30-09-2006, 19:10
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
|
|
נכון
ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
לא הבנתי את הקשר בין מייצב כיוון כפול, לתאונת הבז. מה "שהציל" את הבז לא קשור במייצב הכיוון, אל מייצב הגובה הפועל באופן דיפרנציאלי ומסייע לגלגול.
***כמובן שהגה גובה דיפרנציאלי שיחק תפקיד קריטי אך שים לב לכך שהגה הכיוון נותן גם מומנט גלגול בנגזרת שניה. דמיין לך מטוס שמגיע מולך , תו לו הגה כיוון חיובי (כלומר "למטה") ותראה שהכוח שיווצר פועל שמאלה (ביחס למייצב מדובר על "כאילו" "למעלה" ) שנותן גם מומנט גלגול שמאלה . כשאתה במצב קיצון ללא כנף אתה דוחף את כל הרגל שיש לך ומנסה להרויח משהו משני המייצבים האנכיים שנתן הדוד סם.***
לא ברור לי ההקשר בין זויות התקפה גבוהות להסברך על מייצב כיוון כפול. ב F-18, אכן מייצב כיוון כפול תורם, אך זאת בעיקר בשל ההטיה שלו החוצה. ל כ-15 אין הטיה, ואם היו רוצים לשפר את היציבות הרוחבית בזויות התקפה גבוהות, היו צריכים דווקא מייצב יחיד, וגבוה. ***צודק***
במטוסים "ימיים" (F-18, F-14) הרציונל הבסיסי הוא להקטין את גובה המטוס, כדי לנצל טוב יותר את ההאנגרים בנושאת מטוסים. מטוסים יבשתיים אינם נדרשים לזאת. מצד שני, אם יש צורך ביציבות רוחבית גבוהה, מתקינים שני מייצבים אנכיים במקום אחד גבוה, וזאת בעיקר בשל שיקולי חוזק ומבנה.
|
ובנוסף , בקשר לתאונת הבז המפורסמת - אובדן כנף גורר אובדן גרר. הכנף השניה מייצרת הרבה יותר גרר מאשר ה"אין כנף" וכך מתפתח סבסוב רציני שיוצר גלגול לכיוון ה"אין כנף" . הגאי הכיוון מסייעים לנטרול הסבסוב הקטלני.
נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 30-09-2006 בשעה 19:16.
סיבה: תוספת
|