לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 12-03-2006, 07:09
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
עברית קשה שפה....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "סיקורסקי S-58/H-34"

לא "משתי דגמים"... אלא "משני דגמים..." - ולעניין:

אם זכרוני אינו בוגד בי הרי שלפני 1967 עשה חיל האויר שימוש בשני דגמים של מסוק הסיקורסקי:
  • S-55 משנת 1956 ועד 1963 להלן תמונתו:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.geocities.com/TimesSquare/Cavern/6130/s-55-1c.jpg]

  • S-58 וכאן תמונת (תמונה בשרות הצבא האמריקאי):

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.redstone.army.mil/history/aviation/aircraft/h-34_ch-34.jpg]


תוכל לראות יפה את ההבדלים בזנב למשל. אינני יודע בביטחון אם השתמשנו ב- 55 במלחמת ששת הימים. את ה- 58 ראיתי בפעילות אז.

לא זכור לי שימוש ב"סיקורסקי" אחר באותה התקופה. גם אינני יודע דבר על תתי הדגמים אליהם התייחסת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 12-03-2006, 09:33
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אכן כך
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "S-58 מפנה פצועים, מלחמת 6 הימים"

אל תתפוס אותי במילה, כי אני לא ליד המקורות שלי, אבל אכן שרתו בח"א מספר תת דגמים של מסוק ה-S-58, וכמו שכתבת באמת המקור למסוקים (איני יודע אם כולם) היה גרמניה - בעיסקה סיבובית שגרמניה רוכשת את המסוקים והם מובלים אל ארץ הקודש (כך גרמניה "פיצתה" את ישראל [כמו שהיה גם עם הפטונים] וכך ארה"ב לא הפרה "נורא" את האמברגו על ישראל - למרות שמסוקים לא נחשבו כלי מלחמה).

ההבדלים החיצוניים בין הדגמים:

א. חיפוי שריון בתחתית המנוע ("פלטת גחון") שנועדה להגן עליו ומחורי קליעים מזדמנים
ב. צורה שונה של כני הנסע (קורות ישרות מול קורות מכופפות כמו בתמונה שהובאה כאן)
ג. צורת המדרגות החיצוניות (כמו שבין ה-S-58 וה-S-55) בחלק היו "חורים מעוגלים" ובאחרים מלבנים עם דלת חיפוי קפיצית (שלא תמיד נשארה שם).


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אם תשווה את זו, לתמונה שהעלה סרפד - תוכל לראות שצורת כן הנסע שונה.
באשר למסוק שבמוזיאון - מדובר ב-H-34 - פשוט בדקתי לו בציציות (על הצד השני של הגוף תחת הצבע באזור הדלת).

צחי
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 12-03-2006, 17:14
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אשלייה
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי FLeToP שמתחילה ב "אני עדיין לא מבין למה הוא היה..."

המסוק הזה אינו גדול מהותית מהאנפה, וגם הביצועים הכלליים של שניהם דומים (לא סתם הם עדיין [עם מנועי סילון] בשרות הבריטים).
למה הכוונה - ה-S-58 הוא בעל מנוע חלש יותר (1525 כס"צ מול 1800 של האנפה [לא יודע אם שניה יחד או כ"א]) שוקל יותר (3430 ריק מול 2786 של האנפה) ומשקל המראה מירבי עדיף (5760 מול 5080) - ואפילו יתרון בנשיאת משקל - 2330 ק"ג מול 2294 של האנפה.

ההבדל המהותי ביניהם הוא שמסוק ה-S-58 מונע ע"י מנוע בוכנה ולא מנוע סילוני, ובטח שיש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן (תחזוקה, זמינות הכוח, תנאי סביבה).

טכנולוגית - מסוקי האנפה היו מתקדמים יותר, נוחים יותר להטסה (הנדסת אנוש עדיפה) וגם הציעו זוג מנועים אם אופציה (תיאורטית?) להגיע לנחיתה על מנוע אחד.

צריך לזכור שהמסוק שהחליף אותו היה הבל 205 - "אנפה" עם מנוע אחד.

אם תיקח בחשבון מנוע בוכנה שצריך לייצר כ-1500 כס"צ - הרי שמדובר במנוע בעל נפח מכובד... מסביב למנוע צריך גם לבנות מסוק, ולכן התצורה שנבחרה היתה - תא לוחמים בגובה אפקטיבי, ותא טייס מעל.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 12-03-2006, 19:55
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בדיקה יסודית יותר
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "אשלייה"

עכשיו כשאני בית יהיה יותר סדר.

בח"א שרתו מספר דגמים:

S-58
S-58B
H-34A
H-34G-III

המסוק הראשון (S-58) היה מסוק ההדגמה של החברה
המסוק השני (S-58B) היה מסוק אזרחי משומש שנמכר לח"א

לאור שביעות הרצון מן המסוק - נמכרו באמצעות גרמניה עוד 24 מסוקים מדגם CH-34A שהיה הדגם הצבאי המשופר של המסוק. מסוקים אלו סומנו בחלקם ברישום זה (האמריקאי) ובחלקם כ-H-34G-III שהיה בעצם הסימון הגרמני של המסוק.

באשר לצינור הפליטה - הצינור שונה מפתח אחד גדול שפונה מטה - למערכת של 3 צינורות עם סתרשפים שנועדו לפזה את גזי הפליטה ואת הלהבות שבקעו מהם.

הסיבה לכך - בעיות סינוור לאנשי הצוות בעת טיסות לילה!!! הפתרון הזה לא היה מאד יעיל ולכן התקינו בנוסף גם מדף קטן תחת החלון של איש הצוות השמאלי (ראו תמונה בהודעה קודמת שלי, והשוו לתמונה של המסוק האמריקאי בהודעה של סירפד) שנועד להסתיר את הרשף.

זה לא היה האביזר היחיד שהותקן במסוק בכדי למנוע סינוור של אנשי הצוות - שימו לב לצילום הצבע של סרפד - תמונת חילוץ הפצועים; מאחורי המנוף ישנו משטח דמוי טיפה אופקית - החלק הזה הינו למעשה מגן שנועד למנוע סינוור הצוות ממנורת הניווט שבקצה (הירוקה)....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 12-03-2006, 21:41
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
זו בדיוק הנקודה!
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "צחי,יש להודות שפיזית הוא יותר גבוה מהאנפה,כל זה בגלל"

נתחיל מהסוף - חלק מן המסוקים הישראליים נרכשו ע"י חברה בארה"ב שהסבה אותם לדגם הסילוני - S-58JT או S-58ET.

לגבי פלטת הגחון - אני אשתדל להעלות סריקה של מסוק ישראלי אם אחת כזו.

יש כאן אשלייה אופטית! כולה 30 ס"מ הבדל בגובה וגם האורך אינו שונה מהותית.
יש נטיה להתעלם מכך שעמוד הרוטור של האנפה פשוט ענק!!!


S-58 - רוטור ראשי - 17.07 מטר, אורך- 14.25 מטר, גובה - 4.83 מטר

אנפה-קוטר הרוטור: 14.69 מטר, אורך: 17.46 מטר, גובה: 4.53 מטר

הנה הפלטה בצילום נדיר:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 12-03-2006 בשעה 21:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 31-10-2009, 21:26
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "סיקורסקי S-58/H-34"

אם כבר הוקפץ, אז גם אני אשתתף ב"חגיגה".
הפעם הראשונה בחיי שראיתי משהו שגם יודע לטוס היה בשנת 1964.
הגעתי לערד אחרי שהתחנכתי במקומות מאוד חרדיים ("חיידר" וישיבה) וכתוצאה מכך נזקקתי לשיעורי עזר אותם העבירה לי תמה שוחט, רעייתו של בייגה שוחט, לימים ראש מועצת ערד, ח"כ ושר האוצר.
תמה היא ביתו של ראש הממשלה דאז, לוי אשכול.
באמצע שיעור שהיה לי אצלה היא נאלצה להפסיקו מאחר ואביה הגיע בהפתעה במסוק.
אני רצתי מיד הביתה לקחת את המצלמה, שקניתי מכספי בר המצווה שקיבלתי אותה שנה, והספקתי לצלמו בדרכו למסוק.
לפני שאני מציג את תמונתו עולה על המסוק, הנה הוא בדרך למסוק, מוקף בילדי המקום. לא היו אז עדיין שומרי ראש בכמות כזו שתבודד אותו מהם. אחד מאחור הספיק.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


והנה תמונת המסוק, נשוא אשכול זה:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 31-10-2009 בשעה 21:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:08

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר