לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-02-2006, 18:16
  kokoko kokoko אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.05
הודעות: 35
f-35 מתקרב לחיל האוויר- גם F-22 בתמונה

חדשות
מה יהיה מטוס הקרב הבא של ישראל?

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/SIP_STORAGE/DOVER/files///4//49744.jpg]

י
ום שישי, ה' שבט התשס"ו, ‏03 ‏פברואר ‏2006, 07:00
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_Site/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_Site/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]

בחיל האוויר בוחנים דגמים מתקדמים: אחד המועמדים הוא האף-35, מטוס קרב חמקן לתקיפה וליירוט. האף-22, לעומתו, נחשב למטוס הטקטי הטוב ביותר בעולם, ועלותו נאמדת במאות מיליוני דולרים ליחידה

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_Site/tans.gif]

יהושע בריינר, כתב 'במחנה'

חיל האוויר בוחן את רכישת מטוס ה"אף-35" (ג'יי-אס-אף) במסגרת עסקת רכש גדולה של מטוסי קרב, שבה צפוי להיבחר כלי הטיס הבא של החיל בשנים הקרובות. כמו-כן, מביעים בחיל עניין גם במטוס ה"אף-22", המוגדר כ"דור הבא" של מטוסי הקרב בעולם כולו, ונמצא בשימוש חיל האוויר האמריקאי. שני הדגמים הם מטוסי חמקן, ובעולם התעופה מעריכים כי השניים צפויים להיות מטוסי הקרב המאוישים האחרונים. לדברי גורמים המעורבים בנושא, קיימת סבירות גבוהה יותר שהאף-35 יהיה המטוס הנבחר. בארה"ב נמצא צוות מיוחד בראשות קצין מלהק הציוד של חיל האוויר, שחבריו משתתפים בפרויקט הג'יי-אס-אף כמשקיפים, ובחיל האוויר כבר מונה קצין בדרגת רס"ן כאחראי על המעקב אחרי הפרויקט.
"ההערכה היא שהמטוס יהיה אחד המתמודדים בתוכנית "פריטים עיקריים" של חיל האוויר ב-2007", אמר ראש ענף תוכניות מטוסים, סא"ל דני. "אנו בוחנים את מידת ההתאמה של האף-35 לצרכים הייחודיים של חיל האוויר, אך חשוב להדגיש שאין החלטה סופית בנושא. לדבריו, אחד הנושאים העיקריים בהחלטה על רכישת המטוס הוא שילוב מערכות במטוס על-פי הצרכים הייחודיים. "מדובר בהשקעה שתעצב את הרכב המטוסים ב-20 השנים הקרובות לפחות", הוסיף סא"ל דני.
"חיל האוויר מעוניין במטוס קרב כחלק מעסקת המטוסים הבאה, והג'יי-אס-פי בהחלט נמצא על השולחן בעדיפות גבוהה", אמר ראש מדור תכנון שנתי ורב-שנתי במחלקת תכנון וארגון (תוא"ר), רס"ן א'. "כעת אנחנו מנסים לגבש עמדה ולבדוק אלו יכולות יש למטוס ואלו יתרונות הוא מביא לחיל האוויר הישראלי. גם האף-22 הוא מטוס שאנחנו בוחנים, שכן מדובר במטוס מליגה אחרת שמשנה את תמונת הקרב, אולם יש ברשותנו רק מידע מועט לגביו".

מתחמק ומיירט

מטוס האף-35, או בשמו המלא "Fight Strike Joint" (מטוס תקיפה משותף) הוא מטוס קרב חמקן שנועד למטרות תקיפה ויירוט, ושנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים בחברת "לוקהיד מרטין" בעבור זרועות האוויר האמריקאית והבריטית. מחיר מטוס נע בין 28 ל-38 מיליון דולר, והוא בעל מנוע אחד מתוצרת "פראט אנד ויטני". אורכו 15.4 מטר, אורך מוטת הכנפיים שלו הוא עשרה מטרים וחצי וגובהו כחמישה מטרים. על-פי הדיווחים, הוא צפוי להיכנס לשימוש מבצעי בשנת 2008.

הטקטי הטוב בעולם

מטוס האף-22, הידוע גם בשם "raptor", נחשב למטוס הטקטי הטוב בעולם. כיום הוא נמצא בשימוש ארה"ב בלבד, אולי משום שעל-פי הדיווחים, מוערכת עלות פיתוח מטוס אחד בלמעלה מ-250 מיליון דולר. המטוס מיועד להשגת עליונות אווירית, אולם הוא מסוגל לבצע גם התקפות קרקעיות ומשימות של לוחמה אלקטרונית וביון. למטוס שני מנועים מתוצרת "פראט אנד ויטני", אורכו כ-18 מטרים, אורך מוטת הכנפיים שלו הוא כ-13 מטרים וחצי וגובהו כחמישה מטרים.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 05-02-2006, 14:20
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
כתבה די חובבנית
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי אבי ירדן שמתחילה ב "מאיפה ההבדלים האלה במחיר?"

- האף-22 לא עולה 250 מיליון, אלא 150 מיליון דולר (לפחות במחיר הזה ארה"ב רוכשת אותם).
- "Fight Strike Joint"? שלום כיתה ב'? חיפוש קצר בכל אתר תעופה צבאית חובבני, או ידע בסיסי ביותר באנגלית היה גורם לכל תלמיד חטיבה שמגיש עבודה להבין שהשם הוא Joint Strike Fighter.
- עולה יותר כסף להקליד Raptor עם R גדולה כמו שהמורה רחל לימדה לפני אי אילו שנים?
- במקום מסויים בכתבה הקלידו "ג'יי-אס-פי" במקום "ג'יי-אס-אף".

http://www1.idf.il/dover/site/mainp...&docid=49724.HE
כתבה כזו שכוללת טעויות בוטות גם של הכתב וגם של העורך לא מוסיפה הרבה לערך של "במחנה". מקווה שירימו את עצמם קצת ויפסיקו לזלזל בקוראים.

"אבי ירדן" המחירים נובעים מכמה דברים:
-האף-22 דו-מנועי בעוד האף-35 חד מנועי.
-לאף-22 מערכת הנעה וקטורית (TVC- Thrust Vector Control) שמאפשרת תמרונים חריפים יותר בזמן. גם לאף-35 (לפחות בדגם B) תהיה מערכת ניתוב גזי הפליטה, אבל היא תהיה "סטטית" ותשמש רק להמראה ולנחיתה.
-האף-35 נמצא עדיין מוקדם יחסית בשלב הפיתוח והגדרת המערכות, בעוד שהאף-22 כבר מבצעי. נטייתו של העולים היא שדברים יעלו יותר ממה שתכננת בהתחלה.
-האף-35 נועד להיות מראש מטוס זול ורב משימתי, אשר יהווה מרכיב כמותי בכוח האווירי של ארה"ב (לאו דווקא כמותי בשילוב בכוח של מדינות אחרות). לעומתו האף-22 נועד להיות האיכותי והיקר יותר, ומראש לא תוכנן לרכוש אותו בכמויות גדולות. לכן סביר להניח שהאמריקאים בחרו לשלב מערכות ויכולות מסויימות באף-22 אבל לוותר עליהן באף-35. מן הסתם ששילוב יכולות מתקדמות יותר יקפיץ גם את המחיר של האף-35 (כמו שתשווה מחיר של אף-16 מבלוק 52+ או 60 לזה של אף-16 מבלוק 5. )
- לא ציינו בכתבה בדיוק לאיזה דגם של האף-35 מתייחסת הערכת המחיר. לא הגיוני למשל שלדגם B בעל המערכת להמראה אנכית יהיה אותו מחיר כמו של דגם A הבסיסי או C להמראה מנומ"ט.

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 05-02-2006 בשעה 14:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 05-02-2006, 15:04
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,240
Facebook profile
מחירים
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "כתבה די חובבנית"

ההערכה הרשמית של מחיר ה F-22 היא כ 200 מיליון דולר ארה"ב, אם כי המטוס בשלב זה אינו מיועד ליצוא.
מחירי ה F-35:
דגם CTOL - A (גירסת ח"א - המראה ונחיתה משד"ת יבשה) כ 45 מיליון דולר.
דגם STOVL - B (גירסת הבריטים - ממריא ונוחת אנכית) כ 60 מיליון דולר.
דגם CV - C (גירסת חיל הים - ממריא ונוחת על נומ"טים) כ 55 מיליון דולר.

רק לשם השוואה:
הרעם עולה כ 100 מיליון דולר.
הסופה כ 45 מיליון דולר.
מחיר המטוס כולל מטוס + מערכות היקפיות + מע"מ (סתאאאאם).

בימים אלה סיימו את בניית גוף ה AA1 (המטוס המבצעי הראשון) והוא הועבר לשקילה ולהתקנת מנוע.
באתר הזה ובאתר הזה נתונים די מעניינים על ה JSF.
כאמור ארה"ב שילבה במטוס הזה יצרנים ממדינות שונות בעולם וביניהם ישראל.
מערכת חדשה ומעניינת במטוס היא יכולת ניטור ביומטרי של מערכותיו הפיזיולוגיות של הטייס.
לטייס כפפה (כמו של אסטרונאוטים) המודדת בכל רגע נתון ל"ד, דופק, קצב נשימה וכו', כל המידע הזה מועבר למחשב המטוס הלוקח בחשבון את הטייס.
בעת הצורך המחשב יעשיר את החמצן באוויר המוזרם לטייס, ישלוט על הג'י של המטוס וגולת הכותרת היא הימנעות ו/או החלצות מורטיגו (המחשב ייקח שליטה על המטוס ו.....הבייתה).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 05-02-2006, 15:10
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
מה המקור שלך לתג מחיר של 200 מיליון דולר?
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מחירים"

לפני שאתה עונה- כתבה ממגזין חהא"א, מלפני שנה. http://www.afa.org/magazine/Feb2005/0205raptor.asp
"Raptor costs are falling. Lockheed Martin, the contractor, expects the next few production lots will get the F/A-22 unit flyaway cost under $100 million (in 2005 dollars). That would mark a 25 percent decrease off today’s $133 million sticker price."

*בשנת 91 תוכננה רכישה של 648 ראפטורים בעבור 86.6 מיליארד= 133 מיליון דולר.
*בשנת 93 קוצץ המספר (פעם אחת מיני רבות) ל 442 מטוסים בעבור 71.6 מיליארד דולר= 161 מיליון דולר ליחידה. עדיין לא סכום שאפילו מתקרב ל 200 מיליון.

200 מיליון דולר ליחידה היא הערכת העלות רק למקבץ של ייצור ראשוני של כ 70 מטוסים. לאחר תחילת הייצור המלא (Full Rate Production) המחיר יורד דרסטית, ובו ובד"כ מתחשבים.

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 05-02-2006 בשעה 15:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 05-02-2006, 22:12
  fezy1 fezy1 אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 02.02.06
הודעות: 31
מחירי מטוסים
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי רן אליהו שמתחילה ב "חזיז ורעם, "רעם" עולה 100 מיליון דולר???"

לגבי תגי מחיר של מטוסים- מדובר בנושא מסובך מאין כמוהו, שאפשר לכתוב עליו דוקטורת.
כמה דברים- לאמריקאים ישנם סוגים רבים של מחירים ומי שאינו מומחה בתחום (ואני ממש לא מומחה) יתקשה להבין מדוע ישנם הפרשים בין מחירים המוצגים במקום אחד לעומת מחירים של אותו מטוס המוצגים במקום אחר.
רק כדוגמא- ניתן להציג את מחיר המטוסים יחד עם כל העלות של המו"פ או ללא כל המו"פ וכו'. כמו כן כפי שנכתב, המחיר מושפע מיידית מכמות המטוסים המוזמנים.
לגבי המחיר של הרעם- למרות שמוצג כאילו הרעם עלה 100 מיליון למטוס, הרי שזה לא באמת נכון, מדובר בכסף שהוא סיעו אמריקאי שנישאר בארה"ב- אנחנו רק מחליטים איזה סוג מטוס או טנר לקנות איתו 50 רעמים או 150 סופות או לא יודע כמה טנקים וכו', לכן למי שיש טענות לגבי "בזבוז" הכסף ומדוע הוא לא מושקע בילדים של ירוחם, זהו ההסבר, הילדים של ירוחם לא צריכים טנקים בשלב הזה...
fzy1
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 05-02-2006, 22:12
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
הערת אגב...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי kokoko שמתחילה ב "f-35 מתקרב לחיל האוויר- גם F-22 בתמונה"

חייבים לזכור ולהזכיר לעם היושב בציון...:
א. אין בטחון שח"א אכן ירצה ביגרסאות הללו - לפחות בשלב הזה.



ב. אין בטחון שאכן האמריקאים ירצו למכור לנו את הגירסאות הללו כבר בשלבים הנוכחיים.
ג. אנחנו לא "קונים" אלא "מקבלים" (מי שרוצה יקרא לזה "רוכשים".....) איש מאיתנו כאן לא משלם עבור המטוסים הללו. משלם המיסים האמריקאי (זה שאנו כל כך אוהבים לשנוא ולהעליב מדי פעם....) הוא זה שמשלם עבורם דרך כספי הסיוע - FMF.



יחד עם זאת, "רכישות" כאלה באות על חשבון רכישות אחרות בכספי הסיוע האמריקאי. כלומר - קיים תקציב סיוע שנתי וישראל זכאית להגיש בקשות רכש כאלה או אחרות לאישור הממשל. עד יכלה התקציב השנתי שניתן לנו.

להערכתי (ואיש אינו יכול לקבוע זאת בוודאות) - במידה ונחליט להצטייד במטוסים היקרים הללו, ובמידה והממשל בארה"ב יחליט מסיבות אלו או אחרות לאשר רכישה כזאת, אני יכול "לחזות" כיצד ירושלים מבקשת להגדיל את תקציבי סיוע ה- FMF בסדרי גודל משמעותיים כדי לשמור על אופציות רכישה אחרות להן זקוק צה"ל (יבשה וים). אם הקונגרס לא יאשר הגדלה כזאת - נראה לי שאחת מהשתיים - או שישראל תוותר בשלב זה על רכישת המטוסים היקרים הללו או שנקבל כמות קטנה שלהם בשלב ראשון ל "משימות מיוחדות".

בכל מקרה - אין להתעלם משלושת הנקודות שהזכרתי לעיל.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 05-02-2006 בשעה 22:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:08

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר