעולם אינה נפגמת. כנגד נקודה זו אמרו חכמינו: ''צדיק גמור אינו בולע'' (מגילה ו') - אין היצר-הרע יכול לבלוע את הנקודה הזאת. . כל ימות השנה נתונה אותה נקודה פנימית - הקרויה ''יוסף הצדיק'' - בבית-האסורים, בין כוחות הגשמיים ותאוות הגוף; ואילו שמגיע ראש-השנה, כאשר היהודי משליך מעליו את כל תאוות הגוף הוא מקבל עול-מלכות-שמים - אזי יוצאת נקודה זו מבית-האסורים ומתגלית... (ספרים)


''ועתה ירא פרעה איש נבון וחכם'' (מא, לג)

מקשים המפרשים, הלא פרעה קרא אותו לפתור את החלום ולא לתת עצות, ומה ראה יוסף לתת עצה?

למעלה נאמר: ''וייקץ פרעה ויישן ויחלום שנית'' (מא ד-ה) - כלומר, שכל זה נתרחש בחלום.הוא חלם, שהקיץ וחזר ונרדם. יוצא איפוא, כי בשעה שפתר יוסף את החלום, צריך היה לפתור גם את קטע-החלום הזה . וזהו שאמר יוסף: ''ועתה'' אפתור לך את החלום של ''וייקץ'' והפתרון הוא-''ירא פרעה איש נבון וחכם''- עליך להקיץ מתרדמתך ,לראות היטב את המצב ולהקדיש מאמצים ומרץ,למצוא איש נבון וחכם אשר יציל את הארץ מחרפת-רעב.

''וישתחוו לו... ויכרם ויתנכר אליהם'' (מב, ו-ז)

דרך העולם הוא אדם המנוצח על ידי חברו, הרי הוא מצטער על כך צער גדול. ובכן, אילו היו האחים יודעים בשעה שהשתחוו ארצה, כי יוסף הוא זה, אשר כה לעגו לו בעת שסיפר להם את חלומו, שעתידים הם להשתחוות לו - הרי היו אז מלאי צער ודיכאון, כיאות למנוצחים. לפיכך התנכר להם יוסף כעת, כדי למנוע מהם את הצער הזה.

התורה מספרת בזה שבחו של יוסף הצדיק. שכן אדם אחר הרי היה שמח לנצל הזדמנות כזו לשם נקמה,למען ירגיש השונא היטב את מפלתו וכניעתו;ואילו יוסף עשה את ההיפך מזה. דווקא בשעה אשר ''וישתחוו לו'', העלים מהם את הזהות האמיתית,''ויתנכר להם'' ,אף כי ''ויכירם'' - כדי למנוע מהם את הצער והחרפה של המנוצחים.(קדושת הלוי)



''ויאמר ראובן...את שני בני תמית...ויאמר לא ירד בני עמכם'' (מב, לז)


רש''י: לא קבל דבריו של ראובן אמר בכור שוטה הוא זה.

יעקב ראה בזה שאומרים עליהם: ''מרגלים אתם'' - שרוצים להענישם על חטא העתיד של המרגלים, כשם שהם הענישו את יוסף שעתיד לצאת ממנו ירבעם בן נבט, לפיכך לא רצה לקבל את ערבותו של ראובן, אשר שבטו עתיד לקחת חלק בחטא המרגלים. אולם, את ערבותו של יהודה קיבל, לפי שממנו לא יצאו מרגלים, אלא אדרבה, כלב בן יפונה, משבט יהודה, התנגד למרגלים בתוקף - וממילא ערבותו בטוחה היא... (מלא עומר)

''ואת אחיכם קחו וקומו שובו אל האיש'' (מג, יג)

קחו אתכם את האחווה - ''את אחיכם'' - ''וקומו שובו אל האיש'' - עלידי כך תשובו בתשובה לפני השם יתברך הקרוי ''איש''. אתם חטאתם בעזיבת האחווה - ''הסיעו עצמן מן האחווה'' (רש''י לז-יז) - הרי תשובתכם היא לחזור אל האחווה(מפי שמועה)

גרסה להדפסה:
https://2005-uploaded.fresh.co.il/2...29/83704981.doc
_____________________________________
שמוליק.................................................. ..............העוגות של שמוליק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:21

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר