לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 29-09-2006, 17:31
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
בגדול..
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי f-22 שמתחילה ב "כנפי דלתא"

תשובה ראשונית ,כללית ומהירה:

לכנף דלתא יתרונות בכל הנוגע לזוית התקפה ( מבנה הכנף יוצר מערבולות שמדביקות את האויר לכנף ובכך משהים את היווצרות ההזדקרות) , ולהתנהגות במהירות גבוהה ( קשור להווצרות גלי הלם במעבר לטיסה על קולית)

בנוסף - כנף הדלתא מאפשרת נפח אחסון גדול בכנף = דלק

החסרון הבולט לדעתי - מבנה הדלתא מחייב נחיתה במהירות גבוהה יחסית

ולשאלתך השנייה - בעבר היה מבנה הדלתא פתרון קסם להשגת מהירויות גבוהות. כיום , עם התפתחות אמצעי ההנעה , ניתן לסמוך על מנועים עתירי דחף שיאיצו את המטוס בקלילות אל מעבר למחסום הקול.

יחד עם זה - שים לב שברבים מהמטוסים המתקדמים יש כנף דלתא או נגזרות שלה - טייפון , F16 ( בהיטל על רואים כי כנף ה F16 היא למעשה דלתא קלאסית שחתכו לה את קצה הכנף - הסיבה - מחיר ונוחות ייצור , נשיאת חימוש) , F15 (אם תסתכל על היטל על של כנף F15 תראה שגם זו למעשה נגזרת של דלתא עם שינוי קל בקצה הכנף שנועד לנטרל חלק ממערבולות קצה הכנף בזוית התקפה גבוהה)


שחר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 30-09-2006, 10:22
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
הממ
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי המעופף שמתחילה ב "ועוד שאלה בנושא קרוב: למה זנב כפול?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי המעופף
נראה כאילו כל מטוסי הקרב בשנים האחרונות מתכנסים לתצורה של מייצב כיוון כפול. מה היתרונות של התצורה הזו? ולמה ה F-16 למשל מסתדר יופי עם מייצב כיוון יחיד?

(סליחה שאני גונב את האשכול)


שאלה טובה.
על רגל אחת (אני באמת עומד עכשיו על רגל אחת מול המחשב. החתולה השתלטה על הכסא..)
מייצב כפול תורם ליציבות הרוחבית של המטוס ובנוסף מסייע לגלגול בנגזרת שניה (ראה מקרה הבז שהתנגש עם עייט וחזר לנחיתה עם כנף אחת בלבד)
מייצב כיוון גדול תורם וחשוב במהירויות גבוהות , בזויות התקפה גבוהות (בהן חלק גדול מהמייצב מוסתר ע"י גוף המטוס) ו(בעיקר)ביציאה מסחרורים שונים ומשונים.

יחד עם זאת שים לב - יש מבין המטוסים החדשים שהם כפולי זנב, בודדי זנב ואף נטולי זנב לחלוטין (בי 2 , מל"טי קרב מתקדמים שונים)

אשתדל לכתוב סקירה מעמיקה בהמשך השבוע
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 30-09-2006, 12:36
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
יש לך מספר הערות תמוהות
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "הממ"

לא הבנתי את הקשר בין מייצב כיוון כפול, לתאונת הבז. מה "שהציל" את הבז לא קשור במייצב הכיוון, אל מייצב הגובה הפועל באופן דיפרנציאלי ומסייע לגלגול.

לא ברור לי ההקשר בין זויות התקפה גבוהות להסברך על מייצב כיוון כפול. ב F-18, אכן מייצב כיוון כפול תורם, אך זאת בעיקר בשל ההטיה שלו החוצה. ל כ-15 אין הטיה, ואם היו רוצים לשפר את היציבות הרוחבית בזויות התקפה גבוהות, היו צריכים דווקא מייצב יחיד, וגבוה.

במטוסים "ימיים" (F-18, F-14) הרציונל הבסיסי הוא להקטין את גובה המטוס, כדי לנצל טוב יותר את ההאנגרים בנושאת מטוסים. מטוסים יבשתיים אינם נדרשים לזאת. מצד שני, אם יש צורך ביציבות רוחבית גבוהה, מתקינים שני מייצבים אנכיים במקום אחד גבוה, וזאת בעיקר בשל שיקולי חוזק ומבנה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 30-09-2006, 19:10
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
נכון
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "יש לך מספר הערות תמוהות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
לא הבנתי את הקשר בין מייצב כיוון כפול, לתאונת הבז. מה "שהציל" את הבז לא קשור במייצב הכיוון, אל מייצב הגובה הפועל באופן דיפרנציאלי ומסייע לגלגול.

***כמובן שהגה גובה דיפרנציאלי שיחק תפקיד קריטי אך שים לב לכך שהגה הכיוון נותן גם מומנט גלגול בנגזרת שניה. דמיין לך מטוס שמגיע מולך , תו לו הגה כיוון חיובי (כלומר "למטה") ותראה שהכוח שיווצר פועל שמאלה (ביחס למייצב מדובר על "כאילו" "למעלה" ) שנותן גם מומנט גלגול שמאלה . כשאתה במצב קיצון ללא כנף אתה דוחף את כל הרגל שיש לך ומנסה להרויח משהו משני המייצבים האנכיים שנתן הדוד סם.***

לא ברור לי ההקשר בין זויות התקפה גבוהות להסברך על מייצב כיוון כפול. ב F-18, אכן מייצב כיוון כפול תורם, אך זאת בעיקר בשל ההטיה שלו החוצה. ל כ-15 אין הטיה, ואם היו רוצים לשפר את היציבות הרוחבית בזויות התקפה גבוהות, היו צריכים דווקא מייצב יחיד, וגבוה. ***צודק***

במטוסים "ימיים" (F-18, F-14) הרציונל הבסיסי הוא להקטין את גובה המטוס, כדי לנצל טוב יותר את ההאנגרים בנושאת מטוסים. מטוסים יבשתיים אינם נדרשים לזאת. מצד שני, אם יש צורך ביציבות רוחבית גבוהה, מתקינים שני מייצבים אנכיים במקום אחד גבוה, וזאת בעיקר בשל שיקולי חוזק ומבנה.


ובנוסף , בקשר לתאונת הבז המפורסמת - אובדן כנף גורר אובדן גרר. הכנף השניה מייצרת הרבה יותר גרר מאשר ה"אין כנף" וכך מתפתח סבסוב רציני שיוצר גלגול לכיוון ה"אין כנף" . הגאי הכיוון מסייעים לנטרול הסבסוב הקטלני.

נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 30-09-2006 בשעה 19:16. סיבה: תוספת
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:33

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר