לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-05-2006, 00:57
צלמית המשתמש של עידו403
  משתמש זכר עידו403 מנהל עידו403 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
כתבה "אנחנו ערים בלילה, כדי שאתם תוכלו לישון". ראיון עם מפקד טייסת המל"טים ב NRG


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/gallery/508/376.jpg]

צילום: יוסי אלוני

מקור:
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/170/468.html

"אנחנו ערים בלילה, כדי שאתם תוכלו לישון"

לטייסת 200 תפקיד חשוב בלכידת מחבלים ופגיעה במשגרי קסאם. את פרס ישראל האלטרנטיבי הענקנו לסא"ל ה', מפקד היחידה, שהפך אותה למה שהיא.

אמיר בוחבוט

2/5/2006 20:00


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
פרס ישראל מחולק מדי שנה ביום העצמאות, כאות הוקרה והערכה לאישים שונים על פועלם במגוון תחומים. מבלי לפגוע בכבודם של אלה, יש גם רבים נוספים שפעלו השנה מחוץ לאור הזרקורים, ושתרומתם הרבה לא מצאה את דרכה אל הכותרות. לכבודם של אלה, החלטנו ב-NRG מעריב לחלק השנה "פרס ישראל אלטרנטיבי" ולהעלות על נס את מעשיהם. את פרס ישראל האלטרנטיבי בתחום הביטחון, אנחנו מעניקים לסגן-אלוף ה', מפקד טייסת 200, שאחראית על הפעלת מל"טים (מטוסים ללא טייס - א.ב) בחיל-האוויר.



כבר 35 שנה "מגהצים" כלי הטייס של היחידה את שמי ישראל והמדינות השכנות. בתחילה הפעילו החיילים מטוס זעיר ללא טייס בשם "פייר-בי". המזל"ט הפרימיטיבי היה ממריא ממשגר ומצלם תמונות "סטילס" במצרים ובירדן, שעמדו אז במוקד ההתעניינות המודיעינית. בשנת 1979 כבר הפעילה היחידה מזל"ט מסוג "סקאוט", שהעביר בזמן אמת צילומים לחדר הבקרה. כניסת התעשיות הביטחוניות בישראל לתחום במלוא הכוח, רק הפכו את היחידה למרכזית עוד יותר.
בשנה האחרונה הפכה טייסת 200 לאחת המבצעיות ביותר בחיל-האוויר, כשהיא שותפה לחלק גדול ומשמעותי מהפעילויות ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. מפעילי המל"טים השתתפו במבצעים ללכידת מחבלים מתאבדים, כגון זה שנתפס בכביש 1 לפני כחודש ימים. בנוסף, היחידה מילאה תפקיד בולט באיתור ובפגיעה בחוליות משגרי קסאמים ובאיסוף מודיעיני שוטף במקומות הכי חשוכים ולעתים גם הכי רחוקים.


"אחריות גדולה על כתפינו"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
שיתוף הפעולה בין זרועות הים, האוויר והיבשה הפך לאחרונה ל"בון-טון" בצה"ל, אך עבור אנשי טייסת 200 מדובר בשיגרה של כמה שנים. "כטייס, אני בעל ניסיון די עשיר בפעילויות ומשימות עלומות ומקומות חשוכים", מספר סא"ל ה', שבעברו הטיס מטוסי קרב מסוג פנטום, אף-15 ואף-16. "אבל מהרגע שהגעתי לכאן, לא הבנתי עד כמה האינטנסיביות גבוהה והתועלת אדירה. המשימות הולכות וגדלות בקצבים אדירים. אין לי ספק שהיחס בין המטוסים המאוישים למל"טים ישתנה לגמרי בעוד עשור".

רק היום העניק סא"ל ה' דרגת סרן למפעיל מל"ט שבחר להמשיך בטייסת וויתר על יציאה לקורס היוקרתי ביותר בצה"ל - קורס הטיס. "יש הכרה גדולה מאוד במערכת הביטחון בעבודת מטיסי המל"טים והמזל"טים", אומר סא"ל ה'. "אני יודע שיש על כתפנו אחריות גדולה בזיהוי המטרה כשהחשש הוא פגיעה בבלתי מעורבים. לא פעם מנענו תקיפה כי חששנו שלא מעורבים יהיו במקום. אני רוצה שהציבור ידע שבזמן שהם ישנים, אנחנו ערים בלילות כדי שהם יוכלו לישון בשקט".

כשנשאל מתי הוא חש מסופק, עונה סא"ל ה' ללא היסוס: "כשאני בדרך הביתה מאזין לרדיו ושומע שעוד מבצע של צה"ל הסתיים בהצלחה, ומחבל עם חגורת נפץ נתפס בדרך לבצע פיגוע בתל-אביב".
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לעולם אשא דגלך בגאווה


נערך לאחרונה ע"י עידו403 בתאריך 03-05-2006 בשעה 00:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 03-05-2006, 06:15
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
לא מדויק...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב ""אנחנו ערים בלילה, כדי שאתם תוכלו לישון". ראיון עם מפקד טייסת המל"טים ב NRG"

ה- Fire Bee של חברת Teledyne Ryan האמריקאית היה ידוע גם כ AQM-34L ולא היה כלל מז"לט (מטוס זעיר ללא טייס).... הוא היה גדול וכבד (כ- 800 ק"ג).... מונע במנוע סילון....

נעשה בו שימוש קודם לכן בויאטנאם.

ושוב - אין איזכור היסטורי לפעילות חשובה ומעניינת שבמסגרתה הוטסו מזל"טים-טיסנים ובתוכם מצלמות, מעל ירדן ומצרים....כבר בשנת 1970 רבותי....!.

חיפוש הערך "מזל"ט" כאן בפורום יעלה את הסיפורשהיה ונשכח עם השנים.

איחולי חג עצמאות ושמירת מורשת...




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://svsm.org/albums/aqm34lusaf/DSC09863.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://darkangelreports.com/UAV%20Gallery/firebee.jpg]

נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 03-05-2006 בשעה 19:52. סיבה: תיקון קישור לתמונה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 04-01-2010, 17:32
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
כתבה מבמחנה על טייסת הכתב"מים הראשונה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב ""אנחנו ערים בלילה, כדי שאתם תוכלו לישון". ראיון עם מפקד טייסת המל"טים ב NRG"

http://dover.idf.il/IDF/News_Channe...na/09/48/17.htm

מדוע כבר לפני 4 שנים היה מותר לאמיר בוחבוט לציין את מספר היחידה ודווקא בעיתון צבאי כמו במחנה זה אסור? מעניין כיצד נקבעת חלוקת המשימות בין מערכי החוזי השונים בח"א - כתב"מים, בלונים ומטוסי תצפית מאוישים.

השכנים מלמעלה



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dover.idf.il/NR/rdonlyres/A709DF6E-D370-4A7B-B016-9B3A60A6942E/0/17s.jpg]


סגן טום. ''נפלו כאן כמה אסימונים''. צילום: אליה טל, "במחנה"

בקרון מלבני ומלא במתגים ובמסכים, יושבים האנשים שמסתכלים על עזה מלמעלה - גם כשאף כוח צבאי אחר לא נמצא בסביבה • מפעילי המטוסים ללא טייס של "טייסת המל"טים הראשונה" בפלמחים ליוו את הכוחות הקרקעיים שפעלו ברצועה ב"עופרת יצוקה" והזהירו אותם מפני מחבלים פוטנציאליים • היום, הם בעיקר עוקבים אחר התחזקות חמאס ולומדים את השיטות החדשות של מחבלי עזה

נועה הורוויץ

לילה אחד בדצמבר 2008 העיר צלצול טלפון את מפעילי המל"טים (מטוס ללא טייס) של בסיס פלמחים. מצדו השני של הקו נשמעה קריאה להתייצב למטס מעל עזה. המפעילים, שהיו מודעים למתיחות באזור, יצאו במהירות מהמיטות, מגלים סביבם משכימי קום נוספים. האדרנלין החל לזרום בעורקיהם, ומִפקדת הטייסת התאספה וערכה קפ"ק פתיחת לחימה.

בלב ההמולה עמד אדם אחד שידע שבאותו לילה, המל"טים לא ישטפו את שמי עזה. "אף אחד פה לא ידע שזה אימון חוץ ממפקד הטייסת דאז", מספר סגן מפקד "טייסת המל"טים הראשונה", רס"ן גיל. "קיבלנו את הפקודה לכניסה לעזה, הגענו לטייסת בכוונה להתחיל לפעול, וכל אחד הבין בשלב אחר שבעצם לא מתרחש שום דבר".

ימים ספורים מאוחר יותר, עברה על הטייסת תחושה של דה–ז'ה–וו: מבצע "עופרת יצוקה" נפתח. תחילה, צוחקים החיילים, היה חשש כי מפעילי המל"טים ושאר אנשי הטייסת יפקפקו באמינות הקריאה להתייצב, אבל דבר אחד גרם להם להבין שמדובר בהקפצת אמת. "קראו לנו ביום שישי, אז זה נשמע אמין", מסביר סגן יונתן, מפעיל כטב"ם בטייסת, "הרי לא היו פוגעים לנו בת"ש בצורה כזאת סתם".

זהה את המחבל

מפעילי הכטב"מים יושבים בבסיס פלמחים, ולא יכולים לראות את עזה אפילו באופק. אבל מהקרון המלבני והצר שממנו הם פועלים - חדרון עמוס במיני מתגים, מכשירי קשר ומסכים - הם נדרשים לזהות אם הדמות שמתקרבת לכוח הקרקעי היא מחבל, חייל שהתנתק לרגע מהכוח או נער שאיבד את דרכו.

הצפייה בעזה מלמעלה דומה להתבוננות דרך קשית. זוהי עבודה מאומצת שבה עשרות פרטים קטנים מתגבשים לכדי זיהוי אחד. מפעילי הכטב"מים מכירים את הרצועה בצורה אינטימית, פרי שהייה באוויר כמעט כל ימות השנה. הם מעבירים שעות מול המסך בלמידת אופי הפעילות של תושבי עזה וחמאס: מתי הם יוצאים מהבית, היכן ממוקמים אזורי השיגור ובאיזו מכונית הם נוסעים.

בסופו של דבר, מתרכז כל הידע הזה לרגע האמת בו צריך לדעת מיהו מחבל ומיהו חף מפשע. אבל גם זה לא תמיד קל. כך, למשל, באחד מימי הלחימה, זיהה סגן יונתן אדם היוצא בריצה מבית סמוך לכוח של חטיבת גבעתי. "הוא ממש לא נראה חייל והוא גם לא נשא נשק, אבל הוא היה 50 מטר מאחורי חיילים שממש לא מודעים לקיומו", מספר יונתן. "מיד העברתי את הדיווח הלאה, אבל ביקשתי שיחכו שנייה, כי הוא לא חמוש".

המלצתו של המפעיל התקבלה. "אנשים נוספים התחילו להסתובב שם, ולא הבנו בדיוק מה הם עושים, אז מסוק ירה טיל לידם לצורך אזהרה", הוא ממשיך. "אחרי זה מסוק אחר ירה עוד טיל ליד הבית, ופתאום יצאו הרבה נשים וילדים עם הידיים למעלה. אתה אומר לעצמך: 'וואו, זו הייתה יכולה להיות טעות מאוד גדולה'. למרות זאת, לא נכנס פה רגש אשמה, כי לצורך העניין, 50 מטר משם ישב חבר שלי שיכול היה להיפגע. באותה מידה זה היה יכול להיות מישהו שיוצא ממנהרה בשביל לשים מטען, ולא חסרים מקרים של מחבלים שהסתובבו עם נשים וילדים כדי שלא יפציצו אותם".

"במקרה אחר", מספר רס"ן גיל, "נתנו סיוע לכוח מחטיבת גבעתי ופתאום זיהינו דמות לבושה במדים עם אפוד עליה, נשק ומכשיר קשר, שמתחילה ללכת 70 מטר מהכוחות. הדבר היחיד שגרם לנו לחשוד בו זה שלא הייתה לו קסדה. התחלנו לעקוב אחריו וראינו שהוא הולך בתנועה מבצעית חשודה. בשלב מסוים ראינו אותו כורע ומתעסק עם חוטים, מתחיל למלכד בובה".

רס"ן גיל מנסה להסביר את גודל הסכנה שנשקפה ללוחמים. "הוא היה על אותו ציר שעוד רגע הכוח יתחיל ללכת בו, ואם לא היינו רואים אותו, הכוח היה עולה על מטען שהיה קשה מאוד לזהות. מהר מאוד עצרנו את הכוח וכיוונו את הלוחמים לבית שבו הוא מתחבא. במצב הזה הם הוציאו את כל האנשים מהבית, ואנחנו יכולנו לומר להם שהאדם השלישי משמאל זה הוא. המילים שלנו מאוד משמעותיות. אם אתה אומר נ"צ לא נכון, יכולה ליפול פצצה על בית שבו שוהים כוחותינו במקום על בית של מחבל".

בדיוק בגלל מקרים כאלה, שיקול דעת הפך למילת המפתח בקרב אנשי הטייסת. כדוגמה, הם מספרים על מקרה בו זיהה מל"ט של כוח אחר אדם שנראה כמחבל שמניח מטען. הבעיה העיקרית הייתה שבסביבתו התרוצצו ילדים. הטייסת, המצוידת במצלמות טובות יותר, התבקשה לספק חוות דעת נוספת על המתרחש. "הגענו למקום וראינו שזה סתם אדם שמושך חוטים של חשמל, אולי מחבר את הטלוויזיה כדי שתחזור לעבוד", מתאר יונתן. "פה זה רגע שאתה מבין שמנעת משהו מאוד חמור. זו סיטואציה שגורמת לרצות לגשת אליה, אבל יש את שיקול הדעת ואת הרצון להסתכל שוב, להיות בטוחים".

לחיות איתם

מערך הכטב"מים נע בציר שבין החיבור המוחלט לשטח העזתי בזמן השהייה בקרון, לבין הניתוק שמתרחש בסיום המשמרת. "אני רואה את זה כיתרון שאנחנו לא מאוימים", גורס סגן מפקד הטייסת. "זה לא כמו מטוס - אנחנו לא צריכים לנקות ציר ובמקביל לדאוג שאיזה פעיל חמאס עם נ"ט לא יפיל אותו. גם פה, בפלמחים, היה 'צבע אדום', אבל בגדול האנשים מנותקים ממלחמה, ולכן כשהם לא במשמרת, הם יושבים במועדון ומשחקים סנוקר או ישנים. הם לא תחת הלחץ שאולי הם יחטפו".

"תמיד כשמתחקרים אירועים אומרים שזה תחקיר לאור הפלורסנטים", מוסיף יונתן. "אז אנחנו, פחות או יותר, נמצאים תמיד לאור הפלורסנטים, ובגלל זה יש לנו גם את הזום–אאוט ואת השנייה להתלבטות".

גם כשהמשמרות עמוסות ובחוץ מתחוללת סערה צבאית, כמו מבצע רחב ברצועת עזה, נדמה כי בטייסת מסרבים להיכנס ללחץ. במקום זאת, בוחרים חייליה להיכנס לסוג של בידוד, אולי כדי לבצע את העבודה המוטלת עליהם טוב יותר. "אני יכול להגיד על עצמי שב'עופרת יצוקה' בחרתי להתנתק מהטלוויזיה ומהאינטרנט", מספר גיל. "במלחמת לבנון השנייה הייתי מפעיל בטייסת והייתי מחובר עם אינפוזיה לחדשות. זה לא תרם לי כלום ואפילו הזיק לי. זה גרר אותי למחשבות שלא היו משימתיות, כמו כמה אנשים נפגעו. כשאתה שומע שלכוחותינו יש נפגעים, זה יכול להכניס אותך לפעמים לקצת זעם. אי–שמירה על ריחוק עשויה לגרום לזה שבשלב מסוים אני לא אקבל החלטה נכונה, כי לפני רגע חבר שלי נהרג ואני עצבני ורוצה להיכנס בכל מי שאני רואה מול המצלמה שלי".

אבל במקביל לתהליך ההתנתקות הנפשי שביצעו בטייסת כדי להבטיח את העמידה במשימות, התרחש תהליך התחברות - לקרקע. שיתוף הפעולה בין הירוקים לכחולים, אחת מאבני היסוד של פעילות הטייסת, הושג בין היתר על–ידי מפעילים שנשלחו למפקדות בעזה וקישרו בין הטייסת לכוחות היבשה. "הם דיברו איתנו ב'חיל אווירית' וזה מאוד הקל", אומר סגן יונתן. "פעם עבדנו במעגלים גדולים, כלומר הייתי מדבר עם החפ"ק שיושב אי שם והוא היה מדבר עם מישהו שמנסה לדבר עם הכוח בשטח בקשר. במבצע, ליוויתי את יחידת אגוז, ואם ראיתי מישהו מתקרב אליהם הייתי מרים טלפון למג"ד ואומר לו שחמישה מטרים ממנו יש מחבלים. זה אחרת לגמרי לדבר ישירות עם האנשים ששם למטה, בתוך הבית. אתה חי את זה איתם".

"זה מטורף", מתאר סגן טום, מפעיל כטב"ם בטייסת, "כוח יושב בתוך בית, מבחוץ יורים עליו. הוא שומע פגזים ופיצוצים ואין לו מושג מה קורה. המל"ט נמצא למעלה ורואה את כל מה שקורה. אני יכול להכווין מסוק לחסל את המחבלים שעומדים שם על הגג ולפטור את הכוח מהעיסוק בזה".

"אני חושב שהחיבור הכי אינטימי והכי ישיר שיש לאיזשהו גורם בחיל האוויר למול הצבא הירוק, הוא אצלנו", אומר גיל. "לרוב, חיל האוויר הוא שותף בקרב: תוקף מטרה עבור כוח או מסייע לו להעביר אותו ממקום למקום, אבל הוא לא עוזר לו לקבל החלטות. אני, לעומת זאת, מדבר עם הכוח היבשתי ועוזר לו לקבל את ההחלטה הנכונה. לכן אני חייב להיות איתו כתף מול כתף, אחרת אני לא עוזר לו".

כמו משחק של מכבי

גשם. עבור הכנרת הוא ברכה, עבור החקלאים הוא מתנה. אבל עבור ה"שובל", כלי הטיס שברשות טייסת המל"טים של פלמחים, מדובר באויב מושבע. לרוע מזלם של מפעילי כלי הטיס, זהו בדיוק מזג האוויר שבו הם היו צריכים לפעול בחלק לא קטן של מבצע "עופרת יצוקה".

העובדה שרצועת עזה היא שטח קטן, ואילו היקף הכוחות שפעלו בה במהלך המבצע היה גדול, יצרה סוג של תחרות בין הכטב"מים. לא קשה לדמיין כמה לא פשוט לתמרן במצב כזה, שבו נוצר פקק תנועה אווירי. "בדרך כלל מחלקים את השטח על פני מאות או עשרות קילומטרים, ופה חילקנו למטרים בודדים וכל אחד קיבל אחריות על כמה רחובות בעזה", מתאר יונתן. "כל אחד ניסה להגיע לגובה ולמיקום הטוב ביותר", מוסיף גיל. "זה היה כמו משחק של מכבי שכולם רוצים לתפוס את היציע הטוב ביותר".

שנה אחרי המבצע ההוא, מתגאים בטייסת על כך שמערך הכטב"מים הוכיח את עצמו והצליח למשוך את תשומת לבם של החלונות הגבוהים בצה"ל. "אחד הדברים המרכזיים שהבינו בצבא ובחיל האוויר זה שמדובר באמצעי אסטרטגי, ושצריך להשקיע בו, לשכלל לו את היכולות ולהגדיל את הסד"כ", מדגיש רס"ן גיל. "למערך הזה יש יכולת בלתי רגילה לתרום לקרב. אם לא היו עושים בו שימוש ב'עופרת יצוקה', אני בספק אם היינו מגיעים לכאלו תוצאות והישגים. ואת זה אמרו מפקדים בכוחות הקרקע".

"אנשים מבחוץ לא ממש מבינים מה אנחנו עושים פה, אבל ממערך שעד לא מזמן היה אנונימי, הגענו למצב בו אנשים מכירים אותנו", מציין סגן טום. "היום מראים בחדשות תמונות וסרטים של הפעילות שלנו, וזה משפיע, בין היתר, גם על הביקוש של אנשים להגיע לשרת פה".

עקבות הלוחמים וסימני זחלי הטנקים כבר נמחקו מאדמת עזה. צה"ל מדיר את רגליו מהרצועה, באופן יחסי, ורק העיניים של מפעילי המל"טים עוד צופות מלמעלה, מתכוננות לעימות הבא. ב"טייסת המל"טים הראשונה" עוקבים אחר הצד השני ולומדים את שיטות הפעולה החדשות שפיתח הצד השני מאז המפגש הקודם.

"אנחנו פחות רואים דברים מתפוצצים בתמונה מולנו, אבל כן רואים את הצד השני משתכלל בכמות האמל"ח וביכולותיו", מספר סגן מפקד הטייסת. "הם מבינים, למשל, שמשך הזמן שהם נמצאים מעל פני הקרקע זה משך הזמן שבו הם פגיעים - אז הם משתדלים להיות שם כמה שפחות. עבורנו זה אתגר, כי בשנייה שמחבל חושף את עצמו, יש לך זמן קצוב לאתר אותו".

"היום חזרנו לשגרה ואנחנו עושים פחות או יותר את אותן משימות כמו שהיו לפני המבצע", מספר טום. "אבל לאנשים כאן נפלו כמה אסימונים לגבי הכוח של הצד השני. אף אחד שם לא פראייר, ולכולנו ברור שהסיבוב הבא הוא עניין של זמן".

"מאז המבצע קלטנו כשירויות חדשות שמשפרות את משך הזמן מהרגע שהחלטת שמה שאתה רואה במסך הוא מטרה ועד שהמטרה מושמדת", מוסיף גיל. "אם עד עכשיו הייתה לנו יכולת השפעה משמעותית, בעימות הבא היא תהיה קריטית. עזה לא נשארת רגועה אף פעם. אני לא נביא, אבל כמו שזה נראה כרגע, היא לא הולכת להישאר רגועה בתקופה הקרובה. אנחנו, מצדנו, מכינים את עצמנו ואת המדינה ל'עופרת יצוקה 2'".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 06-11-2011, 11:14
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
טייסת הרפאים - כתבה מ "הארץ" על טייסת הכטב"מים הראשונה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב ""אנחנו ערים בלילה, כדי שאתם תוכלו לישון". ראיון עם מפקד טייסת המל"טים ב NRG"

השימוש הגובר של צה"ל וצבאות אחרים בכלי טיס לא מאוישים משנה את זירת הלחימה המודרנית ומעורר שאלות מוסריות על ניהול קרבות מאחורי מסך מחשב. הצצה אל מלחמה המתנהלת בשלט רחוק, במלאת 40 שנים להקמת הטייסת הלא-מאוישת הראשונה בצה"ל

http://www.haaretz.co.il/news/uav/1.1556843

ריכוז כתבות נוספות בנושאי כטב"מ מהארץ

מסמכי ויקיליקס: צה"ל משתמש בכלי טיס בלתי מאוישים לחיסול מחבלים
http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1447565

חיילים קרביים, טכנולוגיים או לוחמי העתיד? צה"ל מסרב להכיר במפעילי כלי טיס בלתי מאוישים כלוחמים, על אף שהם נוטלים חלק הולך וגובר בשדה הקרב, ומסייעים בחיסול מטרות אויב
http://www.haaretz.co.il/news/uav/1.1179367

מעוף המל"טים - עתיד הכוח האווירי
http://www.haaretz.co.il/news/uav/1.1556962

ציפורים וחיות אחרות: המל"טים העתידיים של ארצות הברית
http://www.haaretz.co.il/news/uav/1.1179401

המפלצת מקנדהאר: הכטב"ם החמקן שמרגל אחר איראן
http://www.haaretz.co.il/news/uav/1.1556564
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 22-04-2013, 12:52
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,892
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב ""אנחנו ערים בלילה, כדי שאתם תוכלו לישון". ראיון עם מפקד טייסת המל"טים ב NRG"

עבודה יפה. אבל מג''ד חי''ר, שריון וחת''ם, של "סתם" גדוד "רגיל" עם חיילים "רגילים" וכשירויות "רגילות" ראוי לא פחות להוקרה, דווקא משום שהוא עובד עם אנשים בשטח כל יום כל היום.
ואגב, בטח שאתה ער בלילה כדי שאני אוכל לישון. זה כל העניין בשירות צבאי! אתמול אני, היום אתה, בעוד 13 שנה הבן שלי. זה כל העניין!
נותר לי לאחל לו וליחידתו הצלחה מלאה, כי ההצלחה שלו היא ההצלחה שלנו...
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 22-04-2013, 13:19
  משתמשת נקבה Kodkodit Kodkodit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.02.13
הודעות: 126
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "עבודה יפה. אבל מג''ד חי''ר,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רגב06
עבודה יפה. אבל מג''ד חי''ר, שריון וחת''ם, של "סתם" גדוד "רגיל" עם חיילים "רגילים" וכשירויות "רגילות" ראוי לא פחות להוקרה, דווקא משום שהוא עובד עם אנשים בשטח כל יום כל היום.
ואגב, בטח שאתה ער בלילה כדי שאני אוכל לישון. זה כל העניין בשירות צבאי! אתמול אני, היום אתה, בעוד 13 שנה הבן שלי. זה כל העניין!
נותר לי לאחל לו וליחידתו הצלחה מלאה, כי ההצלחה שלו היא ההצלחה שלנו...


לא ראיתי בשום מקום שהוא אמר שהוא יותר טוב/עובד יותר קשה/ראוי יותר להערכה ממג"ד חי"ר, שריון וכו'.
או שאין עוד חיילים\יחידות שערים בלילה כדי שאנחנו נוכל לישון (ולכתוב בפורום )

אגב, שים לב לתאריך הראשית שהגבת לה (חודשיים בערך לפני מלחמת לבנון השניה).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 25-12-2015, 22:26
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מפעילי כטב"ם חדשים לחיל-האוויר
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "מפעילי כטב"ם חדשים בשורות החיל"

http://www.iaf.org.il/4428-45780-he/IAF.aspx

קורס מפעילי כטב"ם (כלי-טיס בלתי-מאויש) מספר 26 יגיע היום לסיומו, ומפעילים חדשים יצטרפו למערך המתפתח והמבצעי. בין המסיימים: מפעיל ראשון בן העדה האתיופית, טייס קרב שהוסב למערך הכטב"ם ובן של מפקד טייסת בחה"א


איך הופכים מטייס קרב למפעיל כטב"ם?
יחד עם סגן אלעד מסיים את הקורס גם סרן רועי, שסיפורו משקף את סיפורם של חילות-האוויר בכל רחבי העולם. גם הוא הגיע לקורס מפעילי הכטב"ם למוד קורסים והכשרות, וניתן לזהות אותו בזכות שתי הסיכות אותו יענוד: אחת מהן היא כנפי-הטיס, אותן קיבל בתום קורס-הטיס שסיים כטייס קרב, וסיכה שנייה של מפעיל כטב"ם שתלווה אותו עכשיו בתפקידו החדש. "סיימתי את קורס-הטיס והמשכתי משם לשרת כטייס קרב. לאחר פרק זמן מסוים החלטתי לפנות לעולם הבלתי-מאוישים", מספר סרן רועי. "המערך הבלתי-מאויש רק גדל עם הזמן וזה רק עניין של זמן עד שהוא יהפוך למערך המוביל בחיל-האוויר. שם נמצא העתיד ואנחנו בונים אותו עכשיו".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/7/69677.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/6/69676.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 31-03-2016, 22:48
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
A new “Shoval” (IAI “Heron”) UAV Simulator
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב ""אנחנו ערים בלילה, כדי שאתם תוכלו לישון". ראיון עם מפקד טייסת המל"טים ב NRG"

http://www.iaf.org.il/4445-46276-en...ent=buffer15153

Simulators are becoming extremely significant among manned aircraft in the IAF and now, among unmanned aerial systems as well. The significant progress in the field has come to fruition lately with the integration of the new "Shoval" simulator

The IAF has recently received a new "Shoval" UAV simulator. The absorption of the simulator was indicated in a ribbon cutting ceremony held in the simulator squadron in Palmahim AFB, as a part of the process to make simulators a significant part of the IAF's training program, with the UAV squadrons among them. The ceremony was held in the presence of Brig. Gen. Nir Barkan, Head of the Air Division. Brig. Gen. N, the AFB Commander, personnel from the UAV Squadron, Israeli Aerospace Industries, Air Staff, Material Directorate and the Simulator squadron, also attended the event.
"Until today, we had minimal simulation abilities, but now, upon the absorption of the new simulator, we have an advanced simulator which gives us advanced abilities that we didn't have until today", emphasized Capt. Effi Aviv, Simulator Project Officer in the Material Directorate. "This simulator can simulate flight in the ‘Shoval' for the purpose of training for emergency situations and for full execution of missions from beginning to end, including communication abilities, connectivity capabilities and simulation of payloads for recon missions, among them advanced capabilities which are being integrated into the operational squadron today".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/SIP_STORAGE/FILES//3/70323.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 05-06-2016, 10:08
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,789
כמו להטיס טיסן, אבל אחד ששווה כמה מיליונים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב ""אנחנו ערים בלילה, כדי שאתם תוכלו לישון". ראיון עם מפקד טייסת המל"טים ב NRG"

קיבלנו הצצה נדירה לאחד הקורסים היוקרתיים ביותר בחיל האוויר - קורס מטיסי חוץ, שמכשיר חיילים להטיס כלי טיס לא מאוישים. גילינו למה הם מתאמנים בחול וכמה מהם יסיימו את הקורס, אבל הכי חשוב: הטסנו מטוס ללא טייס!
שי לוי | פז"ם

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
טיסן "ל". צילום: שי לוי

בסיס חיל האוויר פלמחים. כשאני מגיע לשם בדרך כלל, אני רגיל לראות מסוקים ממריאים למשימות שונות ולאימונים. כבר יצא לי לראות גם כלי טיס אחרים יוצאים משם. הסיטואציה הפעם הייתה שונה, די חריגה ביחס לבסיס של חיל האוויר. בפינה מרוחקת טסים, עולים ויורדים מספר טיסנים קטנים צבועים באפור, כמעט כמו להקה של דבורים מזמזמות.

הטיסנים האלה עושים אווירובטיקה, פונים ימינה ושמאלה, ניגשים לנחיתה ומיד ממריאים שוב. במבט ראשון זה נראה כמו חוג מושקע של טיסנים; במבט שני, המשתתפים לובשים מדים של צה"ל. החבר'ה האלה משתתפים באחד הקורסים הארוכים והיוקרתיים בחיל האוויר, קורס מטיסי חוץ. הכי רחוק מהטיסנים שכולנו מכירים.

לכתבה המלאה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 15-07-2016, 23:08
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מכונה להשמדת מטרות עם בינה מלאכותית: מהפכת המל"טים של צה"ל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב ""אנחנו ערים בלילה, כדי שאתם תוכלו לישון". ראיון עם מפקד טייסת המל"טים ב NRG"

http://news.walla.co.il/item/2978866

הדיווחים על מעורבות מל"טים בתקיפות יעדי דאעש בסיני חשפו את מה שמעטים יודעים מזמן: המל"ט חולל מהפכה בשדה הקרב. בתעשיות הביטחוניות מפתחים יכולות אוטונומיות לאיתור והשמדה, התיאום עם חילות היבשה משתפר, האימונים משתנים וחיל האוויר קולט כלי טיס חדשים


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://images.wcdn.co.il/2184842-18.jpg?crop=w635]


חיל האוויר עולה כי קורס מפעילי כטמ"ם מסתיים פעמיים בשנה (מתחילת 2014 הסתיימו חמישה קורסים). בקורס שהסתיים בחודש יוני 2016 ניתן לזהות צמיחה של 20% בהשוואה ליוני 2014. טייסות הכטמ"מ עדיין פועלות תחת תקרת זכוכית. עד כה הצליחו קצינים מבין המפעילים להגיע רק לדרגות סא"ל בניגוד למערך ההגנה האווירי בו הצליחו שורה ארוכה של קצינים להתפתח לדרגות תא"ל. אם בעולם התעופה הצבאית יש מי שמעריך כי האף-35 יהיה אחרון מטוסי הקרב המאוישים נכון לחשוב כיצד להגביר את שילוב מפעילי הכטמ"מ 'בצבא הגדול' מתוך שאיפה להיערך לאפשרות שיבוא יום ומפקד חיל האוויר יצמח משורותיהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 21-01-2021, 21:26
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מהיום: כל מטוסי ה"זיק" תחת טייסת 161
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב ""אנחנו ערים בלילה, כדי שאתם תוכלו לישון". ראיון עם מפקד טייסת המל"טים ב NRG"

https://www.iaf.org.il/9311-52692-he/IAF.aspx

עולם הכטמ"ם (כלי-טיס מאויש מרחוק) משתנה ללא הרף, ועל אנשי מערך הכטמ"ם להתאים עצמם לאתגרים עתידיים שאותם עוד קשה לנו לדמיין. על מנת להיערך לעתיד מורכב עם זירת לחימה משתנה, יצאה לדרך תוכנית מטה גדולה שמטרתה לייצר התפתחות טכנולוגית, ולהתאים שיטות הפעלה ותורות לחימה במערך לאתגרי העתיד. אחד מחלקי התוכנית המשמעותיים הוא ארגון מחדש של טייסות 161 ("הנחש השחור") ו-166 ("טייסת ציפורי האש"). היום (ג') ציינה טייסת 161 בטקס רשמי ומרגש את קליטת מטוסי ה"זיק" (הרמס 450) מטייסת 166, ופתיחתה מחדש כטייסת ה"זיק" היחידה בחיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:17

הדף נוצר ב 0.18 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר