לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-06-2006, 01:49
  YEHUDAF16 YEHUDAF16 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 226
שאלות בקשר לחיל האויר

אולי השאלות הבאות מטומטמות אבל סתם מעניינות אותי

1.האם אין שני כלי טיס בחיל האויר בעלי אותו מספר זנב?
2.האם קורה שמחליפים למטוס מספר זנב? ומה יכולות להיות הסיבות
3.למה אז מספרי הטייסות היו מסווגים והיום הם לא?
4.למה בטייסת הבינלאומית למטוסי תדלוק אין סמל טייסת על הזנב ורק לתובלה יש?
5.הוי הצהוב נועד כדי שלא ירו על כוחותינו..למה על מטוסים אין סימון דומה?
6.מי הצייר שמצייר את הציורים שיש על הזנבות או סמלי טייסות ואיך בנאדם עם כישרון ציור מגיע לכזה תפקיד?
7.למה מטוסי צופית לא נושאים את סמל חיל האויר?האם זה על מנת למנוע זיהוי כוחותינו בזמן ריגול?
8.כמה כלי טיס הופלו והתרסקו מאז הקמת חיל האויר?
9.איך מגיעים לטוס בצוות האירובטי?...האם יש צורך להיות בטייסת קרב לפני זה?
10.כשטייס מגיע לטייסת חדשה האם יש לו מטוס קבוע שהוא טס בו בדרך כלל או שהוא טס על כל מיני מטוסים בטייסת הזאת?
11. מי הטייס הכי ותיק בחיל האויר וכמה שנות שירות הוא נתן בתור טייס?

זהו, יש לי עוד כמה תהיות
אבל נחסוך את זה ממכם

אני ישמח אם כל מי שמבין יוכל לענות על השאלות
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י YEHUDAF16 בתאריך 25-06-2006 בשעה 01:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 25-06-2006, 02:26
  מומומו מומומו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.02.06
הודעות: 103
תשובות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YEHUDAF16 שמתחילה ב "שאלות בקשר לחיל האויר"

1.האם אין שני כלי טיס בחיל האויר בעלי אותו מספר זנב?
לא
2.האם קורה שמחליפים למטוס מספר זנב? ומה יכולות להיות הסיבות
לא
3.למה אז מספרי הטייסות היו מסווגים והיום הם לא?
האחראי לשינוי היה חדש בתפקיד ורצה להשאיר את חותמו
4.למה בטייסת הבינלאומית למטוסי תדלוק אין סמל טייסת על הזנב ורק לתובלה יש?
כדי להוריד פרופיל בחו"ל
5.הוי הצהוב נועד כדי שלא ירו על כוחותינו..למה על מטוסים אין סימון דומה?
נזק גדול על התועלת, זיהוי ע"י נ"מ אוייב
6.מי הצייר שמצייר את הציורים שיש על הזנבות או סמלי טייסות ואיך בנאדם עם כישרון ציור מגיע לכזה תפקיד?
הצייר הוא יוסף כהן והוא הגיע ע"י קומבינות
7.למה מטוסי צופית לא נושאים את סמל חיל האויר?האם זה על מנת למנוע זיהוי כוחותינו בזמן ריגול?
כן
8.כמה כלי טיס הופלו והתרסקו מאז הקמת חיל האויר?
130
9.איך מגיעים לטוס בצוות האירובטי?...האם יש צורך להיות בטייסת קרב לפני זה?
קומבינות וכישורים.
10.כשטייס מגיע לטייסת חדשה האם יש לו מטוס קבוע שהוא טס בו בדרך כלל או שהוא טס על כל מיני מטוסים בטייסת הזאת?
אין קבוע.
11. מי הטייס הכי ותיק בחיל האויר וכמה שנות שירות הוא נתן בתור טייס?
דני שפירא, 50 שנה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 25-06-2006, 03:29
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי מומומו שמתחילה ב "תשובות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מומומו
1.האם אין שני כלי טיס בחיל האויר בעלי אותו מספר זנב?
לא
2.האם קורה שמחליפים למטוס מספר זנב? ומה יכולות להיות הסיבות
לא
3.למה אז מספרי הטייסות היו מסווגים והיום הם לא?
האחראי לשינוי היה חדש בתפקיד ורצה להשאיר את חותמו
4.למה בטייסת הבינלאומית למטוסי תדלוק אין סמל טייסת על הזנב ורק לתובלה יש?
כדי להוריד פרופיל בחו"ל
5.הוי הצהוב נועד כדי שלא ירו על כוחותינו..למה על מטוסים אין סימון דומה?
נזק גדול על התועלת, זיהוי ע"י נ"מ אוייב
6.מי הצייר שמצייר את הציורים שיש על הזנבות או סמלי טייסות ואיך בנאדם עם כישרון ציור מגיע לכזה תפקיד?
הצייר הוא יוסף כהן והוא הגיע ע"י קומבינות
7.למה מטוסי צופית לא נושאים את סמל חיל האויר?האם זה על מנת למנוע זיהוי כוחותינו בזמן ריגול?
כן
8.כמה כלי טיס הופלו והתרסקו מאז הקמת חיל האויר?
130
9.איך מגיעים לטוס בצוות האירובטי?...האם יש צורך להיות בטייסת קרב לפני זה?
קומבינות וכישורים.
10.כשטייס מגיע לטייסת חדשה האם יש לו מטוס קבוע שהוא טס בו בדרך כלל או שהוא טס על כל מיני מטוסים בטייסת הזאת?
אין קבוע.
11. מי הטייס הכי ותיק בחיל האויר וכמה שנות שירות הוא נתן בתור טייס?
דני שפירא, 50 שנה

תשובות לא נכונות:
שאלה 3- גם היום מספרי הטייסות מסווגים.
שאלה 5- יש סימון אחר על המטוסים, אני לא מתכוון לפרט בעניין.
שאלה6- יש כמה ציירים שמציירים את הסמלים על הזנבות, רענן וייס הוא אחד מהם.
שאלה 9- לטוס בצוות האירובטי, כן צריך להיות טייס קרב וצריך להיות מדריך בביס"ט אין קשר לקומבינות.
11- טייס הקרב הכי ותיק בחיל האויר הוא אורי גיל שטס עד גיל 61 במטוסי קרב.
הטייס הכי ותיק הוא נדב מרגלית שטס שנים רבות במטוסי קרב ולאחר מכן הדריך בביס"ט במשך שנים רבות הוא טס כ50 שנה ואולי יותר.
אמיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 25-06-2006, 06:12
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הערות והשלמות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YEHUDAF16 שמתחילה ב "שאלות בקשר לחיל האויר"

ציטוט:
אולי השאלות הבאות מטומטמות אבל סתם מעניינות אותי


לא תשאל - לא תדע.

ציטוט:
1.האם אין שני כלי טיס בחיל האויר בעלי אותו מספר זנב?

יש, ולא מעט. לא תמצא מספרי זנב זהים באותו מערך, אבל במערכים שונים - אין סיבה שלא. למשל דוגמא שהובאה כאן: יסעור 666, ברק 666 ויש גם צוקית כזו

ציטוט:
2.האם קורה שמחליפים למטוס מספר זנב? ומה יכולות להיות הסיבות

הסיבה העיקרית היא שינוי במטוס, ואז מחליפים את הספרה הראשונה (למשל מטוסי צילום קיבלו את הספרה 4, ואז מטוס מיראז' 159 הפך להיות 459 כאשר הותקן עליו חרטום צילום). בעבר היה פחות סדר, ומטוסים ש"חצו" טייסות - גם קיבלו מספרי זנב שונים. יסעורים שהושבחו - קיבלו את הספרה 0 במקום ה-6, וכך גם יסעור 666, לאחר שהפך ליסעור 2000 - הפך ל-066.
מקרה חריג נוסף הוא מקרה ה"שבלולים" שהיו קורנסים רגילים שהוסבו לצילום. אז החליפו להם את מספרי הזנב למספרי זנב שנשאו מטוסי מיראז' ייעודיים לצילום. המקרה הזה הוא בהחלט חריג.
מקרה חריג אחר, ותקנו אותי אם אני טועה, הוא מטוס סופה 119 שקיבל את המספר הזה כאשר נפתחה הטייסת, אך במקור נשא מספר זנב שונה.
ציטוט:
3.למה אז מספרי הטייסות היו מסווגים והיום הם לא?

רק מספרי טייסות בודדים שוחררו לפרסום. השאר עודם מסווגים, למרות שבאינטרנט תצמא את רובם (וגם כאלה שלא היו קיימים מעולם.

ציטוט:
4.למה בטייסת הבינלאומית למטוסי תדלוק אין סמל טייסת על הזנב ורק לתובלה יש?

כי אינך רוצה שיזהו אותם מרחוק. סה"כ הם די מוגבלים ביכולת התמרון וההתגוננות שלהם, והם די דומים למטוסי נוסעים רגילים - אז למה למשוך תשומת לב מיותרת?

ציטוט:
5.הוי הצהוב נועד כדי שלא ירו על כוחותינו..למה על מטוסים אין סימון דומה?

מסוקים פועלים בגבהים ובאופן שמסכן אותם בירי מהקרקע (למשל נשק קל), ולכן גם סימנו אותם להקלה בזיהוי ע"י מי שאינו מיומן בזיהוי מטוסים.
מטוסי הקרב שלנו די ייחודיים לזירה, ופועלים לרוב מחוץ למעטפת הרי של כוחות קרקע. אם זאת - היו בעבר לא מעט מקרים בהם סומנו מטוסינו בצבעים בולטים על מנת למנוע זיהוי שגוי מול מטוסי אוייב דומים. כך למשל סומנו מטוסי מיראז' וכפיר במשולשי זיהוי צהובים/שחורים כדי להבדיל בינם לבין מטוסי מיג 21, שצורת הכנף שלהם דומה. כנ"ל גם לגבי מטוסים ישנים יותר (סופר מיסטר למשל) שדמה למיג.
כיום המצרים מסמנים את מטוסיהקרב שלהם בזנב כתום - כדי לסייע בזיהויים מול מטוסי מדינות יריבות.

ציטוט:
6.מי הצייר שמצייר את הציורים שיש על הזנבות או סמלי טייסות ואיך בנאדם עם כישרון ציור מגיע לכזה תפקיד?

רענן וייס ואילן ורשאי הם שתי דוגמאות לאנשים שהיו מעורבים בכך לאחרונה. המשותף לשניהם - בניית דגמי מטוסים...

ציטוט:

7.למה מטוסי צופית לא נושאים את סמל חיל האויר?האם זה על מנת למנוע זיהוי כוחותינו בזמן ריגול?

בעיקרון - כן - ממש כמו סיפור מטוסי התדלוק.

ציטוט:
8.כמה כלי טיס הופלו והתרסקו מאז הקמת חיל האויר?

לגבי מטוסים שהופלו - תמצא את הנתון באתר ח"א. לגבי אובדן בתאונות ואחרים - הנתון מסווג.

ציטוט:
9.איך מגיעים לטוס בצוות האירובטי?...האם יש צורך להיות בטייסת קרב לפני זה?

להבדיל מצוותים בחו"ל - הצוות בארץ מורכב ממדריכי טיסה ולא צוות מקצועי שפועל בו כתפקידו העיקרי. תשובתו של אמיל היא הנכונה.

ציטוט:
10.כשטייס מגיע לטייסת חדשה האם יש לו מטוס קבוע שהוא טס בו בדרך כלל או שהוא טס על כל מיני מטוסים בטייסת הזאת?

ככלל - אין מטוס "אישי". אני חושב שרן פקר היה חריג בכך ש"אימץ" לו מטוס משלו, אבל איני בטוח שזו אינה אגדה.

ציטוט:
11. מי הטייס הכי ותיק בחיל האויר וכמה שנות שירות הוא נתן בתור טייס?

ג'רי רנוב גם היה אחד מהחבורה הזו. אני חושב שבמערך התובלה קיימות דוגמאות נוספות שלא הוזכרו.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 25-06-2006 בשעה 06:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 25-06-2006, 07:49
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "הערות והשלמות"

חשבתי שאלי אייל הוא הטייס הכי ותיק
יותר מאוחר אני אעלה כתבה סרוקה עליו מתוך במחנה.


מומומו - אם אתה נותן תשובות לא ממוסמכות עדיף שתסייג ותאר משהו בסיגנון "אם אני לא טועה" או "למיטב ידיעתי". חלק מהתשובות שלך אינן נכונות וחלק מוחלטות מידי דווקא בתחומים עמומים.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 25-06-2006, 09:02
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia] לגבי מטוסים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
איפה באתר ח"א ? כל הפרוט ? לא יודע איפה ראית ...
בכל מקרה, את כל המטוסים שאבדו בקרב או בתאונות ובהם נהרגו אנשי צ"א אפשר למצוא במחקר שלי באתר מרחב אווירי. לגבי אבדנים נוספים - אפשר למצוא באינטרנט פירוט נרחב.


כאן:
http://www.iaf.org.il/Templates/Kil...subfolderID=874

ציטוט:


687 מטוסי אויב הופלו בקרבות אוויר מאז קום המדינה. רק 23 מטוסי ישראליים הופלו מאז 1948 על-ידי מטוסי אויב, ונתונים אלה מעמידים את יחס ההפלות בין חיל-האוויר לבין חילות-האוויר של מדינות ערב על 1:30.
במלחמת העצמאות הופלו בקרבות אוויר 18 מטוסי אויב. ייתכן שמטוס ישראלי אחד הופל בקרב אוויר מעל הגליל, אך הנסיבות המדויקות של נפילתו לא התבררו מעולם.
במלחמת סיני הופלו בקרבות אוויר שבעה מטוסי אויב, ואף מטוס ישראלי לא הופל.
במלחמת ששת הימים הופלו בקרבות אוויר 60 מטוסי אויב ו-12 מטוסים ישראליים.
במלחמת ההתשה הופלו בקרבות אוויר 111 מטוסי אויב וארבעה מטוסים ישראליים.
במלחמת יום הכיפורים הופלו 277 מטוסי אויב, יותר משליש מסך ההפלות של חיל-האוויר בקרבות אוויר. במלחמה זו איבד חיל-האוויר בקרבות אוויר חמישה מטוסים בלבד.
במלחמת שלום הגליל הופלו בקרבות אוויר 88 מטוסי אויב, ואף לא מטוס ישראלי אחד.
בין המלחמות הופלו בקרבות אוויר 126 מטוסי אויב, רובם בשנות השבעים. חיל האוויר איבד בקרבות אוויר בין המלחמות שני מטוסים בלבד: בשנת 1959 ובשנת 1964. סיפורי ההפלות הראשונות שביצעו מטוסי החיל מובאים כאן לעיונכם.



כמובן שזה לא כולל הפלות ע"י נ"מ, וכמו שכתבתי קודם - גם לא אובדן בשל תאונות אוויר ואחרות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:19

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר